Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mooi overzicht! Nu nog wachten op de STn met XL frame, riem en Pinion :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 29 dec 2020, 13:46 Ik wil een SP met design, connectiviteit remmen, zadel en banden van de Stromer ST2, gecombineerd met de fietshouding, verlichting en PINION van de X-Speed PINION. Dat alles wil ik dan graag gemonteerd hebben op een sportief, strak ontworpen frame en voorzien van ondersteuning die die van mijn ST2 S op zijn minst evenaart.
- design (incl. kleur!), remmen, zadel en banden van ST2
- fietshouding van ST2
- framegrootte ietsje groter dan ST3 XL (maar ook L en M)
- ondersteuning van ST3
- Pinion en riem van de PINION
- verlichting van ST5, anders die van de PINION
- 1000 Wh accu, upgrade naar 1200 Wh of 1500 Wh
- meerdere stuurpen en stuur opties
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Dank je, leuk vergelijk weer.

EIgenlijk wil jij dus een ST4 :-)

Die zal dan hebben:
Frame van de ST3/5
Verlichting van de ST5
Pinion van de Klever
(Nieuwe 2021) Motor van de Klever

Ik ben voor !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 29 dec 2020, 15:55 EIgenlijk wil jij dus een ST4 :-)

Die zal dan hebben:
Frame van de ST3/5
Verlichting van de ST5
Pinion van de Klever
(Nieuwe 2021) Motor van de Klever
Mjah, maar dan toch meer de zithouding van de ST2. Oh, en de prijs van de Klever (of ST3)...

EN DIE BLAUWE KLEUR!!! :D
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Toto
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jan 2020, 19:40
Locatie: Beveren

Nu er hier wensen kenbaar gemaakt worden :ay

Waarom niet de Rohloff in een 1000w motor inbouwen?
Deze schakelt ook elektronisch en schakelt automatisch terug als je stopt.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik wacht ook lekker op de droomfiets van FreddyH. De huidige ST3 biedt me te weinig voordelen boven mijn banaan. Althans voor de extra pecunia die het me nu kost
Een grotere batterij is een must. Een riem is een "nice te have", mits de schakelverhoudingen hetzelfde zijn als met een racecassette. En idd een betere lamp. Ik merk dat mn bijzetlamp momenteel onontbeerlijk is, alleen niet altijd handig ivm het opladen en het wisselen tussen groot en dimlicht. Graag ook remmen zoals op de 3. En een lekker diepe zit....... :cool2:
Dit snoepgoed zal nog wel een anderhalf jaar op zich laten wachten vrees ik.
Groetjes, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik geniet al sinds 2017 van mijn ST2 S en heb ook geen haast :)

Bovendien zal ik met mijn wensenlijstje nog wel even moeten sparen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 29 dec 2020, 16:23
MarcelH schreef: 29 dec 2020, 15:55 EIgenlijk wil jij dus een ST4 :-)

Die zal dan hebben:
Frame van de ST3/5
Verlichting van de ST5
Pinion van de Klever
(Nieuwe 2021) Motor van de Klever
Mjah, maar dan toch meer de zithouding van de ST2. Oh, en de prijs van de Klever (of ST3)...

EN DIE BLAUWE KLEUR!!! :D
Ik bedoelde eigenlijk richting stromeur....die had de voorkeur voor een sportievere zit....

Maar de lijstjes zijn verder wel redelijk gelijk :-)

En idd die kleur !!
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Bca1984
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 nov 2020, 17:27
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Nog te beslissen

Bca1984 schreef: 10 dec 2020, 17:11 Naar aanleiding van o.a. de reacties hier op mijn verslag, heb ik deze ochtend een mail gestuurd naar de retailer om nogmaals mijn feedback te geven. En ook dat ik in de namiddag met de Klever pinion heb gereden en dat het verschil in ondersteuning veel te groot is, zeker ook in vergelijking wat ik hoor en lees. (ook het verschil in ondersteuning met de ST3 trouwens). Afgesloten met de vraag om met een "echte ST2" te kunnen testrijden.

In de namiddag antwoord gekregen van de zaakvoerder. Ik ben blij dat het dus uiteindelijk toch waarschijnlijk niet mijn belabberd uithoudingsvermogen en/of coronakilo's blijkt te zijn... hieronder een deel van het antwoord:

"Wat u zegt klopt, toevallig waren wij woensdag met de verantwoordelijke van Stromer vanalles aan het bespreken en het is toen ook gevallen dat die St2 prototype eigelijk zo snel mogelijk weg moet en vervangen dient te worden met een authentieke St2.

In het prototype is blijkbaar de koppel sensor niet goed in orde en nog vanalles, is dus maw niet echt een goede referentie om op te testen."

Zo, dat is dan uitgeklaard. Begin Januari kan ik op een "echte ST2" gaan testrijden als ik zou willen. Ik ben wel vrij teleurgesteld hierover, want ik heb speciaal nu vakantie genomen omdat ik niet in de winter wou gaan testrijden (voornamelijk voor de koude, gladde baan, ...). Dus ik twijfel nog om het te doen, zeker omdat ik me op die Pinion eigenlijk wel echt geamuseerd heb...

Nog wat nachtjes over slapen dus :D
Zo, ondertussen al veel nachtjes over kunnen slapen. De stromer fietsenhandel gecontacteerd, maar nog steeds geen echte ST2 ter beschikking om te testrijden. “Misschien volgende week, we hebben nu te veel werk om alle fietsen van klanten in elkaar te zetten”. Jammer, maar goed voor hen dat het zo druk is.

Ondertussen nog 2 keer gaan testrijden met de klever pinion. Altijd volle medewerking van de FM gekregen. Schitterende fiets. En dus vandaag de pinion besteld, wel met een ander zadel (selle royal sciencia M3), 1200 wh batterij en kleur moss matt.

Levering eind februari - midden maart. :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar foto's van de Moss-kleur in het wild, dus kom maar door als je 'm hebt :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie