Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe

Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Zoran schreef: 25 feb 2020, 15:00Ik heb de stuurpen omgedraaid en maar 1 spacer onder het stuur, dus ik zit veel sportiever dan de standaard ST1 houding.
Waarom heb je niet gekozen om de stuurpen te laten zitten en juist de laatste spacer weggehaald?
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dat heb ik gedaan @Wombat alle spacers verwijderd. Door de stuurpen om te draaien komt het stuur nog lager ondanks de toegevoegde spacer.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Peerke1960 schreef: 25 feb 2020, 13:11 Klopt Nimwa, lees de bijdrage van Henri maar eens door.
Ik heb het ondanks dat ik een kei ben ik zoeken (alleen het vinden heb ik vaak meer moeite mee ;p ) niet kunnen vinden. Kan jij er misschien naar linken ?
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

viewtopic.php?f=24&t=3221&p=75179&hilit ... ing#p75179

@Niwla, dit is een link
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Wombat schreef: 25 feb 2020, 15:45
Zoran schreef: 25 feb 2020, 15:00Ik heb de stuurpen omgedraaid en maar 1 spacer onder het stuur, dus ik zit veel sportiever dan de standaard ST1 houding.
Waarom heb je niet gekozen om de stuurpen te laten zitten en juist de laatste spacer weggehaald?
Alledrie de spacers erboven en de stuurpen in de normale stand had ik eerst (net als Peter dus) maar ik wilde nog een tikkeltje dieper zitten. De laatste spacer weghalen voor een nog diepere zit doe ik niet, want dan kijk ik te veel tegen de rand van mijn helm aan en daar krijg je pijn in de nek van.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Peerke1960 schreef: 25 feb 2020, 20:57 viewtopic.php?f=24&t=3221&p=75179&hilit ... ing#p75179

@Niwla, dit is een link
Groet, Peter
voldoende leesvoer :cool2:
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Zoran schreef: 25 feb 2020, 21:05 Alledrie de spacers erboven en de stuurpen in de normale stand had ik eerst (net als Peter dus) maar ik wilde nog een tikkeltje dieper zitten. De laatste spacer weghalen voor een nog diepere zit doe ik niet, want dan kijk ik te veel tegen de rand van mijn helm aan en daar krijg je pijn in de nek van.
Bedankt voor de uitleg. Wil ook een zo diep mogelijke zit, vandaar mijn interesse. Moet ik maar eens onderzoeken hoe mijn helmrand valt als ik met de zit ga spelen ;)
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Vandaag mijn eerste 35km ritje op de ST1 gereden.
Recreatief, met mijn vrouw op haar nieuwe e-bike, lekker 22km/h en regelmatig windkracht 6 tot 7 opzij en van voren.
Heerlijk hoe dat werkt, heel de rit in standje 1 gereden en met de paar kilometer van gisteren op stand 1 nu 45 km afgelegd op de accu(814w)die nog op 78% staat.

Ik weet nu dat alles werkt, bluetooth koppelen ging niet van een leien dakje maar uiteindelijk werkt het.
Omni B heeft niet zoveel te bieden dus ik denk dat ik de oude fietscomputer ook maar ga monteren of een goede app op de telefoon zoek.

Hangt een beetje van het weer af of ik van de week al naar mijn werk ga rijden,
Fietsen in wind en regen voor een volle dag op de zaak staat nu nog niet op mijn favorieten lijst.
Kan nog komen als ik jullie moet geloven :D

Tot nu toe ben ik al happy.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Nou, 4500 km gefietst in een 5 tal maanden. Tot nu toe weinig problemen behoudens wat gekraak in de drivetrain. Het enige grote euvel was een losse schroef in de accubak die een storing veroorzaakte. De ST1 is neer gezet als een stadsfiets, eentje voor wat kortere afstanden. Nou, ik rij op een dag meer dan 80 km en dat gaat prima met een "blauwtje". In de stad voel ik me wat minder thuis met deze fiets.
De winterconti's zijn een aanrader, ze plakken lekker en rijden niet plat.
Ik heb door mn fm vandaag mijn stuurpen laten omdraaien. Dit op advies van Zoran. En dat rijdt lekker! Laat ik op weg naar Nijmegen nou net Zoran tegenkomen op de brug van Ewijk......
Heb ik nog wensen? Och, andere pendalen, cassette, m99 spiegel, een betere bevestiging voor mn appeltje, beter conditie om nog wat vlotter te rijden bij tegenwind.
Ofwel, het ding doet het prima!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Bjorn Dupont
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2020, 16:02

Hallo, doe jij 80 km met je blauwtje zonder op te laden? Wat is je gemiddelde snelheid dan en op welke stand rijd je? Groetjes Björn
Plaats reactie