Accuspanning is toch bij elk model (batterij) hetzelfde? Dat het vermogen veranderd als je het voltage of/en amperage veranderd is helder maar verder hier toch niet van toepassing?
Een st5 trapt toch gemakkelijker bergop/windtegen dan een st1? Ik begrijp je geloof ik niet helemaal ...
Keuze lastig: ST1, ST1 X of ST2
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Mwah. Accuspanning varieert nogal: jullie opgegeven accu spanning is 48V, maar een volle accu geeft een spanning van ongeveer 53V. Bij belasting en als de accu leger raakt zakt de spanning in en vanaf een bepaalde spanning (waarschijnlijk 43V of zo) vind jouw Stromer dat de accu leeg is. De accu spanning varieert dus behoorlijk.Max Cady schreef: ↑27 aug 2020, 14:48 Accuspanning is toch bij elk model (batterij) hetzelfde? Dat het vermogen veranderd als je het voltage of/en amperage veranderd is helder maar verder hier toch niet van toepassing?
Een st5 trapt toch gemakkelijker bergop/windtegen dan een st1? Ik begrijp je geloof ik niet helemaal ...
Een ST5 trapt gemakkelijker bergop/windtegen: dat ligt aan de instellingen in de controller: met andere woorden hoeveel stroom mag er naar de motor.
Het kan zijn dat de ST5 fysiek een andere motor heeft dan de ST1 (zoals vroeger tussen ST2 en ST1x het geval is), dat weet ik niet, maar als dat zo is: ook die ST1 motor kan je gemakkelijk het ST5 vermogen laten leveren. Het kan alleen wel zo zijn dat die motor daar sneller van stuk gaat.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De motoren van de ST3, ST5 en nieuwe ST1 zijn fysiek allemaal anders, maar ik denk dat Stromer dit ook een beetje heeft gedaan om de marketing-technische verschillen in ondersteuning (en daarmee de onderlinge prijsverschillen) fysiek te kunnen onderbouwen, terwijl het feitelijk met name de instellingen zijn die de ondersteuning bepalen.
Stromer heeft in het verleden de ST2 ingezet op het Solar Impulse project. Die bikes reden, met de reguliere ST2 motor, 70 a 80km/u. (Niet te verwarren met de speciaal uitgegeven ST2 Solar Impulse, die was netjes afgetopt op de wettelijke 45km/u).
Stromer heeft in het verleden de ST2 ingezet op het Solar Impulse project. Die bikes reden, met de reguliere ST2 motor, 70 a 80km/u. (Niet te verwarren met de speciaal uitgegeven ST2 Solar Impulse, die was netjes afgetopt op de wettelijke 45km/u).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Als nieuwkomer al veel gelezen op het forum maar heb twijfels over mijn eerste aankoop. Koop ik een tweedehands ST1x wit in zeer goede staat en dealer onderhouden met 1500km en 98% accu capaciteit (grootste accu) voor 3200,- euro of ga ik voor een nieuwe ST1 met idem accu voor 5300,-. Of is het appels met peren vergelijken. De ST1, gele versie en al wat ouder, heb ik 1 week proefgereden via de FM. Niet veel gewend vond ik dat een fantastische ervaring. Hoop dat deze vraag hier thuishoort. Ook dit is nieuw voor mij
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ga die ST1x ook even rijden, die rijdt namelijk best wel anders dan de ST1. De zit is sportiever en het stuurgedrag is heel anders. Persoonlijk heb ik zo mijn voorkeur, maar het gaat om de jouwe. Er is maar 1 manier om daarachter te komen.Osckuh schreef: ↑03 okt 2022, 18:14 Als nieuwkomer al veel gelezen op het forum maar heb twijfels over mijn eerste aankoop. Koop ik een tweedehands ST1x wit in zeer goede staat en dealer onderhouden met 1500km en 98% accu capaciteit (grootste accu) voor 3200,- euro of ga ik voor een nieuwe ST1 met idem accu voor 5300,-. Of is het appels met peren vergelijken. De ST1, gele versie en al wat ouder, heb ik 1 week proefgereden via de FM. Niet veel gewend vond ik dat een fantastische ervaring. Hoop dat deze vraag hier thuishoort. Ook dit is nieuw voor mij
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Check vooral even het bouwjaar vd st1x. Omni (monochrome) 2017 of Omni-C (kleurenscherm) >2018. En hoe zit het met de garantie?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Bij geen garantie zou ik voorzichtig worden. Onderdelen van Stromer zijn duur en als je wat pech hebt ga je die nodig hebben...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Freddy. Is dan de verwachting vanuit je ervaring dat je met een Stromer van 3 jaar oud ook al heeft ie weinig gereden tegen (abnormale) slijtage en vervanging aan zult lopen. Ook bij zo’n kwaliteitsmerk als Stromer. Dat de onderdelen van een A-merk soms buitensporig duur zijn kan ik me wel voorstellen.