Foutcodes E21041c en E21002

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is gebaseerd op ervaringen die hier op het forum gedeeld zijn, informatie van diverse Stromer dealers en de wetenschap dat een gelockte Stromer feitelijk volledig functioneel is. Alleen het beeldscherm gaat uit, de rest blijft actief. (Bron: ook diverse Stromer dealers.)

Maar wellicht heeft Stromer e.e.a. met een FW update verbeterd. Geen idee. Mijn ST2 S staat nooit dagenlang onaangeroerd gelocked,
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rutger
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2017, 13:40

Ok! Ja de mijne rijdt momenteel niet veel helaas, vandaar dat ik het mooi in de gaten kan houden. Ik laadt hem wekelijks een procentje of 10-15 bij ongeveer
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Sinds vorig weekend eindelijk mijn ST5 Ltd ontvangen via o2o leasing. Spijtig genoeg krijg ik enkel de foutcode E21041C wanneer ik via de fiets de batterij probeer op te laden :bh: . Al contact opgenomen met FM. Foutcode stond niet in de foutenboom die hij voorhanden had, maar geeft onmiddellijk via Stromer Portal een ticket aangemaakt. Dus afwachten maar.
Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

Bij mij hebben ze de controller moeten vervangen. Nu gaat hij weer als een zonnetje
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Daarnet contact gehad met FM. We wilde eerst uitsluiten dat het aan de laders lag. Eerst mijn lader van het werk nog eens geprobeerd om de fiets op te laden met hetzelfde resultaat. FM ging vandaag aanvraag doen om vervangstuk. Ga ervan uit dat het ook de controller is dat ze gaan veranderen. Zou ongeveer 2 weken duren.
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Donderdagmorgen is fiets bij FM gebracht en mocht er in de namiddag al terug achter gaan. Hij heeft dus ook de controller moeten vervangen en nu kan ik ook aan de fiets opladen. :cool2:
Bertvm
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2020, 21:54
Locatie: Overijssel
Merk SP: Stromer SP3 Pinion
Km-stand: 15

Mijn ST1 staat bij de FM met E21020E, moet nieuw control board in. Fiets hield er mee op zodra hij het koud kreeg. Wegrijden van huis waar hij binnenstaat geen probleem. Zodra ik de fiets buiten stalde onder de carport bij temperaturen onder de 5 graden was het mis. Probleem was de FM bekend, betreft slecht werken temperatuursensor op het board.
Inmiddels de fiets 2 weken kwijt wachtende op het onderdeel.
Stromer ST1 Sport L 2020
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Weer zelfde foutmelding op de ST5 :cry: . Vandaag heeft de FM opnieuw de controller moeten vervangen. Dit keer zou de oorzaak zijn dat de fiets werd opgeladen met een ST3 lader (CR245) :ck: . Blijkbaar zijn de Stromer fietsen die met de CR246 lader geleverd worden niet meer compatibel met de vorige serie laders van Stromer. De oudere laders zouden stroompieken geven die de controller doen doorbranden waardoor de foutcode E21041C verschijnt en men de fiets niet meer kan opladen via het contact aan de fiets.

Bij deze een waarschuwing voor iedereen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er zijn heel wat ST3's en ST5'en die probleemloos opgeladen worden met de CR245 waarmee ze afgeleverd werden ... zijn er dan twee soorten controllers ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Kan maar meegeven wat de FM gezegd heeft. En was inderdaad na de eerste keer aansluiten van de CR245 lader op de ST5 dat daarna de fiets niet meer wou opladen via het contact aan de fiets. Kon enkel nog maar rechtstreeks laden aan de batterij. Via de fiets kreeg ik weer dezelfde foutcode (E21041c) en dat de fiets niet aan het opladen was. Is misschien met een reden dat ze de CR245 niet meer meeleveren met de nieuwe fietsen. De recente Stromer fietsen hebben misschien een nieuwer type controller aan boord die gevoeliger is voor stroompieken. :bn: De CR190 en CR245 zijn nog enkel verkrijgbaar in de VS volgens de Stromer website. En daar is het stroomnet geen 220V maar 110V.
Plaats reactie