Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Hoi leuk !!! ik ben benieuwd.

Hoe kom jij aan die prijzen voor de kinekt en de voorvork, op de site van Vietz zie ik andere prijzen.
Ze hebben voor de snelle beslissers ook een leuke aanbieding op de LE. Gratis Helm, RDW registratie en bodyfloat.

:cool2:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Ook ik ben benieuwd naar je duurtest. Leuk dat je dit gaat doen.

Afgelopen weekend heb ik bij Juizz in Utrecht de ST2 mogen testen. Op papier zou het de fiets voor mij kunnen zijn: net als de ST1 een comfortabele zithouding maar minder onderhoud en krachtiger.

Helaas viel het mij tegen. Hoewel ik 5 versnellingen genoeg vind, was het zwaarste verzet te licht. Mijn trapfrequentie was zo hoog dat ik het bij 40 km/uur voor gezien houdt.

Daarnaast hielp het ook niet dat het eerste demo model niet opstartte en dat de motor van het andere model enorm veel geluid maakte en dus al een defect had.

De fiets schakelde wel fijn en is mooi om te zien.

We zijn met zijn drieën gaan testen en we vonden allemaal de ST1 de fijnere fiets.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Taxi driver schreef: 28 okt 2020, 15:11 Ook ik ben benieuwd naar je duurtest. Leuk dat je dit gaat doen.

Afgelopen weekend heb ik bij Juizz in Utrecht de ST2 mogen testen. Op papier zou het de fiets voor mij kunnen zijn: net als de ST1 een comfortabele zithouding maar minder onderhoud en krachtiger.

Helaas viel het mij tegen. Hoewel ik 5 versnellingen genoeg vind, was het zwaarste verzet te licht. Mijn trapfrequentie was zo hoog dat ik het bij 40 km/uur voor gezien houdt.

Daarnaast hielp het ook niet dat het eerste demo model niet opstartte en dat de motor van het andere model enorm veel geluid maakte en dus al een defect had.

De fiets schakelde wel fijn en is mooi om te zien.

We zijn met zijn drieën gaan testen en we vonden allemaal de ST1 de fijnere fiets.
Benieuwd wat je dan van de Klever X-speed met Pinnion zou vinden, op volle snelheid met lekkere frequentie nog 2 versnellingen over!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 28 okt 2020, 10:51 Hoe kom jij aan die prijzen voor de kinekt en de voorvork, op de site van Vietz zie ik andere prijzen.
Ik heb de prijzen van de fabrieksopties vermeld, dwz: Stromer monteert de opties en levert 'm zo af bij de dealer. Vietz vermeldt op de website de prijzen bij montage achteraf door de dealer.

Fabrieksopties.png
Fabrieksopties.png (30.04 KiB) 4667 keer bekeken
(Uitsnede uit de officiële "myStromer_Tech_Sheet_MY21_Sales_ST2_NL.pdf")
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Achiel schreef: 28 okt 2020, 15:59 Benieuwd wat je dan van de Klever X-speed met Pinnion zou vinden, op volle snelheid met lekkere frequentie nog 2 versnellingen over!
Hoeveel versnellingen je over hebt is erg persoonlijk. Op de ST2 hadden Stromeur en ik in Gent ook 1 versnelling over... TaxiDriver fietst blijkbaar graag met een lagere cadans.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 28 okt 2020, 18:57
Achiel schreef: 28 okt 2020, 15:59 Benieuwd wat je dan van de Klever X-speed met Pinnion zou vinden, op volle snelheid met lekkere frequentie nog 2 versnellingen over!
Hoeveel versnellingen je over hebt is erg persoonlijk. Op de ST2 hadden Stromeur en ik in Gent ook 1 versnelling over... TaxiDriver fietst blijkbaar graag met een lagere cadans.
Ik reed op de Klever X-Speed PINION het liefst in de 9: 46km/u met een cadans rond de 100rpm. (En 110 mag van mij soms ook best.) Ik hield op de Klever dus 3 versnellingen over in het hoge segment, en ik kan inderdaad net als jij prima uit de voeten met de Sturmey Archer op de ST2. Ik hou mijn knieën graag heel.

Ik zal eens een cadansmetertje mee laten lopen als de ST2 hier is. Dan zien we vanzelf waar we het in de praktijk over hebben op de Twee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Taxi driver schreef: 28 okt 2020, 15:11 Helaas viel het mij tegen. Hoewel ik 5 versnellingen genoeg vind, was het zwaarste verzet te licht. Mijn trapfrequentie was zo hoog dat ik het bij 40 km/uur voor gezien houdt.
Ok dan heb jij wel een hele lage cadans :shock: in 5 heb je denk ik 40rpm
Dat is echt niet goed voor je knieën op lange termijn...
Ik reed in de 4e versnelling makkelijk 45km/u met een mooie cadans.
In de 5e vind ik het net slow motion ;)
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Taxi driver schreef: 28 okt 2020, 15:11 Helaas viel het mij tegen. Hoewel ik 5 versnellingen genoeg vind, was het zwaarste verzet te licht. Mijn trapfrequentie was zo hoog dat ik het bij 40 km/uur voor gezien houdt.
Begrijp ik het nou goed dat het jou niet lukt om boven de 40km/uur te geraken!? Dat is niet mijn ervaring. Het lukt mij zelf in de vierde versnelling prima om boven de 40km/uur te komen. Geen enkel probleem. Hoe kan die ervaring zo verschillend zijn?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Marco69 schreef: 28 okt 2020, 20:41 Ok dan heb jij wel een hele lage cadans :shock: in 5 heb je denk ik 40rpm
Dus, met een ST2 -2020 SA rij je in 5e bij 40 km/u met een cadans van 40 ? ... of bedoel je 45 km/u ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Golvas schreef: 28 okt 2020, 21:25
Marco69 schreef: 28 okt 2020, 20:41 Ok dan heb jij wel een hele lage cadans :shock: in 5 heb je denk ik 40rpm
Dus, met een ST2 -2020 SA rij je in 5e bij 40 km/u met een cadans van 40 ? ... of bedoel je 45 km/u ?
Aangezien hij 40 RPM zegt veronderstel ik dat hij het heeft over een cadans van 40 en niet over een snelheid van 40. Lijkt me wel heel laag, maar ik ken de versnellingsbak niet...

Schullie1989 schreef: 28 okt 2020, 21:06 Begrijp ik het nou goed dat het jou niet lukt om boven de 40km/uur te geraken!? Dat is niet mijn ervaring. Het lukt mij zelf in de vierde versnelling prima om boven de 40km/uur te komen. Geen enkel probleem. Hoe kan die ervaring zo verschillend zijn?
Geen kalibratie kan dit perfect verklaren. Heb je dit uitgevoerd taxi driver? Soms geraak ik ook opeens bijna niet meer boven de 42km.u. Dan zet ik mij even aan de kant, kalibratie uitvoeren en ik ben weer weg naar 46km.u...
ST3 black 983wh
Plaats reactie