Leasemaatschappijen zetten in de auto wereld de hele keten nogal onder druk, door hun volume hebben ze die macht. Vergelijk het even met supermarkten en boeren, zelfde verhaal. En omdat lease maatschappijen de auto typisch niet bij de dealer waar jij proefrijdt inkopen (doen ze centraal bij 1 grote dealer waar ze veel korting krijgen) vindt de dealer dat niet leuk (wel de kosten van showroom/demo modellen/brandstof maar niet de opbrengsten uit verkoop). Tenzij de importeur hier iets centraals voor regelt is het anders vette pech voor de dealer.koert schreef: ↑19 okt 2020, 19:25 Het is het eerste product dat ik lease, het lijkt mij zo dat alle gemaakte kosten die de dealer maakt keurig worden vergoed door de lease maatschappij dus ga er dan ook vanuit dat er goede service wordt verleend?
Maar misschien is het wel helemaal niet zo? ik ga het ervaren, ga in ieder geval mijn batterij laten doormeten om te zien of ie wellicht al onder de 75% van zijn capaciteit zit, bedankt voor alle tips
Bij fietsen is de markt nog veel kleiner, dus hebben de lease maatschappijen minder macht. Maar geloof maar dat er wel wat druk gezet wordt op maximale prijzen voor bepaalde zaken. Dus op dit moment verwacht ik nog niet echt invloed bij fietsen, maar als die markt groter wordt dan gaat dat nog wel gebeuren.