Twijfels over aanschaf 1ste SP

MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 28 mei 2018, 20:26
MichelJ schreef: 28 mei 2018, 19:37 Ik rij met een Supercharger
Dat vertelde je ook in je eerste post maar je vermeldde niet welke versie ?
Supercharger GT met nuvinci naaf, dubbele batterij.

En ongeacht de wattages nodig, ik trap hem toch tegen zijn limiet aan, volgens zowel garmin als de nyon zelf een max snelheid van 43.4km/u (dit wel zonder wind). Met een lichte tegenwind lukt het ook wel, enkel vermoeiender :)

Voor de twijfelaar : de nuvinci naaf bij topsnelheid geeft voor mezelf een onaangename kadans, ik trap liever trager maar zwaarder, de fiets is relatief zwaar en ik heb de indruk niet zo wendbaar.

Om de topsnelheid in mijn geval van woon-werkverkeer te plaatsen : laatste rit alles gegeven op de stukken waar ik alles kon geven, gemiddelde snelheid lag niet hoger, bewogen snelheid een beetje. Van de 47 minuten rit heb ik er 40 van bewogen. De stilstand en het aantal km op het totaal dat je niet op snelheid kan fietsen zullen toch mee bepalend zijn voor de gemiddelde snelheid. Als je bijna heel de rit kan doorrijden, dan ga je de meeste tijdswinst halen met de Stromer. Na 20 ritten voor mzelf moet ik tot de conclusie komen dat ik schommel tussen de 43 en 49 minuten, en dat dit vooral bepaald wordt door andere factoren dan mijn topsnelheid. Verbruik ligt tussen de 40-50% (van de 2 batterijen samen) na heen en terug, zo'n 40km. Binnen 5 jaar zou de nieuwe Schelde tunnel er moeten liggen, als ik die kan nemen moet ik niet meer door Antwerpen, het is daar dat ik al mijn tijd kwijt ben, dan zal ik opnieuw overwegen welke fiets het best past bij mijn traject.
Mikali
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2018, 22:10

Vandaag bij de 1ste FM langsgeweest om de Stromer eens te bewonderen.
Stond er alleen een ST1X. Goed, begin ik vragen te stellen, weet die er nauwelijks wat van af...
Uiteindelijk vraag ik achter een bodyfloat, hadden ze nog nooit van gehoord en gelijk gingen ze in de verdediging want alles wat after parket word geplaatst, zou de garantie van de fiets te niet doen.

Conclusie, volgende FM zoeken, jammer want deze was het dichtste bij ...
Golvas

MichelJ schreef: 30 mei 2018, 00:51 Supercharger GT met nuvinci naaf, dubbele batterij.
Zeker ook eens met de Rohloff rijden, dat is een compleet andere fiets.
MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Budget laat het niet toe :lol:
Golvas

Testen kost niets ... ;)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Testen = weten = willen......

Ignorance is bliss (en scheelt duizenden euro's :bj )
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Inderdaad, is een leasefiets bij mij dus budget was een beperkende factor. Ga me niet verlekkeren met iets wat ik niet kan aanschaffen.
Mikali
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2018, 22:10

Zo vandaag een andere FM bezocht.
Gelijk eventjes test gereden op een ST2 2017. Waaaaauw !
Ik ben verkocht !
Inmiddels gaat het er nu op neer komen of ik de ST2 of ST5 ga bestellen ... er zit nog steeds een stevig prijsverschil van 2.5k euro tussen wat toch behoorlijk is. En ik ben al zo onder de indruk van de ST2 LOL
Ik kan me voorstellen dat mensen die al een tijdje rijden met een SP het "nut" wel inzien van de duurdere versie, ik, als nieuweling weet het nog niet zo goed :ck:
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

ik had ook op de ST2-2017 gereden. Geweldige ervaring! Net omdat ik er van uit ging dat de ST1-X wel vergelijkbaar zou zijn, heb ik een 'tandje minder' gekocht. Mijn portefeuille is me dankbaar!

Zolang ik kan cruisen tegen 40Km/u ;).
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Mikali
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2018, 22:10

Mijn "probleem" is ook een beetje dat ik buiten een paar maanden WW van 15km enkel ik nog nooit met de fiets gereden heb naar het werk. Nu ik verander van werk kan ik dit eindelijk wel gaan doen, maar word het dus 30km WW. Op zich niets onoverkomelijks als ik hier lees wat jullie zo gemiddeld rijden, maar er zit zo'n stemmetje in mijn hoofd: "wat als je na een paar maanden opgeeft" ... Van de andere kant, gewoon fietsen en Stromeren is niet te vergelijken ...
Plaats reactie