Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving
Geplaatst: 27 okt 2020, 21:18
Hoera! Na jaren wachten is-ie er. De eerste Stromer met riemaandrijving: de nieuwe Stromer ST2.
En dat werd tijd, want concurrenten zoals R&M, MTB Cycletech en Klever zijn er al even mee bezig.
Riemaandrijving is dé manier om mensen die wel willen fietsen, maar die er niet op zitten te wachten om elke 500km hun drivetrain te onderhouden, toch de speed pedelec op te krijgen. Ook is een SP zoals deze geschikt voor mensen die de krachtige motor graag het werk laten doen en die daarom bijna altijd op het zwaarste verzet rijden: geen frustratie over snelle slijtage van de ketting en het kleinste tandwiel.
Na de Stromer Universe Days in Genk en de Stromer testdagen bij diverse dealers druppelen de eerste indrukken van de nieuwe Stromer ST2 binnen. En hoewel er tijdens de aankondiging wat wenkbrauwen (incl. de mijne) omhoog gingen bij de ingebouwde vijf-bak -Sturmey wie?! maar 5 versnellingen?- zijn de eerste reacties positief. De mijne ook.
Maar een rondje om de kerk zegt niet alles. Niks is waardevoller dan een serieuze duurtest. Stromer dealer Vietz vond dat ook en ze mij hebben aangeboden om de nieuwe ST2 een maand lang in het veld te testen. Dus: na Klever gaan we voor Ongoiing Review Part II: de nieuwe Stromer ST2. (Spreekt voor zich: ik word hier niet voor betaald, mag 'm niet houden, krijg geen korting en ik mag over de ST2 schrijven wat ik wil.)
Naar verwachting wordt de ST2 volgende week bij mij afgeleverd en vanaf dat moment ga ik jullie doorlopend op de hoogte houden met indrukken, weetjes, foto's en natuurlijk een conclusie incl. vergelijking met concurrerende modellen.
Mochten jullie gedurende de testperiode vragen hebben, foto-verzoekjes, technische details willen weten: post ze in dit topic en ik ga ermee aan de slag.
En dat werd tijd, want concurrenten zoals R&M, MTB Cycletech en Klever zijn er al even mee bezig.
Riemaandrijving is dé manier om mensen die wel willen fietsen, maar die er niet op zitten te wachten om elke 500km hun drivetrain te onderhouden, toch de speed pedelec op te krijgen. Ook is een SP zoals deze geschikt voor mensen die de krachtige motor graag het werk laten doen en die daarom bijna altijd op het zwaarste verzet rijden: geen frustratie over snelle slijtage van de ketting en het kleinste tandwiel.
Na de Stromer Universe Days in Genk en de Stromer testdagen bij diverse dealers druppelen de eerste indrukken van de nieuwe Stromer ST2 binnen. En hoewel er tijdens de aankondiging wat wenkbrauwen (incl. de mijne) omhoog gingen bij de ingebouwde vijf-bak -Sturmey wie?! maar 5 versnellingen?- zijn de eerste reacties positief. De mijne ook.
Maar een rondje om de kerk zegt niet alles. Niks is waardevoller dan een serieuze duurtest. Stromer dealer Vietz vond dat ook en ze mij hebben aangeboden om de nieuwe ST2 een maand lang in het veld te testen. Dus: na Klever gaan we voor Ongoiing Review Part II: de nieuwe Stromer ST2. (Spreekt voor zich: ik word hier niet voor betaald, mag 'm niet houden, krijg geen korting en ik mag over de ST2 schrijven wat ik wil.)
Naar verwachting wordt de ST2 volgende week bij mij afgeleverd en vanaf dat moment ga ik jullie doorlopend op de hoogte houden met indrukken, weetjes, foto's en natuurlijk een conclusie incl. vergelijking met concurrerende modellen.
Mochten jullie gedurende de testperiode vragen hebben, foto-verzoekjes, technische details willen weten: post ze in dit topic en ik ga ermee aan de slag.