Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Basso1234
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2020, 12:20

Ik zal eens naar die trapsensor kijken.

Ik ben lang en zit graag iets rechter op. Dus dan maar wat wind vangen.

De conditie is prima. Daar ligt het niet aan.
Thx voor de feedback
Basso1234
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2020, 12:20

Ik heb de trapsensor op 90% gezet. Dat is inderdaad een groot verschil. Vandaag een ritje Numansdorp - Voorburg gedaan. Dik 50 km. Wat heerlijk. Top snelheid op de rechte stukken en kallempies aan door het grote, drukke centrum van Rotterdam. Echt gaaf...
Joren
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 mei 2020, 18:30
Locatie: Rollegem
Merk SP: ST1 2020
Km-stand: 11000

Vrijdag langsgegaan bij de FM voor het eerste onderhoud.
Hij had geen ring voor rond de eject knop op voorraad ( ze zijn ook nog maar 2 weken open) dus heeft hij me eentje meegegeven van een toonzaalmodel. Deze heb ik vastgezet met tec7 en heeft tot op heden nog niet bewogen.

De update van de omni werd ook uitgevoerd waardoor het connecteren met de app zonder problemen werkt nu. 2x proberen en verbonden. Thuis net het zelfde, werkt onmiddellijk of na de 2de keer.
Stromer was zich bewust van het probleem en zou dit dus met de laatste update verholpen hebben.

Verder standaard onderhoud. Klein uurtje wachten met een koffie dus.
djorkaef
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2020, 23:10

Stromeur schreef: 06 aug 2020, 23:58 Stromer biedt optioneel geen langere zadelpen aan. Dit betekent dat je bij montage van een langere, niet-originele zadelpen de garantie op het frame verliest en je Stromer voldoet niet meer aan de typegoedkeuring. Als dit onverhoopt fout gaat en het frame scheurt, dan zijn alle gevolgen dus voor je eigen rekening. Het is aan jou of je dat risico wil nemen.

Een geveerde zadelpen maakt je zitpositie niet per definitie hoger, het zorgt wel voor iets meer setback. Overigens kun je alleen de Kinekt Seatpost op een ST1 monteren met behoud van garantie en typegoedkeuring.
Wel ik heb de FM die weigerde een langere zadelpen te steken dus gevraagd voor een Kinect bodyfloat met behoud van de stromer garantie, En ja hoor dat was geen enkel probleem, de large versie met een buis van minstens 30cm. Ik vroeg "staat daar dan ook een streepje op tot hoe hoog ik hem mag zetten?" en jaja er staat een streepje. Hun mechanieker heeft hem gemonteerd. Als ik hem op dat streepje zet dan staat het zadel zelf 25-30cm boven het frame, wat gigantisch veel extra is vergeleken met de orginele buis.

Mijn probleem is dus opgelost hoewel ik weer het gevoel heb dat er iets niet pluis is. Ik vermoed dat officieel gezien ze die bodyfloat moesten monteren op de pen van stromer en niet op de pen die bij de bodyfloat bij zit? Of is een bodyfloat niet officieel ondersteund? (want jij spreekt van Seatpost).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Cirrus Cycles BodyFloat is niet gehomologeerd voor de ST1; hij mag officieel niet gemonteerd worden vanwege de typegoedkeuring en de garantie op je frame vervalt. (De BF wordt trouwens wel jaren grote schaal op Stromers gemonteerd).

De Cirrus Cycles Kinekt Seatpost is de opvolger van de BodyFloat. Deze is wél gehomologeerd voor de ST1 en mag gemonteerd worden voor zowel de typegoedkeuring als garantie op je frame. Eén van de bepalende factoren hierin zal zijn geweest dat de Kinekt Seatpost iets minder setback heeft dan de BodyFloat (en het feit dat de fabrikant in homolegatie heeft geïnvesteerd.)

De Kinekt Seatpost is één geheel, dus zadelpen en vering in één. Dat geheel mag op een Stromer worden gezet. Officieel magt je dus de originele zadelpen op je Stromer gebruiken, of de Kinekt.

Of jouw combi volgens de kleine lettertjes in orde is hangt er dus vanaf of je dealer een BodyFloat of Kinekt heeft gemonteerd.

Als de Kinekt langer is dan de originele Stromer zadelpen (ik heb geen flauw idee), dan is dit inderdaad een manier om een hogere zit te krijgen. Kost je alleen wel 300 euro.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
djorkaef
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2020, 23:10

Stromeur schreef: 14 sep 2020, 16:51 De Cirrus Cycles BodyFloat is niet gehomologeerd voor de ST1; hij mag officieel niet gemonteerd worden vanwege de typegoedkeuring en de garantie op je frame vervalt. (De BF wordt trouwens wel jaren grote schaal op Stromers gemonteerd).

De Cirrus Cycles Kinekt Seatpost is de opvolger van de BodyFloat. Deze is wél gehomologeerd voor de ST1 en mag gemonteerd worden voor zowel de typegoedkeuring als garantie op je frame. Eén van de bepalende factoren hierin zal zijn geweest dat de Kinekt Seatpost iets minder setback heeft dan de BodyFloat (en het feit dat de fabrikant in homolegatie heeft geïnvesteerd.)

De Kinekt Seatpost is één geheel, dus zadelpen en vering in één. Dat geheel mag op een Stromer worden gezet. Officieel magt je dus de originele zadelpen op je Stromer gebruiken, of de Kinekt.

Of jouw combi volgens de kleine lettertjes in orde is hangt er dus vanaf of je dealer een BodyFloat of Kinekt heeft gemonteerd.

Als de Kinekt langer is dan de originele Stromer zadelpen (ik heb geen flauw idee), dan is dit inderdaad een manier om een hogere zit te krijgen. Kost je alleen wel 300 euro.
Ik heb de doos er bij gekregen en het is een "Bodyfloat Kinekt 2.1 dia 31.6 ArtNr 2.1 Kinect 31.6 2181002546289" zadelpen en vering is 1 geheel en dat kost inderdaad 299€. Of dat dan hetzelfde is als een Kinekt Seatpost is me onduidelijk. https://shop.qicq.nl/cirrus-cycles-kine ... t-2-1.html
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kijk even op de pen zelf: als er Kinekt op jouw zadelpen staat heb je de Kinekt. Als er BodyFloat op staat heb je de BodyFloat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
djorkaef
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2020, 23:10

Stromeur schreef: 14 sep 2020, 17:29 Kijk even op de pen zelf: als er Kinekt op jouw zadelpen staat heb je de Kinekt. Als er BodyFloat op staat heb je de BodyFloat.
Bedankt, het is weldegelijk Kinekt. Dus het lijkt in orde. Wel de nog optimalere veren besteld en afdek hoesje!

Verder zeer tevreden van de ST1 wel een opmerking. Mijn terugrit kon ik gemakkelijk de 45-46 aanhouden voor een zeer lang stuk, maar daarna moest ik over wat ongaaf terrein en kon ik plots de 42 met moeite nog halen. Toen heb ik de sensor gevoeligheid naar maximum gezet en was het probleem opgelost. Ik weet niet of dit te maken kan gehad hebben met een batterij die leger ging, of een sensor die zich anders ging gedragen na wat hobbels. Alleszins hij rijdt momenteel zeer goed!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De trapsensor kan tegen hobbels.

Je Stromer bouwt de ondersteuning inderdaad iets af als de accu leeg begint te raken. Verder kan het te maken hebben met de wind, stijging van het wegdek of je eigen vermoeidheid aan het einde van de dag. Of een combinatie van één of meerdere factoren ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Basso1234
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2020, 12:20

Yes! Mijn eerste systeem fouten....
210002 en 210007. Na opnieuw opstarten waren ze weg. Weet iemand wat het probleem was?
Plaats reactie