accu deksel sluit niet goed

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je Stromer is beveiligd tegen kortsluiting en ontbranding. Maar omdat je laadproblemen hebt zou ik je accu voor de zekerheid niet opladen als je ligt te slapen of van huis bent. Of anders alleen in een afgesloten ruimte met brandmelder. Of laad je accu in afwachting van herstel voor de zekerheid buiten je Stromer op en doe hem pas in je Stromer wanneer je vertrekt.

Ik laad mijn Stromer-accu sowieso alleen op als ik wakker en thuis ben. Mijn wasmachine en afwasmachine gaan hier 's nachts ook niet aan, telefoon laad ik nooit op in bed, adapters gaan uit het stopcontact etc. De kans dat er wat mis gaat is minimaal, maar áls het mis gaat zijn de gevolgen enorm. Maar daar denken veel SP- en e-bike eigenaren anders over (moet gewoon kunnen etc.).

Hopelijk is je ST1 snel hersteld en zijn de problemen daarmee over.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
geelfietsje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41

Stromeur schreef: 11 sep 2020, 23:26
Ik laad mijn Stromer-accu sowieso alleen op als ik wakker en thuis ben. Mijn wasmachine en afwasmachine gaan hier 's nachts ook niet aan, telefoon laad ik nooit op in bed, adapters gaan uit het stopcontact etc. De kans dat er wat mis gaat is minimaal, maar áls het mis gaat zijn de gevolgen enorm. Maar daar denken veel SP- en e-bike eigenaren anders over (moet gewoon kunnen etc.).
:ai
Je angsten zijn wel erg groot. Als het je niet teveel in je dagelijks functioneren belemmert kan je er voor kiezen het zo te laten. Vaak helpt het je angsten niet te ontlopen en gewoon te doen waar je bang voor bent. De daarmee gepaard gaande angst zakt sneller dan je zou verwachten.
:az
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Angsten, of gewoon erg voorzichtig (lees: waarom risico lopen als je met een kleine aanpassing dat risico kunt uitsluiten)?

Waar veel mensen aan voorbij gaan is dat je bij een risico analyse niet alleen moet kijken hoe groot de kans is dat iets optreed (in dit geval erg klein) maar dat je ook moet kijken naar hoe groot het gevolg is als het gebeurt (in dit geval héél groot).

Voor mij gaat haar keuze ook te ver, maar ik denk tegelijkertijd ook dat Stromeur een van de weinigen is die hier bewust een keuze in gemaakt heeft...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

geelfietsje schreef: 12 sep 2020, 08:49 Als het je niet teveel in je dagelijks functioneren belemmert kan je er voor kiezen het zo te laten.
Voor mij zijn dit gewoon routines, net als het licht achter me uit doen wanneer ik een ruimte verlaat, een uur voordat ik vertrek de thermostaat naar beneden draaien, de deur niet achter me dicht trekken maar op slot draaien etc. Ik denk er niet eens bij na :)

Verder wat FreddyH zegt voor wat betreft de risico-analyse.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat gezegd hebbende: een Stromer die laadproblemen heeft en een geoxideerd distribution board: zelfs als je mij niet bent, zou ik hier totdat-ie hersteld is geen risico mee nemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie