Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving

Harry00
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
Locatie: Lewedorp
Merk SP: Stromer ST2 Belt LE

Golvas schreef: 02 mar 2021, 19:24
Harry00 schreef: 02 mar 2021, 16:00 Uiteraard heb ik dat gedaan. Maakt allemaal geen verschil. Dit probleem loopt al sinds ik hem in december kreeg. Begin het aardig zat te raken zo langzamerhand.
Bij de FM droppen.
Dit is een grote FM waar half dit forum mee weg loopt... Ik tot nog toe niet bepaald. FM zit 200 km bij mij vandaan dus droppen zal niet zo makkelijk gaan. Ze komen hem hier servicen stellen ze zelf. Het is gewoon garantie en ik wacht nog even tot ze eindelijk eens contact gaan opnemen. Zowaar, ik kreeg vandaag automatisch bericht dat mijn aanvraag goed was ontvangen. Na mijn laatste mail wanneer ik nu eens actie mag verwachten. Ben benieuwd...
Harry00
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
Locatie: Lewedorp
Merk SP: Stromer ST2 Belt LE

Nu voorzichtig mijn ervaringen met FM iets positiever bijstellen. A.s. dinsdag komen ze hem ophalen om hem na te kijken. Waarschijnlijk kunnen ze dit in de mobiele werkplaats niet oplossen. Zolang de ST2 weg is, krijg ik een leenfiets.
Dus hopen maar dat het hierna opgelost is en dat ik met een smile op kan stappen.
Ore123
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 jan 2021, 18:30
Locatie: Achterhoek
Merk SP: St 2 le
Km-stand: 0

Fantastische ervaring met de Pedaleur in Doetinchem, die zo vriendelijk waren om naar mijn fiets te kijken die mij tegenwerkt, zie eerdere posts in deze draad. Een beetje ten einde raad heb ik me tot hun gewend omdat ik er bij mijn eigen fm (die verdient geen hoofdletters) niet uitkwam.

Maar, voordat ik vanochtend vertrok, checkte ik nog snel dit fabuleuze forum, en las de kalibratie-tip van VeerleVDV; gewoon op kalibreren drukken en verder niets doen. :shock: Die had ik nog niet geprobeerd.

Het waaide hier ook stevig tot stormachtig en ik moest daar 15 km tegenin, 't ging niet heel hard, maar viel ook niet tegen, en ik zweette niet als een otter, en mijn ademhaling/hartslag bleef vrij normaal. Zou deze manier van kalibreren de oplossing zijn voor mij?

Ter plaatse de fiets aan de vriendelijke medewerker overhandigd voor een testronde. En hij vond 'm goed!

Dan ben je dus aan de ene kant superblij en aan de andere kant voel je je wel een sukkeltje.
Hij merkte wel wat aan de rem, het bekende rinkelende geluid, maar dat kon hij wel even na-stellen voor mij. Maar niet voordat hij mij uitgebreid begeleide op nog een testronde, onderweg coachte, uitleg gaf over die sensoren en input enzo. Geweldig.

Ik kreeg een kop koffie, hij fikste de voorrem (die nu inderdaad niet meer rinkelt, en we gaan ons niet afvragen waarom m'n eigen fm dat niet opmerkte, want dat deed hij al vanaf begin af aan, was ik alleen vergeten te melden bij hem), ik trok m'n pinpas; en wat denk je? Hoefde ik echt, ook na aandringen niet, niets te betalen... Hij wenst me veel plezier, drukte me op het hart weer te komen als het nog niet in orde was, en daar ging ik weer.
Af en toe voelde ik toch weer dat ie "remde", de ondersteuning afnam, maar al die keren bleek ik ruim 49 km te gaan, dus dan hóórt ie minder te ondersteunen. Gaaf!

Morgen word er bij de Pedaleur een doos warme saucijzenbroodjes bezorgt.

Blije groet,
Marjan
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Wat een goede (Achterhoekse ;-) service! Daar worden we blij van. :-) Mijn mountainbike heb ik daar gekocht nadat ik het complete Zeddamse parcour heb mogen fietsen op een demo mtb.

Wat leuk dat je ze alsnog een doos lekkers hebt gestuurd!
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
dycke046
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2021, 09:13
Locatie: reet
Merk SP: stromer ST2
Km-stand: 0

Hallo iederen

Ik ben hier nieuw en ook als eigenaar van een speed pedelec ben ik een newbee. Ik ben 55 jaar en rij al jaren naar mijn werk ( 34 km enkel ) met de racefiets of MTB en heb nu een Stromer ST2 met riem besteld. Ben echt benieuwd naar wat dit gaat geven. Ik heb een testrit gereden met de geveerde versie, zowel vooraan als zadelpen en was aangenaam verrast. Alle tips zijn welkom zeker wat betreft de instellingen van stand 2 :D
Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

dycke046 schreef: 18 apr 2021, 12:02 Hallo iederen

Ik ben hier nieuw en ook als eigenaar van een speed pedelec ben ik een newbee. Ik ben 55 jaar en rij al jaren naar mijn werk ( 34 km enkel ) met de racefiets of MTB en heb nu een Stromer ST2 met riem besteld. Ben echt benieuwd naar wat dit gaat geven. Ik heb een testrit gereden met de geveerde versie, zowel vooraan als zadelpen en was aangenaam verrast. Alle tips zijn welkom zeker wat betreft de instellingen van stand 2 :D
Hi, ik rij nu een goeie week met mijn nieuwe ST2 (23 km enkel nr werk) en ben tevreden. Ik moet best wel wat meetrappen dus het is geen brommer....maar het is leuk fietsen ! Wel overal ogen hebben en defensief rijden maar dat was jaaaaren geleden ook al zo toen ik met de motorfiets de baan op was. Waar ik ook heel blij mee ben is de geveerde zadelpen + geveerde voorvork die ik erbij genomen heb. Echt zeer comfortabel rijden zo ! Hopelijk moet je niet te lang wachten op je fiets ... Veel plezier alvast !
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Gefeliciteerd met jullie mooie fiets!
Gebruikersavatar
dycke046
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2021, 09:13
Locatie: reet
Merk SP: stromer ST2
Km-stand: 0

Bernie schreef: 18 apr 2021, 19:59
dycke046 schreef: 18 apr 2021, 12:02 Hallo iederen

Ik ben hier nieuw en ook als eigenaar van een speed pedelec ben ik een newbee. Ik ben 55 jaar en rij al jaren naar mijn werk ( 34 km enkel ) met de racefiets of MTB en heb nu een Stromer ST2 met riem besteld. Ben echt benieuwd naar wat dit gaat geven. Ik heb een testrit gereden met de geveerde versie, zowel vooraan als zadelpen en was aangenaam verrast. Alle tips zijn welkom zeker wat betreft de instellingen van stand 2 :D
Hi, ik rij nu een goeie week met mijn nieuwe ST2 (23 km enkel nr werk) en ben tevreden. Ik moet best wel wat meetrappen dus het is geen brommer....maar het is leuk fietsen ! Wel overal ogen hebben en defensief rijden maar dat was jaaaaren geleden ook al zo toen ik met de motorfiets de baan op was. Waar ik ook heel blij mee ben is de geveerde zadelpen + geveerde voorvork die ik erbij genomen heb. Echt zeer comfortabel rijden zo ! Hopelijk moet je niet te lang wachten op je fiets ... Veel plezier alvast !
normaal gezien zou ik hem begin juni hebben, kijk er al naar uit
Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

Ik heb ondertussen de fiets even opnieuw gekalibreerd zonder veel aan de pedalen te draaien..... Ik heb nu meer vermogen en rij vlotjes 40 tot 47 indien gewenst.....Nadeel is nu wel dat de batterij wat minder capaciteit heeft (iets meer verbruik dus). Ik had dit ook reeds bij andere mensen hier ook gelezen. Voor mij echter nog steeds voldoende om zonder bij te laden de woon-werk afstand heen en terug te doen..... Heel plezant fietsen met een Stromer ST2 :ay
Het is wel echt opletten geblazen. Deze week bijna van de fiets gereden door iemand die met een kleine vrachtwagen achterwaarts van zijn oprit kwam gereden en mij dus niet gezien had. Defensief rijden en geconcentreerd rijden is de boodschap.....
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22820
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bernie schreef: 08 mei 2021, 17:43 Ik heb nu meer vermogen en rij vlotjes 40 tot 47 indien gewenst.....Nadeel is nu wel dat de batterij wat minder capaciteit heeft (iets meer verbruik dus).
Dat is logisch. Voor niks gaat de zon op ;)

Als je actieradiusstress hebt: standje twee via de OMNI app tweaken naar jouw wensen en onderweg voortaan terugschakelen van ondersteuningsstand 3 naar 2 wanneer je dit nodig acht, of minder snel gaan rijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie