Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

rasenderobotor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
Locatie: Brugge
Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)

in de augustus is mijn batterijlader CR246 naar de vaantjes gegaan ( in garantie ), ik gebruikte mijn oude lader CR190 van mijn ST2 maar doordat het batterijklepje niet goed aansloot en ik na een regenrit met mijn ST 1 mijn batterijlader inplugde kwam er plots rook uit mijn batterijlader. Ik vroeg mijn dealer of dit ook onder garantie viel en hij bevestigde van wel. Nu zijn er al 2 maanden verstreken en zit ik te wachten op 2 batterijladers die maar niet worden geleverd. Vreemd is wel dat een andere erkende stromer dealer mij garandeert dat hij binnen een week mij een nieuwe lader tegen betaling kan leveren ?
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

rasenderobotor schreef: 06 okt 2020, 22:15 Nu zijn er al 2 maanden verstreken en zit ik te wachten op 2 batterijladers die maar niet worden geleverd. Vreemd is wel dat een andere erkende stromer dealer mij garandeert dat hij binnen een week mij een nieuwe lader tegen betaling kan leveren ?
Heb je je dealer gevraagd waarom het zo lang duurt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rasenderobotor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
Locatie: Brugge
Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)

hij geeft aan dat het leveren van onderdelen in het algemeen behoorlijk wat vertraging heeft ( zo ook bij Shimano ), FM is gevestigd in Brugge
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik was gister voor een regulier beurtje bij mijn dealer.
Daar hoorde ik de eigenaar van zaak ook tegen een andere klant vertellen dat shimano de enorm toegenomen vraag totaal niet meer aan kan en levertijden van een half jaar standaard zijn.

Datzelfde geldt blijkbaar voor meerdere fietsfabrikanten. Een aantal hebben de productie van nieuwe 2021 modellen naar voren gehaald en gaan mogelijk dit jaar of begin 2021 al starten met productie en levering van 2022 modellen. Puur omdat de vraag totaal door het dak is gegaan tijdens de COVID periode en de productiecapaciteit daar niet op aansluit.

Mijn vrouw heeft 3 maanden geleden een Trek 25 kmh elektrische fiets gekocht. In haar zoektocht werd direct duidelijk dat ze kon aanschaffen wat er op voorraad was bij de fietsenmakers. Het bestellen van niet voorraad modellen of specifieke uitvoeringen kan een levertijd van 6-12 maanden opleveren (afhankelijk van het merk).
ST3 cool white - sport - 983Wh
rasenderobotor
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
Locatie: Brugge
Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)

gisteren langsgeweest bij fm voor herstel lekke band en 2 laders lagen klaar voor ophaling ( in garantie )
aanvullend nog een vraag
de oude CR190 die bij mijn st 2 werd geleverd laadt de batterij in mij st 2 en st 1 vlot op ( beiden blauwe ), maar de nieuwe
batterijlader cr246 laadt enkel de nieuwe batterij op van mijn st 1. Het lijken nochtans dezelfde batterijen
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
KFONTANA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2020, 11:42
Merk SP: Stromer ST1, Klever X Alpha

Dag allemaal,

De eerste 1000 km zitten erop. Van half september tot nu en enkel WW-verkeer in weer en wind.
Tot nu toe allemaal foutcodevrij. Alleen hadden we een slepende rem en moest de FM het achterwiel terug vastzetten. Hoe dit gekomen is weten we echt niet. Ik weet wel dat wij allebei over hele slechte fietspaden (Paal-Diest en Olmen dorp) moeten rijden met veel putten en grote oneffenheden waarbij met zelfs hele lage snelheden ( lees, bijna stilstand) serieuze schokken door de fiets gaan.

Qua batterij (blauwtje) had ik een toch iets grotere actieradius verwacht, maar we kunnen toch tussen de 60 en 70km doen in Stand 3 en dit is volgens wat ik lees toch goed. Ik vraag mij alleen af hoe dit gaat evolueren in de winter. Toch blij dat we voor een 983Wh batterij gekozen hebben. De laatste dagen (iets kouder) rond de 53km actieradius.

Wij hebben een Ortlieb tas aan onze fiets en deze heeft toch wel wat -weliswaar kleine - lakschade veroorzaakt aan het frame, wat toch wel spijtig is. De kwaliteit van de lak vind ik dan persoonlijk wat minder.

De verbinding met de OMNI lukt niet. De eerste dag alles ingesteld zonder al te veel problemen maar nu lukt het niet meer. Voor mij is dit nu niet zo belangrijk.

De eerste valpartij is ook een feit. Tijdens felle regen vanuit stilstand vertrokken en het achterwiel gleed weg. Gelukkig lichamelijk geen stukken en de fiets is ook heel gebleven, enkel een kleine kras op de derailleur. Zolang het hierbij blijft....... ik heb al andere verhalen gelezen.

Nu, wij zijn zeker tevreden van onze ST1 en ik merk dat ik zeer ontspannen aan het werk toekom en er ook naar uitkijk om 's avonds terug naar huis te fietsen .

Grtj,

KFontana
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank voor het delen van je eerste 1000km-ervaring! :ay
KFONTANA schreef: 22 okt 2020, 19:40 Alleen hadden we een slepende rem en moest de FM het achterwiel terug vastzetten.
Dit komt wel vaker voor binnen de eerste 500km. Alles moet zicht recht uit de fabriek nog een beetje "zetten", dat heeft elke gloednieuwe fiets, ook niet-SP's.
KFONTANA schreef: 22 okt 2020, 19:40 Wij hebben een Ortlieb tas aan onze fiets en deze heeft toch wel wat -weliswaar kleine - lakschade veroorzaakt aan het frame, wat toch wel spijtig is. De kwaliteit van de lak vind ik dan persoonlijk wat minder.
Ortlieb tassen slopen helaas de lak van alle frames en alle dragers. Zeker als je veel over slecht wegdek rijdt. Het enige wat je hiertegen kunt doen is extra bescherming aanbrengen aan je frame. Daar lopen diverse topics over.
KFONTANA schreef: 22 okt 2020, 19:40 De verbinding met de OMNI lukt niet. De eerste dag alles ingesteld zonder al te veel problemen maar nu lukt het niet meer.
Welke firmware heb je er nu op zitten? De meest recente FW is SUI FW 4.2.4.4. Die zou de Bluetooth koppeling moeten verbeteren.
KFONTANA schreef: 22 okt 2020, 19:40 De eerste valpartij is ook een feit. Tijdens felle regen vanuit stilstand vertrokken en het achterwiel gleed weg. Gelukkig lichamelijk geen stukken en de fiets is ook heel gebleven, enkel een kleine kras op de derailleur. Zolang het hierbij blijft....... ik heb al andere verhalen gelezen.
Tijd voor winterbandjes ;-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

Hy KFontana,

dank voor het delen van jou ervaringen. Ik ben zelf ook recentelijk toegetreden tot de ST-1 rijders. En ik heb ook gekozen voor de blauwe accu. Tsja, de actieradius blijft wel een dingetje. Is ook wel op te maken uit de verschillende topic hier op het forum. Maar met een Tesla is het niet veel anders. Een vriend van mij was met z'n Tesla op weg naar huis. En dan geeft de auto op een gegeven moment het advies om niet harder dan 80 km/uur te rijden om de eindbestemming nog te kunnen halen... Wat mij wel opvalt is dat de aangegeven actieradius in de display heel sterk kan schommelen. Dat is ook een kwestie van ervaring op doen, denk ik. Ik wens je nog veel veilige km's.

Salut Renalt130
KFONTANA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2020, 11:42
Merk SP: Stromer ST1, Klever X Alpha

Renalt130 schreef: 23 okt 2020, 11:06 Hy KFontana,

dank voor het delen van jou ervaringen. Ik ben zelf ook recentelijk toegetreden tot de ST-1 rijders. En ik heb ook gekozen voor de blauwe accu. Tsja, de actieradius blijft wel een dingetje. Is ook wel op te maken uit de verschillende topic hier op het forum. Maar met een Tesla is het niet veel anders. Een vriend van mij was met z'n Tesla op weg naar huis. En dan geeft de auto op een gegeven moment het advies om niet harder dan 80 km/uur te rijden om de eindbestemming nog te kunnen halen... Wat mij wel opvalt is dat de aangegeven actieradius in de display heel sterk kan schommelen. Dat is ook een kwestie van ervaring op doen, denk ik. Ik wens je nog veel veilige km's.

Salut Renalt130
Graag gedaan, ik wens jou ook veel rijplezier met je ST1. :cool2:
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Vandaag na 6000km voor het eerst problemen met schakelen op mijn ST1.
Als ik naar de zwaarste versnelling schakel duurt het 3 a 4 trapomwentelingen voor hij daadwerkelijk naar het kleinste tandwiel springt.

Even de zoekfunctie gebruikt maar niet echt een zelfde euvel gevonden.

Kan ik zelf wat hieraan doen of wordt het de fm opzoeken?
Laatst gewijzigd door Ochiba op 26 okt 2020, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie