accu deksel sluit niet goed

rasenderobotor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
Locatie: Brugge
Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)

Stromeur schreef: 19 aug 2020, 21:15 Oi... niet goed.

Is het accu-vak van binnen nat geworden en was dat het ook nog toen je de lader op je Stromer aansloot? Of wilde je je accu extern laden?
het was 30 seconden na het moment dat ik de kabel aan in de fiets plugde
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Heb je wel de handgreep van de accu goed op het deksel in dat railtje gedrukt? Dat is essentieel.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Hoeft niet, dat gebeurt automatisch wanneer de batterij correct geplaatst is en je het batterijdeksel sluit.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WodanDeMey
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2020, 13:51

Net nog twee zaken opgemerkt :-(

Accu is voor de tweede random keer ca. 30% leeggelopen op 1 uur. (vorige keer was een 5 dagen geleden)
Ben op het werk zonder lader, als het niet verder leegloopt geraak ik dus amper op stand 1 thuis ....

Ik heb de accu er nu uitgehaald om zeker te zijn dat deze niet verder leegloopt en opgemerkt dat er een ferme kras op de accu te zien is. Blijkbaar de schroefjes van de kunststof plaat intern die los zitten en tegen de accu schuurde.
In totaal 5 losse schroeven gevonden (inclusief 2 aan de onderzijde van het frame ter hoogte van accu compartiment) :bc

Het een heeft wss niet met het ander te maken maar geef het maar mee ...
fransb
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2020, 15:07
Locatie: Spanbroek
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1750

Ik had een vergelijkbaar probleem. Eigenlijk zat de hele accu klep te hoog en viel deels over het 'accu laat punt' heen. Uiteindelijk is er een nieuwe accuklep door stromer geleverd. Nu valt het 'rubberen greepje' van de accuklep mooi in de inkeping die daar voor is bij het 'accu laat punt'.
Het enige waar de fm nog naar gaat kijken is dat het magneetje de klep niet dicht houdt als de accu er uit is.
Stromer ST1 Sport Dark Grey, kinekt seatpost 2.1, sinds 2-2020
Sander0172
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mar 2020, 07:18
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bij mij sloot het klepje ook niet goed, ik had hier in het begin al iets over gezegd tegen de verkoper. Die zei dat dit normaal was, maar dit stoorde mij best wel, een maand of 2 later met de eerste beurt even aangegeven bij de jongen die de beurt gaf en hij heeft dit hersteld, maar het kwaad kennelijk al geschied, de fiets had laadproblemen dit werd geweten aan een of andere oplaadsensor die vervangen moest worden en nu dus serieuze problemen, fiets doet niks meer en accu geeft 0% aan.. Blijken er toch vochtproblemen te zijn, en is er een of ander kastje helemaal doorgeroest..Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig krijg ik gewoon een leenfiets en wordt uiteraard alles onder garantie gemaakt, maar dit had denk ik voorkomen kunnen worden..
Het nieuwe kastje wordt kennelijk op een of andere manier behandeld waardoor het minder gevoelig moet worden voor roestvorming.. Hopelijk is hiermee straks het oplaadprobleem ook opgelost..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik probeer te begrijpen waar ik naar kijk op je foto's, maar ik snap het niet helemaal. Waarschijnlijk omdat ik deze connector niet ken van oudere modellen Stromers en ik heb de nieuwe ST1 nog niet uit elkaar gezien.

Volgens mij heb jij een "new" ST1 toch? En je hebt het over een kastje, en over roest. Maar op de foto's zie ik geen kastje en geen roest. Heb je ook verder uitgezoomde foto's, zodat we snappen waar we naar kijken?

Waar sloot je accu-deur niet goed? Bovenaan, of in het midden? Waar is er vocht binnen gekomen? Waar ontstond roest? Hoe merkte je dat je laadproblemen had?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sander0172
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mar 2020, 07:18
Locatie: Alphen aan den Rijn

Is inderdaad de nieuwe ST1, dit zijn foto's die ik van de fietsenmaker heb gekregen, waar dit precies zit weet ik niet maar ik vermoed onderin de accubak ergens..Als je inzoomt op de eerste foto zie je dat de draadjes helemaal groen zijn, dit is roest,
Afbeelding
en inderdaad het is niet echt een kastje, staat controller op dus dat zal het dan wel zijn..
De accuklep sloot bovenaan niet goed, dus ik vermoed dat het water daar naar binnen is gekomen, de oplaadproblemen kenmerkten zich doordat ik de oplader soms wel 10 keer opnieuw moest aansluiten voordat hij begon te laden, de oplader laadde de stromer niet op, en de oplader gaf dan een rood lampje. Ik was hier soms wel 10 minuten mee bezig..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah oké ik snap het. De Stromer tech vertelde me vorig weekend in Genk dat de bovenste connectoren van de controller bij de ST1/ST2 zijn vervangen door betere/waterbestendige connectoren. Die connector zien we volgens mij op de tweede foto van je post van 22:40 (het waren er meerdere, het is bij jouw ST1 één brede geworden). Op de eerste foto van je post van 22:40, en ook hierboven zien we volgens mij de verdeler (distribution board), wat jij het "kastje" noemt. Deze zit bij oudere modellen meer richting het balhoofd, en bij jouw ST1 dichter bij de controller.

De oxidatie heeft zo te zien plaatsgevonden op de distribution board. En dat is geen goed nieuws voor mensen met een ST1 met een accu-deur die niet goed aansluit, want ergens via de bodemplaat van het accu-vak loopt dus water de ruimte eronder in, waar de verdeler en controller zich bevinden.

Dank voor het delen van de foto's. Ik hoop voor andere eigenaren dat dit een incident is, maar ik vind het er best zorgelijk uitzien. We gaan het meemaken met de herfst voor de deur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sander0172
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mar 2020, 07:18
Locatie: Alphen aan den Rijn

De nieuwe connector is er nog niet, daar mag ik nog anderhalve week op wachten. En inderdaad hopelijk is dit een incident, geen idee of het kan hierdoor maar ik moet er niet aan denken dat de boel in de fik vliegt..
Plaats reactie