Strömer st1 of st3

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

HarmHartman schreef: 03 jan 2020, 14:35 Als je zo intensief wil gaan fietsen op een speed pedelec kun je beter geen stromer nemen, vanwege de hoge kosten aan onderhoud.
Geen Stromer dus ... welke SP is volgens jou dan wél een aanrader ?
Tomasj schreef: 03 jan 2020, 16:58 een Stromer heeft geen nokken en dus ook geen krukas volgens mij.
Een krukas heeft geen nokken, die heeft krukken ... een nokkenas, die heeft dan weer wél nokken. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

HarmHartman schreef: 03 jan 2020, 14:35 Als je zo intensief wil gaan fietsen op een speed pedelec kun je beter geen stromer nemen, vanwege de hoge kosten aan onderhoud. Ik had na 15k km versleten ketting (en dus ook tandwielen), speling in de krukas voor en teruglopende accu vanwege het hoge aantal cycli opladen. Met andere woorden meer dan 1500 euro aan herstelwerkzaamheden.....
Heb je dit ook allemaal aan de koper van je Stromer verteld?
Witte ST3 van maart 2019
HarmHartman
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2019, 15:19

Zeker. Het blijkt nu dat hij hem heeft opgelapt en weer voor een veel hoger bedrag doorverkocht...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Smooi zenne.

Komt er ook nog een antwoord op de andere vragen die hier geformuleerd werden ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

HarmHartman schreef: 16 jan 2020, 11:44 Zeker
:ay
Witte ST3 van maart 2019
Alexandre
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2021, 21:22
Locatie: Menen
Merk SP: St3
Km-stand: 0kl

:ay daarom dat ik ook die stap heb gezet van middenmotor naar st3
Bram Roose schreef: 18 dec 2019, 08:44
Henry schreef: 17 dec 2019, 22:08
JeroenB schreef: 17 dec 2019, 19:46 Dat ze iets ver vragen voor een dag gebruik vind ik normaal, ze zijn tenslotte geen verhuurbedrijf. Onze FM vroeg ook 50 euro per dag maar je kreeg je geld wel terug als je bij hen een fiets kocht....
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Een verhuurbedrijf vraagt geld om iets te huren, dat is ook exact wat deze FM doet. Je zou dus moeten zeggen dat deze FM dus wel een verhuurbedrijf is...
Een goede FM geeft je die fiets gratis mee. Hij is immers geen verhuurbedrijf... Vervolgens koop je natuurlijk wel de fiets die jouw meest bevalt bij hem.
De regeling: 50 euro per dag per fiets en aftrekken van de aankoopsom vind ik de billijkste regeling voor beide partijen.

@Gikke, ik heb een ST3 voor 26km enkel. Ik vind het persoonlijk geen overkill. Het is steeds comfortabel. Ook als ik me moe voel of er hevige tegenwind staat spring ik nu de fiets op. Met mijn vorige 350 watt middenmotor deed ik dit vaak niet omdat de drempel me te hoog was. Het kan dus geen kwaad overschot te hebben. Je kan altijd naar een lagere stand of meer bijtrappen als je echt wil werken (ik knal hard door in de terugritten).
Tweede aspect voor mij is de onmogelijkheid om te douchen op mijn werk. Ik wil dus niet extreem bezweet aankomen. Geen idee of dit op de ST1 zo is, maar dat zal je merken als je test. Bij de 3 alvast niet.
En als je dan toch verder moet (44km) zit je zeker goed met de ST3. Ik moet voor mijn tweede job 55 km afleggen en in de zomer doe ik dat ook soms met de stromer. Zou er met mijn vorige fiets niet aan denken...

Een vriend van mij heeft de Giant SP en ik merk dat hij al heel deze slecht weer periode niet met de fiets naar het werk gaat omdat het niet vooruit gaat met tegenwind etc... Nu zou het oneerlijk zijn om de giant te vergelijken met de ST1, maar je begrijpt waar ik naartoe wil. Overkill dus niet sowieso, maar afhankelijk van jouw concrete situatie.
Plaats reactie