Stromer ST2 LE: een eerste indruk

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Peerke1960 schreef: 08 sep 2020, 20:46 Dank FreddyH en Stromeur. 5 oktober zal ik deze fiets eens gaan uitproberen bij de Herveldse boys. Wie weet, een opvolger voor over 1 of 2 jaar, wanneer mijn banaan of uit de garantie gaat of voldoende is ingereden. 5 versnellingen lijkt me weinig, zeker als ik merk dat ik wel eens wissel van tandwiel op de lange afstand bij wind tegen. Ben ook een oude vent :ck:
Bij de Herveldse boys moet je op 9 of 10 oktober zijn voor de ST2 ipv 5 oktober :D
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt Barry, ik denk dat ik de zaterdag ga, al zou het ook kunnen aan het eind van de middag, op vrijdag wanneer ik opweg ben naar huis
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 08 sep 2020, 15:40
mrstrom schreef: 08 sep 2020, 15:35 Evt. kan je er waarschijnlijk wel een ander tandwiel achter op laten zetten?
Het bereik is naar ons idee precies goed (de Zwitsers denken daar anders over) en met een ander tandwiel achter verander je niet de grootte de onderlinge stappen, die is wat-ie is.
Met een ander tandriem wiel verander je wel de totale overbrenging en dat voor elke versnelling. De verhouding intern veranderd uiteraard niet maar het verschil in cadans tussen de versnellingen veranderd wel. Je kan de verschillen in cadans tussen de versnellingen dus dichter bij elkaar of net verder uit elkaar brengen.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Procentueel niet, absoluut worden de stappen wel groter of kleiner inderdaad.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Edgecrusher schreef: 09 sep 2020, 16:12 Procentueel niet, absoluut worden de stappen wel groter of kleiner inderdaad.
Absoluut!
:lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
kvdhaute
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 sep 2020, 10:38
Locatie: Zemst

Gisteren ben ik bij Chamizo Fietsen in Sint-Katelijne-Waver gaan testrijden met deze ST2. Het was tevens ook mijn eerste ervaring met een speed pedelec. De reden dat ik eens wou uitproberen is in eerste instantie doordat ik twijfel om mijn ww-traject met de fiets te doen. Heen en terug is 66km, van Eppegem naar Antwerpen centrum. En dan lijkt een speed pedelec wel interessant. Ten tweede omwille van de riem, gezien mijn eigen goede ervaringen met mijn Canyon die ook een riem heeft.

Het rijden zelf met een speed pedelec beviel me enorm, daar was ik onmiddellijk van overtuigd. Dus op dat vlak al geslaagd qua testrit. Maar als het een Stromer wordt zal het geen ST2 met riem worden. Ik miste echt nog een versnelling of 2. Ik rijd graag “op de grote molen” zoals ze zeggen, en het leek dat ik op standje 3 aan topsnelheid nog over had maar ik kon alleen nog maar heel veel omwentelingen doen. Als ik daar nog zou beschikken over een zwaarder verzet .. Maar verder wel een topfiets, die ik echt kan aanbevelen als je tevreden bent om vlot +- 40 te rijden.
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Vandaag 26/9 de testrit gemaakt met de ST2 LE en dat is goed bevallen :cool2:
Ik had de code 45 getest, 5 maanden geleden, die beviel goed, maar die wordt niet geleverd.

Mijn indrukken zijn louter positief, goede ondersteuning en makkelijk 40-45 km per uur.
In 2 optrekken en snel naar de 4 versnelling is geen probleem, in 4 een mooi been tempo, rond de 90-95 denk ik. 5 zie ik als een soort overdrive zeker met wind mee richting de 50km per uur is te doen.
De versie die ik mocht rijden had een geveerde voorvork en een verend zadel, vond ik zelf niet nodig met die 62mm banden. Het schakelen gaat idd wat stroever als met de pinion maar het went snel, lekker draaien.
Al met al een geslaagde test en heb ik de virtuele code45 ingeruild voor een echte ST2 LE :d3:

En 9 oktober bij de FM :cool2:

Ik zal later nog wat foto’s toevoegen.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Hierbij wat plaatjes van de test.

Mijn route ging vanaf Westerpark rondje en een stuk op de Haarlemmerweg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Gefeliciteerd, ik vindt hem erg mooi in die blauwe kleur.
Hoeveel accu had je gebruikt en welke accu had de testfiets ?

90-95 cadans klinkt inderdaad goed, je reed dan 45 km/h ?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooie foto's! En leuk dat je een GPS hebt laten meelopen.

Moet bizar voor je zijn, eerst 5 maanden wachten en nu ineens binnen enkele dagen een Stromer in huis.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie