Uiteraard ook een rondje om het Thor Park gemaakt op deze ST2 met riem. De riem deed prima z'n werk , ligt er strak op, de 5 versnellingen volstonden ruimschoots (niet 'te licht' trappend tegen 45 in 5), en toch voelde de fiets voor mij echt niet goed aan. Wellicht heb ik de krachtigere motor van een ST3 echt nodig of ben ik een verwend jochie, of was de testbike al mishandeld (er klonk een ratel de hele tijd). Ik haalde ook met veel meer moeite de 45. Ook de handvatten voelden minder degelijk aan op een of andere manier. Hetzelfde gevoel had ik ook al op een ST1 hoor. Als ik dan toch de hoofdprijs moet betalen, dan ineens ST3 voor mij.
Ik had even het gevoel op een Riese&Müller te rijden, en ja, als ik die fietservaring wil, dan koop ik wel een R&M. Ik begrijp echter wel dat Stromer mee in deze middenmoot markt moet en dus wel een prima ding voor zijn doelgroep dat wellicht als een speer gaat verkopen!
Stromer ST2 LE: een eerste indruk
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Heb je wel de trapsensor gekalibreerd en de instellingen gecontroleerd (ondersteuningsstand op 3, trapsensor op max) voordat je van start ging? Op de test-bike van Freddy moesten zelfs de bandjes eerst nog even worden opgepompt. Testbikes worden altijd best wel mishandeld. Op een parcours, bus in en uit, vallen eens een keer etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vandaag ook een tijdje rond kunnen rijden op de nieuwe ST2 LE in Genk. Was aangenaam verrast door deze nieuwe ST2, maar dit was dan ook mijn 1e kennismaking met een Stromer op 27,5" wielen. Zelf rijd ik namelijk op een Klever met 26" wielen. Het comfort van deze wielen viel me wel meteen op en dit terwijl de mijne toch al een verende voorvork heeft....maar we dwalen af.
De gates riem loopt lekker soepel en klapt ook niet als men over ongelijk wegdek rijdt, toch ook wel een pluspuntje vind ik. Gripshift vind ik fantastisch, maar dit heb ik dan ook al jaren op mijn mtb, vind het zelfs beter schakelen als de di2 op de ST5, maar dit is persoonlijk. Voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij de reacties van FreddyH en Stromeur. De 5 versnellingen lijken op het eerste gezicht voldoende en dit in combinatie met de rest van deze prachtige fiets, komt ook bij mij die welbekende Stromer grijns op mijn gezicht
De gates riem loopt lekker soepel en klapt ook niet als men over ongelijk wegdek rijdt, toch ook wel een pluspuntje vind ik. Gripshift vind ik fantastisch, maar dit heb ik dan ook al jaren op mijn mtb, vind het zelfs beter schakelen als de di2 op de ST5, maar dit is persoonlijk. Voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij de reacties van FreddyH en Stromeur. De 5 versnellingen lijken op het eerste gezicht voldoende en dit in combinatie met de rest van deze prachtige fiets, komt ook bij mij die welbekende Stromer grijns op mijn gezicht
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Tja, als je een ST5 en daarna ST3 gewend bent dan is dit wel wat minder ja. Zo is hij ook bewust gepositioneerd. Daarnaast zit je als lange wieber gewoon ontzettend brak op zo'n L frame, voor mij was dat het ook allemaal net niet.allesstroomt schreef: ↑06 sep 2020, 20:18 ... en toch voelde de fiets voor mij echt niet goed aan. Wellicht heb ik de krachtigere motor van een ST3 echt nodig of ben ik een verwend jochie, of was de testbike al mishandeld (er klonk een ratel de hele tijd). Ik haalde ook met veel meer moeite de 45. Ook de handvatten voelden minder degelijk aan op een of andere manier.
Maar daar heb ik proberen voorbij te kijken. ALS de fiets er al in XL zou zijn, dan zijn een paar handvatten van een paar tientjes voor mij niet de doorslaggevende factoren bij de aanschaf van een fiets. Hetzelfde geldt voor een zadel en de banden. Dat onderhandel je gewoon uit bij de aanschaf...
Verwend jochie? Weet ik niet, je moet deze fiets gewoon niet met een ST3 willen vergelijken... ik denk dat daar de crux zit.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Rene
- Pro
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 06:45
- Locatie: Vlaams Brabant
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 0
Nog detailfoto’s van de riem en spanner
- Bijlagen
-
- EDE05658-2AC9-4F3D-A97B-906D9ED68149.jpeg (1.44 MiB) 3128 keer bekeken
-
- 8B11F12A-03C0-4F65-BC9E-FD277669103B.jpeg (1.79 MiB) 3128 keer bekeken
Stromer ST3 Pinion LE ABS
15km Kampenhout - Zaventem
15km Kampenhout - Zaventem
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Mooie nuances, dank je wel. Het is inderdaad waar dat je met onderhandelen je model kunt opwaarderen. Daardoor rij ik nu ook met een halve ST5 rond, met ander zadel, ST5-banden, en ST5-spiegel, enzovoort. Ik heb de testfiets ook niet vooraf gecalibreerd of wat dan ook.FreddyH schreef: ↑06 sep 2020, 21:15Tja, als je een ST5 en daarna ST3 gewend bent dan is dit wel wat minder ja. Zo is hij ook bewust gepositioneerd. Daarnaast zit je als lange wieber gewoon ontzettend brak op zo'n L frame, voor mij was dat het ook allemaal net niet.allesstroomt schreef: ↑06 sep 2020, 20:18 ... en toch voelde de fiets voor mij echt niet goed aan. Wellicht heb ik de krachtigere motor van een ST3 echt nodig of ben ik een verwend jochie, of was de testbike al mishandeld (er klonk een ratel de hele tijd). Ik haalde ook met veel meer moeite de 45. Ook de handvatten voelden minder degelijk aan op een of andere manier.
Maar daar heb ik proberen voorbij te kijken. ALS de fiets er al in XL zou zijn, dan zijn een paar handvatten van een paar tientjes voor mij niet de doorslaggevende factoren bij de aanschaf van een fiets. Hetzelfde geldt voor een zadel en de banden. Dat onderhandel je gewoon uit bij de aanschaf...
Verwend jochie? Weet ik niet, je moet deze fiets gewoon niet met een ST3 willen vergelijken... ik denk dat daar de crux zit.
Wel positief vond ik hoe strak de riem over het tandwiel zat, en hoe mooi dat liep. Ik dénk, op gevoel, dat dit een knap staaltje techniek is. De esthetische ingenieur in mij vindt de foto's van René hierboven ook echt genieten
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
- Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
- Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik ben er inmiddels wel uit wat mijn eerste Stromer gaat worden. Binnenkort maar snel proefrijden.
Heeft iemand van jullie ervaring met de dealer in Deventer of Apeldoorn?
Zijn er naast de fietstassen nog andere verschillen tussen de ST2 LE(blauw) en ST2(blauw/grijs) die in februari 2021 komt?
Uiteraard de accu maar die kun je ook upgraden in de normale ST2. Ik zie geen andere verschillen behalve de fietstassen!?
Bedankt alvast voor de informatie..
Heeft iemand van jullie ervaring met de dealer in Deventer of Apeldoorn?
Zijn er naast de fietstassen nog andere verschillen tussen de ST2 LE(blauw) en ST2(blauw/grijs) die in februari 2021 komt?
Uiteraard de accu maar die kun je ook upgraden in de normale ST2. Ik zie geen andere verschillen behalve de fietstassen!?
Bedankt alvast voor de informatie..
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Fietstassen, Royal Blue kleur en 983Wh accu. That's it voor de ST2LE!
Stromer doet dit al jaren zo met gelimiteerde/launch edities:
- Speciale kleur
- Standaard de grootste accu
- Extraatje in de accessoires en/of afmontage (zoals een tas, speciaal zadel o.i.d.)
- Soms een schildje op het frame met uniek uitgiftenummer.
Stromer doet dit al jaren zo met gelimiteerde/launch edities:
- Speciale kleur
- Standaard de grootste accu
- Extraatje in de accessoires en/of afmontage (zoals een tas, speciaal zadel o.i.d.)
- Soms een schildje op het frame met uniek uitgiftenummer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
- Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
- Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP
Alleen de fietstassen dus en het feit dat je de ST2 eerder kunt gebruiken. Helder
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als jij Dark Grey een mooie kleur vindt, als je zelf wilt kiezen of je bijbetaalt voor een accu-upgrade of niet, als je liever zelf fietstassen uitkiest (de tassen op de ST2 LE kun je ook los bij Stromer bestellen) of ze helemaal niet nodig hebt en als je geen haast hebt:
Yup
De ST2 en ST2 LE zijn technisch 100% identiek.
Correctie: de kleur Royal Blue blijft volgend jaar ook gewoon in het assortiment.
Yup
De ST2 en ST2 LE zijn technisch 100% identiek.
Correctie: de kleur Royal Blue blijft volgend jaar ook gewoon in het assortiment.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023