Dit is het befaamde "Roxim-gat" in high beam stand waarover al vaker gesproken is. Ook de Supernova op de PINION heeft trouwens een klein dipje op deze plek, wel veel minder dan de Roxim lamp op de ST2/ST3.
Maar serieus, dit hindert mij dus totaal niet. Ik kijk veel verder vooruit: mijn blik richt zich ergens op het eind van de bundel. Dat vind ik normaal met een snelheid van 40 a 45km/u.
Alles wat zich in dat donkere deel bevindt heb ik al lang gezien, of - als het plots vanuit de berm komt en ik rij op topsnelheid - ik ben met 0,1 a 0,3 seconde reactietijd toch te laat.
Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving
-
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 29 nov 2020, 17:27
- Locatie: Antwerpen
- Merk SP: Nog te beslissen
Begin januari zouden er nieuwe “echte” ST2’s zijn om te testen. Dan ga ik nog eens proberen. Als ik tegen dan nog niet beslist heb dat het de klever wordt. Hangt wat van de levertijden van de klever 1200 kWh batterij af.Ik heb zelf in Beveren gaan testrijden op de testdays, samen met mijn vader, die rijdt qwic performance. Wij hadden beide nog nooit gereden op een SP en ik moet zeggen dat wij alletwee omver geblazen waren van de kracht van de ST2. Oké het zijn kleine afstanden op zo'n testday. Maar zelfs met de ST2 kon ik gemakkelijk 48km/u halen (op dat spoorwegpad).
“No second chance for a good first impression”
Tot dat ik besloten heb, volg ik vrolijk verder het forum
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Dat gaat nog wel enkele tientallen jaren duren vrees ik. Zelfs autofabrikanten leveren dat nog niet
1200 Wh bedoel je. Scheelt een factor 1000
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Ik weet dat een foto kan bedriegen en dat het heel moeilijk is om 'licht' te trekken met een fototoestel, maar omdat het toch zo goed gelukt lijkt te zijn ga ik er toch voor. En daar gelaten dat je eigenlijk niet zo dicht voor je moet kijken:
Amai, dat gat is een pak groter en donkerder dan het roximgat. Bij die laatste is er eerder sprake van een onderbelicht stukje, maar hier is het werkelijk een groot stuk onbelicht. Meer nog, ik denk dat er geen zwart gat is, maar dat de lichtbundel van de supernova pas begint voorbij het door jou aangeduide zwarte gat en het licht ervoor 100% afkomstig is van de led U in het frame.
Dan vind ik de roxim beam toch stukken beter. Wel duidelijk minder fel in de focus, maar veel breder en langer en zonder het pikdonkere gat..
ST3 black 983wh
-
- Veteraan
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51
De Roxim heeft duidelijk een minder belicht stuk.
De Supernova begint wel degelijk gelijk voor de fiets, dit komt niet door de Led drl.
Voorbeeld van een Supernova lamp op een Stromer zonder drl:
De Supernova begint wel degelijk gelijk voor de fiets, dit komt niet door de Led drl.
Voorbeeld van een Supernova lamp op een Stromer zonder drl:
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Ok, maar staat hij hier op high beam? Want dat was wel zo in de foto van stromeur.Edgecrusher schreef: ↑15 dec 2020, 10:32 De Roxim heeft duidelijk een minder belicht stuk.
De Supernova begint wel degelijk gelijk voor de fiets, dit komt niet door de Led drl.
Voorbeeld van een Supernova lamp op een Stromer zonder drl:
ST3 black 983wh
-
- Runner-up
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 29 nov 2020, 17:27
- Locatie: Antwerpen
- Merk SP: Nog te beslissen
Oei, nu ben ik toch een beetje teleurgesteldDat gaat nog wel enkele tientallen jaren duren vrees ik. Zelfs autofabrikanten leveren dat nog niet
1200 Wh bedoel je. Scheelt een factor 1000
Dan doen we toch maar de 1200 Wh batterij inderdaad. Ik ben als leek tegelijk ook naar een elektrische wagen aan het kijken en zo stilaan zie ik de technische termen door elkaar vliegen
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Vandaag een ritje van 25,7km gedaan bij windkracht 4 a 5 Bft in typisch Fries onbeschut gebied. Buitentemperatuur: 8 graden. Wind van alle kanten want de route was een rondje.
Met een gemiddelde snelheid van 36,1 km/u kom ik, als kleine lichte berijder, onder deze omstandigheden met 983Wh accu uit op een verbruik van 14,4 Wh/km en een berekende actieradius van ca. 61km. Ik vind dat, gezien de wind en temperatuur, heel netjes.
Langs de Friese Zeedijk met dikke wind tegen, dat gaat er hier genadeloos aan toe:
Met een gemiddelde snelheid van 36,1 km/u kom ik, als kleine lichte berijder, onder deze omstandigheden met 983Wh accu uit op een verbruik van 14,4 Wh/km en een berekende actieradius van ca. 61km. Ik vind dat, gezien de wind en temperatuur, heel netjes.
Langs de Friese Zeedijk met dikke wind tegen, dat gaat er hier genadeloos aan toe:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Vandaag nogmaals deze route gedaan, maar dan met fors minder wind:
25,6km
Windkracht: 2 Bft
Buitentemperatuur: 9 graden
Gemiddelde snelheid: 37,8 km/u
Verbruik: 13,7 Wh/km
Resterende accu-capaciteit 60%
Berekende actieradius: 64km
Minder wind, gemiddelde snelheid gaat met 1,7km/u omhoog, maar het verbruik daalt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023