Actieradius ST1 valt tegen

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

koert schreef: 19 okt 2020, 19:25 Het is het eerste product dat ik lease, het lijkt mij zo dat alle gemaakte kosten die de dealer maakt keurig worden vergoed door de lease maatschappij dus ga er dan ook vanuit dat er goede service wordt verleend?
Maar misschien is het wel helemaal niet zo? ik ga het ervaren, ga in ieder geval mijn batterij laten doormeten om te zien of ie wellicht al onder de 75% van zijn capaciteit zit, bedankt voor alle tips :)
Leasemaatschappijen zetten in de auto wereld de hele keten nogal onder druk, door hun volume hebben ze die macht. Vergelijk het even met supermarkten en boeren, zelfde verhaal. En omdat lease maatschappijen de auto typisch niet bij de dealer waar jij proefrijdt inkopen (doen ze centraal bij 1 grote dealer waar ze veel korting krijgen) vindt de dealer dat niet leuk (wel de kosten van showroom/demo modellen/brandstof maar niet de opbrengsten uit verkoop). Tenzij de importeur hier iets centraals voor regelt is het anders vette pech voor de dealer.

Bij fietsen is de markt nog veel kleiner, dus hebben de lease maatschappijen minder macht. Maar geloof maar dat er wel wat druk gezet wordt op maximale prijzen voor bepaalde zaken. Dus op dit moment verwacht ik nog niet echt invloed bij fietsen, maar als die markt groter wordt dan gaat dat nog wel gebeuren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mmm, 35 km range en niet alles max is weinig. Mijn blauwtje haalt bij wind tegen en 10 a 15 graden buitentemp toch wel 45 km in stand 3. Bij wind mee zal dat zeker 55 km zijn. En toch is mijn blauwtje op bezoek bij stromer omdat de fm zijn twijfels heeft over de degeneratie ( na een jaar en 10000 verder). Zeker accu laten doormeten en ook je fiets laten bekijken.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
koert
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2020, 10:33

Bedankt voor alle nuttige reacties, ik ga even bij mijn dealer langs om alles te laten doormeten, het lijkt mij alleen vreemd dat de motor in de ST1 (de zwakste van de serie) desondanks wel de meeste stroom gebruikt, meer dan een zwaardere..
Je zou eigenlijk verwachten dat ie zuiniger is met de stroom, ik rij in stand 3 omdat ie anders met wind tegen niet sneller dan 28 kilometer per uur gaat, daar heb ik geen speed pedelec voor gekocht, anders kan ik net zo goed een gewone e bike kopen en op de turbo stand rijden begrijpen jullie :)
Valt dus een beetje tegen tot dusver, maar goed, misschien is er wel wat defect en kan het gefikst worden
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

koert schreef: 21 okt 2020, 09:24 het lijkt mij alleen vreemd dat de motor in de ST1 (de zwakste van de serie) desondanks wel de meeste stroom gebruikt, meer dan een zwaardere..
Je zou eigenlijk verwachten dat ie zuiniger is met de stroom
De motor van de ST1 is inderdaad zuiniger dan die van de ST3 en de ST5, maar je zithouding is dat absoluut niet. Maargoed 35km actieradius vind ik ook mager. Ik reed met mijn ST1 X 2017 (ondersteuning vergelijkbaar met de nieuwe ST1) gemiddeld zo'n 50km met 618Wh accu. Ik ben benieuwd wat de dealer erover zegt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

Hallo Koert,

ik rij nu een paar weken op een ST1 met blauwe accu. Eigenlijk rij ik continu in stand 2 en haal dan gemakkelijk snelheden boven 40 km/hr. Actieradius ligt dan op 60/70 echte km's. Het verschil in ondersteuning tussen stand 2 en stand 3 voelt nogal beperkt aan. Ik heb nog niet veel gespeeld met de instellingen van de trapsensor.

Gr. Rene
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromeur schreef: 21 okt 2020, 09:36 Ik reed met mijn ST1 X 2017 (ondersteuning vergelijkbaar met de nieuwe ST1) gemiddeld zo'n 50km met 618Wh accu. Ik ben benieuwd wat de dealer erover zegt.
Toch vind ik dat echt serieus grote afstanden. Met een gloednieuwe 814 doe ik ongeveer 45 km op alles max. Na zo'n 12000 km begon ik in de winter af en toe problemen te krijgen om de 32 km ww af te leggen op max.
Na 18000 in de zomer ook. Rond de 23000 een nieuwe accu (iets minder dan 70% capaciteit over).
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 21 okt 2020, 18:30 Toch vind ik dat echt serieus grote afstanden. Met een gloednieuwe 814 doe ik ongeveer 45 km op alles max.
Jij bent ongeveer 40cm langer dan ik en dus ook flink zwaarder. Dat scheelt de wereld in actieradius.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2020, 20:49
Merk SP: ST1
Km-stand: 2000

Goedenavond ik ben Martin en nu een week of 6 een ST1 berijder.
Moet zeggen dat het machtig prachtig is, al 2000 kilometer op de teller gezet.
Met een rotgang door de polder naar mijn werk en flink mee trappen voor de sport.
Ik heb een 983 accu maar moet eerlijk zeggen dat het verbruik tegenvalt.
Maar misschien ligt dat ook wel aan mij.
Ik rijd heen 22 km en terug 22Km.
Als ik dan terug kom is het 44Km maar dan is er nog maar 10% in de accu.
Met wind tegen zelfs wat minder.
Ik ben redelijk bedreven in fietsen en trap flink mee en bijna altijd goed in de 40Km qua snelheid.
Ik fiets meestal op stand 3 en de trap sensor op volledig en de remmen bijna uit.
De versnelling op de 1 na kleinste pion.
Ook ben ik een grote lange kerel met 100 kilo aan de haak.
Nu dacht ik met de fiets eens naar familie in de Achterhoek te toeren.
Dit zou zo een 70 kilometer kunnen zijn maar dit gaat niet lukken met deze accu of met mijn stijl.
Instellingen verkeerd?
Fiets stijl verkeerd?
Accu????
Of is het gewoon zo?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ondersteuning op max, lange en zware berijder, relatief rechte zit (zo is de ST1) dus je vangt nogal wat wind, buitentemperatuur zakt... het heeft allemaal een negatief effect op de actieradius.

Actieradius vergroten: ondersteuning terugschroeven (in 2 gaan rijden of gevoeligheid trapsensor verlagen), dieper gaan zitten (spacers naar boven de stuurpen plaatsen, stuurpen omkeren, ander stuur), meer terug- en opschakelen bij remmen en optrekken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

44 km op een lading en 10 procent over, is idd niet verkeerd. Ik fiets met de ST 1 41 km enkel en ik houd tussen de 30 en de 15 procent over onder de huidige omstandigheden. Ik weeg echter 78 kg en heb mijn stuur diep zitten (heb ook alle spacers er onder uit gehaald en de stuurpen omgedraaid, wat Stromeur adviseert). De gezondheid van mijn accu is 89%. Wel staat mijn krachtsensor op 80%.
Met vriendelijke groeten Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie