Gazelle No1
-
- Veteraan
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51
Voor de mensen die laden met de accu in de fiets is dit niet zo'n issue.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik mag hopen dat een ontwerper breder lijkt dan deze ene use case...Edgecrusher schreef: ↑03 mei 2021, 20:56 Voor de mensen die laden met de accu in de fiets is dit niet zo'n issue.
Hoewel, als ik naar de designers van Stromer kijk (of liever: wat ze afleveren) dan hebben die ook wel een smalle visie van de werkelijkheid in hun hoofd (spatborden en zo )
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Gisteren een proefrit gemaakt op de Nō 1.
Als man van 2 meter 2 en 106 kg met 25 km/ uur tegenwind.
Naar 40 km/ uur ging erg makkelijk. Moest wel een beetje werken voor 45 km/ uur. Maar dat was wel goed 20 km vol te houden.
Het hogere, actieve stuur was gemonteerd. Ook nog het lagere, sportievere stuur geprobeerd, maar dat is niet mijn ding.
De Enviolo CVP is een automaat. Dit was voor mij nieuw, maar het beviel goed. Als je eenmaal je ideale trapfrequentie hebt gevonden, kan je deze tijdens het rijden eenvoudig instellen op het Bosch Kiox display. Nadeel is dat je niet van te voren kan terugschakelen voordat je een heuvel op rijdt. Maar voor woon-werk verkeer super. Reageert snel en naadloos.
Verkeersdrempels en klinkerwegen in volle vaart genomen, merk je niets van. Geen rare trillingen of zware klappen.
De accu is wat onhandig aan de onderkant, maar het voordeel is dat de tweede accu aan de bovenkant komt. Die kost je wel €1000,- extra.
Als man van 2 meter 2 en 106 kg met 25 km/ uur tegenwind.
Naar 40 km/ uur ging erg makkelijk. Moest wel een beetje werken voor 45 km/ uur. Maar dat was wel goed 20 km vol te houden.
Het hogere, actieve stuur was gemonteerd. Ook nog het lagere, sportievere stuur geprobeerd, maar dat is niet mijn ding.
De Enviolo CVP is een automaat. Dit was voor mij nieuw, maar het beviel goed. Als je eenmaal je ideale trapfrequentie hebt gevonden, kan je deze tijdens het rijden eenvoudig instellen op het Bosch Kiox display. Nadeel is dat je niet van te voren kan terugschakelen voordat je een heuvel op rijdt. Maar voor woon-werk verkeer super. Reageert snel en naadloos.
Verkeersdrempels en klinkerwegen in volle vaart genomen, merk je niets van. Geen rare trillingen of zware klappen.
De accu is wat onhandig aan de onderkant, maar het voordeel is dat de tweede accu aan de bovenkant komt. Die kost je wel €1000,- extra.
Gazelle Nō 1 (Black). 1125 Wh. Veni Vidi Fietsie.
En dan zitten we aan € 6999 voor een SP met middenmotor en Enviolo ... een andere stuurpen kan nog, een geveerde voorvork kan niet.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dank voor het delen van je foto's. Altijd een stuk interessanter dan catalogusmateriaal.
Ik zie een goed strak afgewerkte cockpit, een kleur die mag concurreren met QwiQ, hele nette ambergele reflectoren op de voorvork (i.p.v. die lompe gevallen op Stromers en Klevers), eigenwijs gebogen stuur, mooie subtiele bagagedrager.
Hij is mij wat te 'blij', maar toch leuk om te zien hoor. Hier is wel doelgroep voor.
Ik zie een goed strak afgewerkte cockpit, een kleur die mag concurreren met QwiQ, hele nette ambergele reflectoren op de voorvork (i.p.v. die lompe gevallen op Stromers en Klevers), eigenwijs gebogen stuur, mooie subtiele bagagedrager.
Hij is mij wat te 'blij', maar toch leuk om te zien hoor. Hier is wel doelgroep voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb alle specs er maar even bij gepakt:
Framemaat: S(48), M(52), L(56) / actief, sportief
Frame materiaal: Aluminium
Gewicht: 26,2 kg
Beschikbare kleuren: Desert Sunrise glans, Black glans, Avalon Blue glans, Light Olive glans, Champion Red glans
Voorvork materiaal: Carbon fiber
Wielgrootte: 27.5 inch
Banden: Schwalbe Super Moto-X, 62-584
Wielassen: 15 mm steekassen
Velgen: Ryde andra 40, Aluminium
Zadel: BBB spectrum 155
Stuur omschrijving: 72 cm breed, carbon fiber
Handvatten: Ergon GP1
Bagagedrager: aluminium (geschikt voor fietstassen)
Koplamp type: Supernova M99 Mini Pure-45, 230 Lux
Achterlamp: Supernova M99 Tail Light-45
Ebike systeem: Bosch
Motor locatie: Midden
Accu type: Li-ion powertube 625 Wh (uitbreidbaar met een 500 Wh powerpack)
Max. snelheid (km/u): 45 km/h
Accu locatie: Geïntegreerd in frame
Aantal ondersteuningsniveaus: 4
Motor type: Bosch Performance Line Speed 4.0
Koppel: 85 Nm
Accusysteem: Bosch
Display model: Bosch Kiox midden
Sensor e-bike: Rotatiesensor, snelheidssensor, trapkrachtsensor
Type versnelling: Enviolo Sportive AutomatiQ
Versnellingen: Traploos, 380% bereik
Aandrijving: Gates Carbon Drive, CDX
Voorrem: 4 piston hydraulische TRP C2.3 schijfrem, 203 mm centerlock
Achterrem: 4 piston hydraulische TRP C2.3 schijfrem, 180 mm centerlock
Framemaat: S(48), M(52), L(56) / actief, sportief
Frame materiaal: Aluminium
Gewicht: 26,2 kg
Beschikbare kleuren: Desert Sunrise glans, Black glans, Avalon Blue glans, Light Olive glans, Champion Red glans
Voorvork materiaal: Carbon fiber
Wielgrootte: 27.5 inch
Banden: Schwalbe Super Moto-X, 62-584
Wielassen: 15 mm steekassen
Velgen: Ryde andra 40, Aluminium
Zadel: BBB spectrum 155
Stuur omschrijving: 72 cm breed, carbon fiber
Handvatten: Ergon GP1
Bagagedrager: aluminium (geschikt voor fietstassen)
Koplamp type: Supernova M99 Mini Pure-45, 230 Lux
Achterlamp: Supernova M99 Tail Light-45
Ebike systeem: Bosch
Motor locatie: Midden
Accu type: Li-ion powertube 625 Wh (uitbreidbaar met een 500 Wh powerpack)
Max. snelheid (km/u): 45 km/h
Accu locatie: Geïntegreerd in frame
Aantal ondersteuningsniveaus: 4
Motor type: Bosch Performance Line Speed 4.0
Koppel: 85 Nm
Accusysteem: Bosch
Display model: Bosch Kiox midden
Sensor e-bike: Rotatiesensor, snelheidssensor, trapkrachtsensor
Type versnelling: Enviolo Sportive AutomatiQ
Versnellingen: Traploos, 380% bereik
Aandrijving: Gates Carbon Drive, CDX
Voorrem: 4 piston hydraulische TRP C2.3 schijfrem, 203 mm centerlock
Achterrem: 4 piston hydraulische TRP C2.3 schijfrem, 180 mm centerlock
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Hoe vond je de remmerij? Ik ben niet heel erg gecharmeerd van de TRP keus en twee formaten remschijf. Maar misschien viel dat mee in de praktijk?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023