Stromer ST2020 Concept Bike, mét Belt Drive
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Niks mis met zo'n draaiding. Ik was er zo aan gewend bij de X-Speed PINION.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schakelen met draaiding werkt idd prima.
Ligt het nu aan mij, ik vindt die dagrijd verlichting er goedkoop uitzien.........
Ligt het nu aan mij, ik vindt die dagrijd verlichting er goedkoop uitzien.........
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
-
- Pro
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST3
Op de website van Stromer staat de ST2 nu ook (met alle technische gegevens) en je kan de launch versie configureren.
https://www.stromerbike.com/nl/modellen ... ch-edition
De banden hebben dezelfde maat als die van de ST3 en ST5.
Winterbanden zijn dan dit keer direct leverbaar.
https://www.stromerbike.com/nl/modellen ... ch-edition
De banden hebben dezelfde maat als die van de ST3 en ST5.
Winterbanden zijn dan dit keer direct leverbaar.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Mmmm, de invoer van de kabels in het frame, boven op het balhoofd lijkt me een recept voor vochtproblemen
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
-
- Pro
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41
Met een draai ring krijg ik juist erg last van mijn pols. Ik ben nogal een schakelaar, nog een reden om geen naaf versnelling te kiezen.
Ik heb een fiets met rohloff naaf, verschrikkelijk.
Ik heb een fiets met rohloff naaf, verschrikkelijk.
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik wil je geen gripshifter opdringen hoor. Als je het niks vindt, dan vind je het niks en dat is prima. Maar ik schakel ook veel, ik ben ex-RSI patiënt (beide polsen, nog steeds een zwak punt) en ik had nergens last van na weken rijden met zo'n draaiding (X-Speed PINION). Dat je last krijgt kan ook aan de positie van je polsen liggen, aan het type stuur of de draaiing van de handgrepen b.v.
Maar je hebt in die zin zeker een punt dat een gripshifter wel meer kracht kost dan een traditionele shifter, en al helemaal meer dan het Di2-systeem op mijn ST2 S.
Maar je hebt in die zin zeker een punt dat een gripshifter wel meer kracht kost dan een traditionele shifter, en al helemaal meer dan het Di2-systeem op mijn ST2 S.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05 aug 2017, 20:20
- Locatie: Zuid West Vlaanderen
- Merk SP: Stromer ST3 Pinion - 08/22
- Km-stand: 12000
Haha. Zo goed als de prijs van de ST3. Hoe gek kan je zijn om deze ST1 met riem te kiezenTaxi driver schreef: ↑21 aug 2020, 11:12 Op de website van Stromer staat de ST2 nu ook (met alle technische gegevens) en je kan de launch versie configureren.
https://www.stromerbike.com/nl/modellen ... ch-edition
De banden hebben dezelfde maat als die van de ST3 en ST5.
Winterbanden zijn dan dit keer direct leverbaar.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het is geen ST1. De ST2 heeft hetzelfde frame maar een betere afmontage.
Waarom de nieuwe ST2 i.p.v. ST3? Onderhoudsarme riem en gear hub, recenter model, meer opties om de zithouding aan te passen. Redenen om de Drie te kiezen: sportiever, betere afmontage, bewezen model, meer versnellingen.
Of deze Stromer ST2 de meeste bang for buck gaat geven: ik denk van niet, maar een riem is wel lekker en dat + gear hub kost duur (en duur zijn Stromers sowieso al).
Waarom de nieuwe ST2 i.p.v. ST3? Onderhoudsarme riem en gear hub, recenter model, meer opties om de zithouding aan te passen. Redenen om de Drie te kiezen: sportiever, betere afmontage, bewezen model, meer versnellingen.
Of deze Stromer ST2 de meeste bang for buck gaat geven: ik denk van niet, maar een riem is wel lekker en dat + gear hub kost duur (en duur zijn Stromers sowieso al).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05 aug 2017, 20:20
- Locatie: Zuid West Vlaanderen
- Merk SP: Stromer ST3 Pinion - 08/22
- Km-stand: 12000
Er zal waarschijnlijk wel een markt voor zijn gezien ze deze op de markt brengen. Maar voor laten we zeggen 7000 euro zie ik echt niet in waarom je de ST3 zou laten staan. Riem? Ok. Maar die interne vijf versnellingen ... Daar ben ik toch heel benieuwd naar wat dat in praktijk geeft.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik denk 2 a 3 bruikbare versnellingen in vlak land. Dat is mij ook te weinig, al wil ik 'm wel eerst testen voordat ik een definitief oordeel vel.
Bedenk dat het gros van de SP-ers niet veel schakelt. De motor doet het werk wel. Veel mensen rijden continu op de 11, zijn dan verbaasd dat de boel na 1000 a 1500km op is en laten zich een compleet nieuwe cassette aansmeren omdat ze zelf geen losse kransjes kunnen vervangen. Diezelfde mensen schrikken terug voor kettingonderhoud. Dit is de groep die niet vanaf de racer of MTB op de SP stapt, maar vanuit de auto. In die groep zit zeker kopers voor dit model: een onderhoudsvrij luxepaard. Helemaal niks mis mee. Maar voor de meer sportieve fijnproevers blijft de ST3 waarschijnlijk de beste optie in deze prijsklasse.
Persoonlijk hoop ik dat Stromer ook met een model komt met PINION C1.12 of C1.16. De PINION op de X-Speed beviel me uitstekend.
Bedenk dat het gros van de SP-ers niet veel schakelt. De motor doet het werk wel. Veel mensen rijden continu op de 11, zijn dan verbaasd dat de boel na 1000 a 1500km op is en laten zich een compleet nieuwe cassette aansmeren omdat ze zelf geen losse kransjes kunnen vervangen. Diezelfde mensen schrikken terug voor kettingonderhoud. Dit is de groep die niet vanaf de racer of MTB op de SP stapt, maar vanuit de auto. In die groep zit zeker kopers voor dit model: een onderhoudsvrij luxepaard. Helemaal niks mis mee. Maar voor de meer sportieve fijnproevers blijft de ST3 waarschijnlijk de beste optie in deze prijsklasse.
Persoonlijk hoop ik dat Stromer ook met een model komt met PINION C1.12 of C1.16. De PINION op de X-Speed beviel me uitstekend.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023