Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving

Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Im allgemeinen ist der Hinterradnabenmotor lautlos. Wer diesen Motor gefahren ist, will keinen Mittelmotor mehr haben. Die haben auch ihre Probleme.

Ein Mittelmotor macht meiner Meinung nach nur Sinn, wenn es in die Berge geht.



Over het algemeen is de achternaafmotor stil. Wie deze motor heeft aangedreven wil geen middenmotor meer hebben. Ze hebben ook hun problemen.

Naar mijn mening heeft een middenmotor alleen zin als je de bergen in gaat.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Tony Mb schreef: 19 nov 2020, 08:39 Wat ik me nu afvraag, één van de grote voordelen van de achterwielmotor is dat het de ketting en tandwielen minder belast en dus minder slijten. Dit wordt bij een riem een flink stuk minder. Waarom zou men dan in de toekomst niet voor sterkere middenmotor gaan kiezen waar men toch minder last heeft met de gecompliceerde achterwielmotor mbt de kabeldoorvoer naar een ronddraaiend wiel en losse TMM censor waarbij het bevoordeeld al niet zo eenvoudig is om nog maar een band te wisselen.
Dat is ook exact wat er gebeurt. Bij niet speed pedelecs vind je zelfs bijna geen achterwielhubmotoren meer.
Het probleem is dat bij high speed, de boel wel onder hoge druk komt te staan. Zowel de motor als de onderdelen en drive train. Zeker die drive train, die is in alle gevallen 100% overgenomen van fietsen. Dit zou (en zal) ontwikkeld worden specifiek voor de krachten waaraan speed pedelecs bloot staan, zoals dat het geval is bij motoren (sterker staal, dikkere kettingen,...). Daarnaast is het op snelheid houden van de fiets wel makkelijker met een hub motor. Tenslotte kan het nog niet echt geruisloos. waardoor vooralsnog de hub een goed alternatief is. Maar die gaat er uit met tijd denk ik. De middenmotor is de toekomst denk ik. De achterwielhub heeft (behalve voorlopig voor high speed) vooral nadelen: Het ongemak bij banden vervangen, de moeilijkere torque meting, de ongelukkige gewichtsverdeling, het gebrek aan koppel, de gevoeligheid voor putten en bulten die onmiddellijk op de hub inwerken en de middenmotor niets deren, de vaste bekabeling naar een draaiend onderdeel, het gewicht op zich,...
ST3 black 983wh
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

De balans na de eerste dag. Helaas erg bewolkt en regenachtig. Dus nog geen mooie plaatjes kunnen schieten. Fiets 1x uitgevallen omdat ik te hard over een drempel ging. Weten we dan ook weer. Verder erg tevreden. Nog niet volle bak gereden, eerst maar even aan de fiets wennen, en de fiets aan mij :lol:
Bijlagen
C2766EE5-A322-491D-AD3C-CC43950FA2EA.jpeg
C2766EE5-A322-491D-AD3C-CC43950FA2EA.jpeg (6.03 MiB) 3409 keer bekeken
F946900D-364C-45D6-8791-C9F380FE561B.jpeg
F946900D-364C-45D6-8791-C9F380FE561B.jpeg (4.86 MiB) 3409 keer bekeken
67E437C5-C539-4A73-BF87-7B29E8A9CEBF.jpeg
67E437C5-C539-4A73-BF87-7B29E8A9CEBF.jpeg (6.27 MiB) 3409 keer bekeken
7D18FEA6-DD0C-425A-A7DE-9F8CF228181C.png
7D18FEA6-DD0C-425A-A7DE-9F8CF228181C.png (176.36 KiB) 3409 keer bekeken
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Erg mooie fiets !!!

Je hebt het beter gedaan dan ik in ieder geval :ay
stromer vandaag.PNG
stromer vandaag.PNG (133.36 KiB) 3367 keer bekeken
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Ja de ST2 is ook bij binnen gekomen :D .Alleen was er een probleem met het kenteken, dus een tijdelijke fiets om toch al de gewenste km te maken.

Oh en ik heb nog wat plaatjes geschoten in het donker.. :cool2: (zie ook viewtopic.php?p=91008#p91008)

Afbeelding
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Wauw jij maakt erg mooie foto’s !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

MarcelH schreef: 19 nov 2020, 21:28 Wauw jij maakt erg mooie foto’s !
Thanks :cool2: ik ben ook freelance fotograaf in mijn weinige vrije tijd dus dan ben ik het bijna verplicht om mijn Stromer mooi op de gevoelige plaat te zetten :P
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Marco69 schreef: 19 nov 2020, 21:56 Thanks :cool2: ik ben ook freelance fotograaf in mijn weinige vrije tijd dus dan ben ik het bijna verplicht om mijn Stromer mooi op de gevoelige plaat te zetten :P
Inderdaad een mooie foto! Ook een fotograaf, da's mooi: kan jij de volgende Stromerforum kalender maken :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JOURE – Stromer’s succesvolle ST2 werd voor het eerst gelanceerd in 2014 en had een duidelijke bijdrage in hun positie als marktleider in de speed-pedelec-sector in 8 landen. Nu introduceren ze een volledig vernieuwde versie, waarbij voor de typisch Stromer-geïntegreerde koplamp gekozen is om samen te werken met Spanninga.

...

De nieuwe variant, die ontwikkeld is met Spanninga, integreert de nieuwste LED-technologie waardoor een superheldere (120 lumen) en diffuse lichtspreiding mogelijk is. Er is gebruik gemaakt van Chip On Board (COB) LED, waarbij meerdere LED-chips rechtstreeks op een substraat worden gelijmd om een ​​enkele module te vormen. Hoogrenderende COB LED-lampen bieden vele voordelen, waaronder een groter lichtgevend oppervlak, betere warmteafvoer, minder lichtverlies en grotere kijkhoeken. Omdat het substraat kan worden gebogen of elke vorm kan volgen, zijn er eindeloze ontwerpmogelijkheden.

Lees hier het volledige artikel:
https://nieuwsfiets.nu/2020/11/18/spann ... aantal_269

STROMER.png
STROMER.png (452.47 KiB) 3201 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De nieuwe "Stomer Smile" LED verlichting voorop het balhoofd van de ST2 bestaat dus uit één strip en is geleverd door een Nederlands bedrijf uit Friesland.

Deze strip is inderdaad feller dan de unit met afzonderlijke LEDs in mijn ST2 S, die ook in de ST2, ST3 en ST5 zit. Ook op de foto's van Schullie1989 en Marco69 hierboven zie je goed hoe fel deze nieuwe strip is. Deze LED-strip i.c.m. de koplamp die altijd aan staat (wetgeving) draagt positief bij aan hoe wij opvallen voor andere weggebruikers, die onze snelheid nog vaak verkeerd inschatten.

Ik zal op de volgende duistere herfstmiddag eens een foto van mijn ST2 S 2017 en deze test-ST2 2020 naast elkaar schieten ter vergelijking.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie