Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe
- Max Cady
- Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST1LE
- Km-stand: 9600
Inderdaad, er is iets mis want zonder al te veel inspanning haal je met gemak 42 a 43 km per uur. Tenminste, zo zou het moeten horen. Ook de sensor eens opnieuw kalibreren wil wel helpen en uiteraard de banden op druk.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
-
- Rookie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30 jul 2020, 15:09
- Locatie: Noord-Holland
- Merk SP: Stromer ST1
De eerste paar honderd km zitten erop. Het fietst natuurlijk super, dus nog geen seconde spijt van de wissel van auto naar Stromer. Twee aandachtspuntjes:
(1)de 'button-ring' heeft het begeven. Gelukkig heb ik de ondersteuning nog in 3 kunnen krijgen, maar nu doet die knop helemaal niets meer. Wordt uiteraard hersteld door de FM, bij mij op locatie.
(2) de Ortlieb tassen beschadigen de lak toch wel wat meer dan verwacht. Kennelijk gebruikt Stromer een relatief zachte lak?
Diverse omstandigheden meegemaakt (van superzonnig tot enorme regenbuien en van windstil tot windkracht 7/8). Goede regenkleding is een must is een belangrijke vaststelling ... Ik ga het eerst proberen met nog wat aanwezige 'technische kleding' (zowel jas als broek). Als dat niet voldoende is, dan ga ik mij eens verdiepen in de wereld van de goede regenkleding.
Verder heb ik iom mijn FM en enkele toevallig in de winkel aanwezige Stromeraars besloten om de standaard VeeTires in te wisselen voor de winterbanden van VeeTire. Zowel in droge als natte omstandigheden al wat problemen met de grip (zowel rechtdoor als in bochten) gehad. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Ondanks deze puntjes, tot nu toe erg tevreden over de Stromer!
(1)de 'button-ring' heeft het begeven. Gelukkig heb ik de ondersteuning nog in 3 kunnen krijgen, maar nu doet die knop helemaal niets meer. Wordt uiteraard hersteld door de FM, bij mij op locatie.
(2) de Ortlieb tassen beschadigen de lak toch wel wat meer dan verwacht. Kennelijk gebruikt Stromer een relatief zachte lak?
Diverse omstandigheden meegemaakt (van superzonnig tot enorme regenbuien en van windstil tot windkracht 7/8). Goede regenkleding is een must is een belangrijke vaststelling ... Ik ga het eerst proberen met nog wat aanwezige 'technische kleding' (zowel jas als broek). Als dat niet voldoende is, dan ga ik mij eens verdiepen in de wereld van de goede regenkleding.
Verder heb ik iom mijn FM en enkele toevallig in de winkel aanwezige Stromeraars besloten om de standaard VeeTires in te wisselen voor de winterbanden van VeeTire. Zowel in droge als natte omstandigheden al wat problemen met de grip (zowel rechtdoor als in bochten) gehad. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Ondanks deze puntjes, tot nu toe erg tevreden over de Stromer!
ST1
Dank voor jullie reacties.
Vandaag terug geweest bij de fietsenmaker.Hij heeft er de sensor uitgehaald en een nieuwe in gestoken.Nu is het probleem opgelost.
Het enige wat de fiets nog heeft, zijn piepende remmen.
Fietsenmaker zegt dat da typisch is bij Stromer.
Vandaag terug geweest bij de fietsenmaker.Hij heeft er de sensor uitgehaald en een nieuwe in gestoken.Nu is het probleem opgelost.
Het enige wat de fiets nog heeft, zijn piepende remmen.
Fietsenmaker zegt dat da typisch is bij Stromer.
Vandaag weer voor het eerst sinds begin maart naar het werk gefietst met de Stromer! Het was wel vies regenweer, maar goed, toch lekker om weer een keer zo'n stuk te fietsen. Ik had voor de gelegenheid mijn GPS horloge omgedaan: 35.05 km in 55m48s (37.7 km/u gem op de GPS) tegen een gemiddelde hartslag van 132 slagen per minuut. Dat laatste vond ik nog relatief hoog, ik heb gisteren 11 kilometer hardgelopen in een vergelijkbare tijd (57m52s) en zat toen op een gemiddelde hartslag van 145. Waaruit dus blijkt dat als je een beetje wil doorfietsen, je jezelf nog best wel wat moet inspannen, bijna vergelijkbaar met rustig hardlopen.
Ook opvallend, de afwijking op de teller is kleiner dan verwacht. 48 km/u op de teller van de Stromer (een snelheid die ik best af en toe aantik) is 46 km/u op de GPS en de ondersteuning is dan voor mijn gevoel nog niet helemaal weg. Kortom mijn fiets lijkt ook iets boven de 45 km/u nog wat te ondersteunen.
Ook opvallend, de afwijking op de teller is kleiner dan verwacht. 48 km/u op de teller van de Stromer (een snelheid die ik best af en toe aantik) is 46 km/u op de GPS en de ondersteuning is dan voor mijn gevoel nog niet helemaal weg. Kortom mijn fiets lijkt ook iets boven de 45 km/u nog wat te ondersteunen.
Stromer ST1 2019, rood
Als ik op de omni 48 rij ( sneller gaat niet , gaat aan het remmen dan ) dan geeft mijn Garmin edge toch maar net 45km/u aan hoor . Die omni lijkt me soms ook niet echt een stabiele snelheid weer te geven , gaat soms nog wel eens wat op en neer terwijl ik wel het gevoel heb zeer constant te rijden ....Zoran schreef: ↑03 sep 2020, 13:23
Ook opvallend, de afwijking op de teller is kleiner dan verwacht. 48 km/u op de teller van de Stromer (een snelheid die ik best af en toe aantik) is 46 km/u op de GPS en de ondersteuning is dan voor mijn gevoel nog niet helemaal weg. Kortom mijn fiets lijkt ook iets boven de 45 km/u nog wat te ondersteunen.
- Commuterplus
- Pro
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
- Locatie: AMERSFOORT
Weet iemand of de bekabeling van de St1 bij het stuur ook zodanig kan worden verlegd, dat deze niet steeds voor de koplamp gaat hangen? Als ik dat forceer komen er rare knikken in wat mij weer niet goed lijkt.
Kom niet met het antwoord van : Koop een St 5 of zo.
Kom niet met het antwoord van : Koop een St 5 of zo.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
- Max Cady
- Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST1LE
- Km-stand: 9600
Ik heb die van mij onder de koplamp vast gezet met een tiewrap. Hoefde hierbij niks te forceren
- Bijlagen
-
- 142EB054-9499-4615-9449-12F6EB41AC50.jpeg (3.41 MiB) 2499 keer bekeken
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
-
- Pro
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST3
Ik had hetzelfde met mijn ST1. De leidingen waren niet allemaal door de sok (met ritssluiting) gevoerd.
Dan komen ze voor je lamp te zitten. Veel dealers vergeten dit goed te doen.
Kijk eens of ze bij jou wel allemaal zijn doorgevoerd (vergelijk je fiets eens met het 360 graden aanzicht op https://www.stromerbike.com/nl/modellen/st1).
De ritssluiting is lastig open te krijgen als je niet weet hoe. Je moet een ijzerdraadje (paperclip o.i.d.) door de sluiting doen en dan kan je deze open en dicht ritsen.
Dan komen ze voor je lamp te zitten. Veel dealers vergeten dit goed te doen.
Kijk eens of ze bij jou wel allemaal zijn doorgevoerd (vergelijk je fiets eens met het 360 graden aanzicht op https://www.stromerbike.com/nl/modellen/st1).
De ritssluiting is lastig open te krijgen als je niet weet hoe. Je moet een ijzerdraadje (paperclip o.i.d.) door de sluiting doen en dan kan je deze open en dicht ritsen.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.