bluetooth connectiviteit/pairing ST1 2020

Plaats reactie
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Zojuist vanmorgen mijn ST1 thuis afgeleverd. Rustig inlezen en de boel instellen is het devies.
Nieuwste OMNI BT app gedownload op mijn nieuwe Xiaomi Mi9T. Bluetooth schuifje aangezet op de display van de fiets zelf. Bluetooth aangezet op mijn phone. STROMER ST1 staat op mijn phone in de lijst van beschikbare apparaten. apparaat koppelen en jawel daar verschijnt mijn phone naam op de display van de fiets. Dus dan denk je: Gelukt, Niet Dus! Vervolgens naar de OMNI BT app die al actief aan stond:" voeg nieuwe stromer toe". Dan staat er in de app een instructie druk op de knop "opnieuw zoeken". Wel tien keer opnieuw op die knop gedrukt op mijn phone in de omni app. Geen soelaas, geen verbinding/koppeling/pairing of hoe je het maar noemen wilt. Dan ga je aan volgordes denken. Elke combinatie of volgorde die ik kon bedenken uitgevoerd, geen soelaas. Iemand ervaring hiermee en wel een Eureka moment gehad, want mijn opties zijn.....op.... :bc
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

[viewtopic.php?f=13&t=3027&p=78202&hilit ... ST1#p78202]
Ff de zoekfunctie gebruiken, dan vind je wel antwoorden. Suc6 met je ST1!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Peer1968
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2020, 16:07

Helaas hetzelfde probleem. Bij 2 verschillende fietsen. Zal wel apple. Bluetooth.app probleem zijn
RPB74
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:29
Locatie: Boskoop
Merk SP: St1 2020
Km-stand: 2700

Ook ik ervaar problemen, soms wel soms geen verbinding. Mijn fm heeft al contact met stromer en het probleem heeft nu hun aandacht. Het zal nog even afwachten zijn.
:bike: Stromer ST1 2020 - Matt Black - :battery: 983 Wh
Fisherman
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2020, 12:32

Ik heb hiermee nog geen enkel probleem gehad ( iphone ) , connectie werkt steeds feiloos... ( heb de fiets +/- 6wk - 1500km nu )
Cooliopaulio
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2020, 22:07
Locatie: Zwaag
Merk SP: St1
Km-stand: 00

Is het probleem nog opgelost? ik loop er nu ook tegenaan en ben wel benieuwd!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je de meest recente FW op je ST1? Dat is SUI FW 4.3.1.2.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Chris-008
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 dec 2020, 12:21
Locatie: Antwerpen
Merk SP: ST1
Km-stand: 200

Heb gisteren m’n app moeten verwijderen en terug installeren ivm firmware updates die niet binnen komen. Kon hierna ook niet meer koppelen. Heb dan het oude Bluetooth Stromer profiel in de Bluetooth menu van m’n iPhone gewist, en terug vanuit dezelfde menu toegevoegd door de fiets in BT zoek modus te zetten. Hierna ging het koppelen terug ok. Hopelijk helpt dit.
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ik had dezelfde problemen en heb alles van mn telefoon gehaald ( Iphone met de nieuwste software). Het koppelen lukte maar niet. Toen de app geheel verwijderd en opnieuw een pairing uitgevoerd met de ST.
Nu werkt alles weer, maar voor hoe lang. Ik vind het geen betrouwbare app / koppeling en heb ergernis.
Het update. van de firmware moet volgens Stromer automatisch gaan maar dan moet hij minimaal 10 minuten online zijn. Zie handleiding.
Na herinstalleren van de app zag ik dat de versie wel nieuwer was dan van de oude app. Zo automatisch gaat het blijkbaar niet
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

App en Firmware zijn twee verschillende dingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie