We hebben een forumgenoot die met 1,96m lengte (uit mijn hoofd) op een ST1 in maat L fietst... Volgens hem zit hij goed, al geeft dat natuurlijk geen garantie voor andere lange mensen.
Stromer ST1 of toch maar de ST3
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ja, eens.
Toen de nieuwe ST1 net beschikbaar was ben ik er eentje gaan testen in Groningen voor mijn review. Lekker stukje op rondgekacheld en pas bij terugkomst bij de dealer zag ik dat het een L was, ik heb aan niks gemerkt dat het frame op papier te klein was. (M hadden ze toen nog niet staan.) Het scheelt wel dat ik zelf een ST2 S heb en graag wat sportiever zit. Het frame van de ST1 is iets meer "gedrongen", dus die L kwam gewoon dichter bij de fietshouding die ik al gewend was.
Denk ik ook hoor, zeker omdat je de zithouding op de ST1 heel aardig kunt tweaken, veel meer dan op alle andere Stromer modellen van de laatste jaren. Maar ik vind de ST1 wel wat "stadser" qua zithouding dan b.v. de ST3. (Wat niet wil zeggen dat je met de ST1 niet serieus afstand kunt rijden, want ook dat is prima mogelijk met deze bike.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Standaard zit je inderdaad heel erg rechtop (te veel naar mijn mening). Er zitten 3 metalen ringen onder het stuur die je er ook boven kunt laten plaatsen. Dat heb ik laten doen en dat maakt een groot verschil, je zit in één keer een stuk sportiever wat veel fijner is als je flinke afstanden tegen de wind in moet rijden.Stromeur schreef: ↑05 nov 2019, 11:06Ja, eens.
Toen de nieuwe ST1 net beschikbaar was ben ik er eentje gaan testen in Groningen voor mijn review. Lekker stukje op rondgekacheld en pas bij terugkomst bij de dealer zag ik dat het een L was, ik heb aan niks gemerkt dat het frame op papier te klein was. (M hadden ze toen nog niet staan.) Het scheelt wel dat ik zelf een ST2 S heb en graag wat sportiever zit. Het frame van de ST1 is iets meer "gedrongen", dus die L kwam gewoon dichter bij de fietshouding die ik al gewend was.
Denk ik ook hoor, zeker omdat je de zithouding op de ST1 heel aardig kunt tweaken, veel meer dan op alle andere Stromer modellen van de laatste jaren. Maar ik vind de ST1 wel wat "stadser" qua zithouding dan b.v. de ST3. (Wat niet wil zeggen dat je met de ST1 niet serieus afstand kunt rijden, want ook dat is prima mogelijk met deze bike.)
Stromer ST1 2019, rood
-
- Pro
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
- Locatie: Brugge
- Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)
Heb mij ook dezelfde vraag gesteld maar uiteindelijk gekozen voor st1 met verende voorvork en comfort positie stuur.
Veel suxes
Veel suxes
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
De kogel is door de kerk Ik ga voor de ST3
Bedankt voor jullie reacties!!
Is het gebruikelijk dat er in België eindejaarsacties op Stromer komen? Zag dat er in Nederland één liep bij Qicq.
Zou zuur zijn om nu te bestellen wanneer er volgende week een promotie start
Bedankt voor jullie reacties!!
Is het gebruikelijk dat er in België eindejaarsacties op Stromer komen? Zag dat er in Nederland één liep bij Qicq.
Zou zuur zijn om nu te bestellen wanneer er volgende week een promotie start
-
- Pro
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
- Locatie: Brugge
- Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)
Weinig dealers geven meer dan 5%korting. Ik ken wel een dealer in Google de bij Roeselare die 10% geeft. Maes, daar heb ik mijn st1 gekocht
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
QicQ brengt hem ook gewoon naar België hoor . Weet alleen niet of het handig is voor onderhoud / service.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Eindejaarsacties worden - op één uitzondering na waarbij Stromer van oudere modellen af moest i.v.m. gewijzigde typegoedkeuring - niet geïnitieerd door Stromer, maar door de dealers zelf. Met name bij dealers die nu nog voorraad hebben staan zul je kans hebben op extra korting.
En je kunt natuurlijk ook zelf wat uitonderhandelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Beetje met de gedachte zoals hierboven beschrevenJohn1982 schreef: ↑04 nov 2019, 19:08 Ik heb een dikke maand geleden net dezelfde vraag gesteld,
Bij voorkeur graag nog een laatste st1x gehad, maar dat was geen optie meer. Dus de ST1 getest (de eerte km's op de splinter nieuwe fiets gezet), ook de st3 getest. Ik vond er toch wel een verschil in. De ondersteuning redelijk wat beter, de versnellingen iets beter,... En idd, als je de batterijen gelijk vergelijkt is het prijsverschil al wat minder (alhoewel mijn verstand er nog altijd niet bij kan waarom een fiets 7000+ eur kost, zal ontwerpkosten e.d. zijn zeker).
Enfin, uiteidelijk een ST3 (983wh) gekocht en nog geen seconde spijt van. Ik denk dat ik eerder spijt ging hebben van een fiets die 5500 kostte, en dan jaren denken dat het voor mij "net niet" was dan nu...
35km enkele rit is toch ook al iets. Als je dat opbrengt verdien je goed materiaal te hebben (vertel ik mezelf )
Succes in je beslissing