Stromer ST2 LE: een eerste indruk

Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Stijnemans schreef: 27 sep 2020, 16:28 Mooi, hoor!

Wil je af en toe je ervaringen blijven delen? Vooral als de weersomstandigheden wat veranderen? Ben heel benieuwd of die 5 verzetten nog steeds prettig zijn als er meer/minder wind staat etc.
Mijn ervaringen zal ik hier zeker posten ! Op het stuk waar ik fiets staat altijd wind net als op de Haarlemmerweg waar ik getest heb. Dus hoe de fiets gaat presteren kom ik snel te weten..en jullie dus ook. :cool2:
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stijnemans schreef: 27 sep 2020, 18:18 Freddy, ik las net nog even het verslag van Stromeur en jou na, en zag dat jij het zadel helemaal omhoog hebt gezet bij het testen. Hoe lang ben jij? En wat denk jij van een lengte van 1,89m voor de L? Op de site staat dat 1,88m max is.
Voor mijn 1,98m is die ST2 compleet niks. Zadel stond niet eens hoog genoeg, maar anders kon ik niet meer bij het stuur. Het stuur zit dan ook nog eens volledig op de verkeerde plek, ik hing er met mijn hele bovenlijf vol bovenop. Hierdoor voelt het sturen niet meer lekker aan.

Ik heb geen idee wat jouw 1,89m doet, is volledig afhankelijk van jouw been- en ruglengte. Bij mij zijn kleine fietsen al snel overdreven onhandig, omdat ik naar verhouding een wat lange rug en korte benen heb. Iemand waarbij dat meer standaard is zit met dezelfde lengte heel anders op die kleine Stromertjes (voor mij is zelfs een XL aan de kleine kant).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23002
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 27 sep 2020, 20:40 ik hing er met mijn hele bovenlijf vol bovenop
Ik kan dat beamen want ik heb achter hem gereden tijdens onze testrit in Genk. Het oogde alsof FreddyH op een kabouterfiets zat: heel veel FreddyH, heel weinig Stromer.

Ik weet niet hoe lang deze man is, en hij heeft vanwege zijn bovenbeenprothese wel wat specifieke wensen, maar je ziet hoe recht hij zit op een L. Ik blijf me verbazen over het feit dat ik er met mijn 1,64m pas ná mijn eerste testrit op een ST1 achter kwam dat ik een L had meegekregen. Ik zat er eigenlijk wel prima op.

Het is echt een kwestie van zelf testen, zeker als je langer bent dan wat Stromer aangeeft als geschikt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
+Stromer-033
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 aug 2020, 14:52

Marco69 schreef: 26 sep 2020, 21:47 Vandaag 26/9 de testrit gemaakt met de ST2 LE en dat is goed bevallen :cool2:
Ik had de code 45 getest, 5 maanden geleden, die beviel goed, maar die wordt niet geleverd.

Mijn indrukken zijn louter positief, goede ondersteuning en makkelijk 40-45 km per uur.
In 2 optrekken en snel naar de 4 versnelling is geen probleem, in 4 een mooi been tempo, rond de 90-95 denk ik. 5 zie ik als een soort overdrive zeker met wind mee richting de 50km per uur is te doen.
De versie die ik mocht rijden had een geveerde voorvork en een verend zadel, vond ik zelf niet nodig met die 62mm banden. Het schakelen gaat idd wat stroever als met de pinion maar het went snel, lekker draaien.
Al met al een geslaagde test en heb ik de virtuele code45 ingeruild voor een echte ST2 LE :d3:

En 9 oktober bij de FM :cool2:

Ik zal later nog wat foto’s toevoegen.
Geweldig, gefeliciteerd met je aankoop!
Ben heel benieuwd naar al je ervaringen!
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Stromeur schreef: 27 sep 2020, 20:45
FreddyH schreef: 27 sep 2020, 20:40 ik hing er met mijn hele bovenlijf vol bovenop
Ik kan dat beamen want ik heb achter hem gereden tijdens onze testrit in Genk. Het oogde alsof FreddyH op een kabouterfiets zat: heel veel FreddyH, heel weinig Stromer.
Ik heb enkel door mijn lengte van 1.94 gekozen voor de st3 tov st1. Niet omdat ik niet goed zat, maar meer om bovengenoemde reden. Het Ellio gevoel...
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Marco69 schreef: 27 sep 2020, 19:29
Stijnemans schreef: 27 sep 2020, 16:28 Mooi, hoor!

Wil je af en toe je ervaringen blijven delen? Vooral als de weersomstandigheden wat veranderen? Ben heel benieuwd of die 5 verzetten nog steeds prettig zijn als er meer/minder wind staat etc.
Mijn ervaringen zal ik hier zeker posten ! Op het stuk waar ik fiets staat altijd wind net als op de Haarlemmerweg waar ik getest heb. Dus hoe de fiets gaat presteren kom ik snel te weten..en jullie dus ook. :cool2:
Gefeliciteerd Marco👍 Mooie aankoop. Ben benieuwd naar je ervaringen. Heb je een geveerde voorvork genomen? Is dat overigens echt nodig? Persoonlijk vindt ik het niet zo mooi, je verliest dan wel de mooie blauwe voorvork.

Het begint wel te kriebelen, bij die foto’s van jou. Volgende week testrijden in Herveld. Volgens mij gaan veel mensen van dit forum.
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Gefeliciteerd Marco👍 Mooie aankoop. Ben benieuwd naar je ervaringen. Heb je een geveerde voorvork genomen? Is dat overigens echt nodig? Persoonlijk vindt ik het niet zo mooi, je verliest dan wel de mooie blauwe voorvork.

Het begint wel te kriebelen, bij die foto’s van jou. Volgende week testrijden in Herveld. Volgens mij gaan veel mensen van dit forum.
Bij de LE versie zit de standaard voorvork, vind ik zelf ook mooier. Succes met rijden :P
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP



Mooie film over de nieuwe ST2
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23002
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Keurige presentatie inderdaad. Dank voor het delen.

Daar gaan alle commerciële "reviewers" die in werkelijkheid alleen een productpresentatie geven zoals Bright, EBR etc. niks meer aan toe kunnen voegen. Na een presentaties zoals deze met alle specs op een rijtje zijn alleen ervaringen van echte gebruikers nog boeiend.

Ik had trouwens nog niet meegekregen dat de ST2 koplamp ook een high beam functie heeft. Fijn! (Ik zou nooit meer zonder kunnen sinds ik de Supernova M99 PRO gewend ben.)

Het Royal Blue vind ik nog steeds - of het nou een afbeelding, video of IRL is - onwijs mooi. Het "city" frame en vijf versnellingen zijn net niet mijn ding, maar anders had ik het wel geweten. Ik denk dat veel mensen om gaan voor deze ST2 met riem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Stromeur schreef: 29 sep 2020, 00:45 Keurige presentatie inderdaad. Dank voor het delen.

Daar gaan alle commerciële "reviewers" die in werkelijkheid alleen een productpresentatie geven zoals Bright, EBR etc. niks meer aan toe kunnen voegen. Na een presentaties zoals deze met alle specs op een rijtje zijn alleen ervaringen van echte gebruikers nog boeiend.

Ik had trouwens nog niet meegekregen dat de ST2 koplamp ook een high beam functie heeft. Fijn! (Ik zou nooit meer zonder kunnen sinds ik de Supernova M99 PRO gewend ben.)

Het Royal Blue vind ik nog steeds - of het nou een afbeelding, video of IRL is - onwijs mooi. Het "city" frame en vijf versnellingen zijn net niet mijn ding, maar anders had ik het wel geweten. Ik denk dat veel mensen om gaan voor deze ST2 met riem.
Helemaal eens. Zeer complete video. Dat de nieuwe ST2 high beam heeft was mij ook ontgaan. Heb ik ook niet eerder in de specificaties gezien. Heb toch al veel websites afgestruind. Prettige bijkomstigheid inderdaad.

Tja, wat de kleur betreft kan ik je alleen maar bijvallen Stromeur. Ontzettend gaaf dat Royal Blue :ba . Ik ben gewoon verkocht!! :ay Het wachten is nu op 1 januari, dan mag ik het fietsplan pas activeren :bu: :bc . Gelukkig heb ik al contact gehad met een FM die m’n ST2 al eerder wil leveren, maar pas in januari wil factureren :bp: . Kijk dat is pas meedenken met de consument!!

Maar goed. Jij hebt de ST2 al live gezien en zelfs mogen rijden. Jaloers... :bh: Ik snap dat de vijf versnellingen voor ervaren Stromer rijders niet genoeg zal zijn. Voor mij wel, ik val in de categorie ‘Luxe paard’ want ik laat straks de auto staan voor deze redelijk onderhoudsvrije ST2.
Plaats reactie