Van Moof S3 had zin in kerstmis

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

merstro schreef: 15 jan 2021, 22:53
WFVst5 schreef: 15 jan 2021, 21:12 Kijk wel uit met voorwiel aandrijving op gladde ondergrond ;) schuiver oorzaak nummer 1 bij voorwiel aangedreven fietsen.
Het zal minder gevaarlijk zijn dan een ST2 op originele banden in de regen ;) dan maakt 30 of 45 veel uit.
Dat is dus niet waar. Het is al heel wat jaren bekend dat de meest valpartijen destijds veroorzaakt werden door te weinig gewicht op het voorwiel bij voorwiel-motoren hierdoor is het markt aandeel van voorwielmotoren meer dan gehalveerd.
De geometrie van de vanMoof zal wel iets langer zijn dan de gemiddelde Sparta, Batavus of gazelle.

Ik heb bij een paar fietsen (Giant en Stevens trim fietsen) een Bafang voorwiel (40Nm) motor/kit opgebouwd en er uiteraard mee proefgereden en ondanks dat er goede banden om de velgen lagen zit je zo in slip/weg glij situatie ook deze fietsen lopen 28km/uur.
Het is juist de combinatie van gladde ondergrond, te laag gewicht op het voorwiel en abrupt teveel vermogen die slip veroorzaakt.

Een goede fiets-adviseur zal dit kunnen beamen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
merstro
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 feb 2018, 19:54

WFVst5 schreef: 16 jan 2021, 13:08
merstro schreef: 15 jan 2021, 22:53
WFVst5 schreef: 15 jan 2021, 21:12 Kijk wel uit met voorwiel aandrijving op gladde ondergrond ;) schuiver oorzaak nummer 1 bij voorwiel aangedreven fietsen.
Het zal minder gevaarlijk zijn dan een ST2 op originele banden in de regen ;) dan maakt 30 of 45 veel uit.
Dat is dus niet waar. Het is al heel wat jaren bekend dat de meest valpartijen destijds veroorzaakt werden door te weinig gewicht op het voorwiel bij voorwiel-motoren hierdoor is het markt aandeel van voorwielmotoren meer dan gehalveerd.
De geometrie van de vanMoof zal wel iets langer zijn dan de gemiddelde Sparta, Batavus of gazelle.

Ik heb bij een paar fietsen (Giant en Stevens trim fietsen) een Bafang voorwiel (40Nm) motor/kit opgebouwd en er uiteraard mee proefgereden en ondanks dat er goede banden om de velgen lagen zit je zo in slip/weg glij situatie ook deze fietsen lopen 28km/uur.
Het is juist de combinatie van gladde ondergrond, te laag gewicht op het voorwiel en abrupt teveel vermogen die slip veroorzaakt.

Een goede fiets-adviseur zal dit kunnen beamen.
Ik heb er nog maar een paar honderd km op gereden, maar die motor heeft beperkt koppel als je op snelheid bent, maak me er geen zorgen om. Maar zal wel extra oppassen de boost knop niet in een bocht te gebruiken. Heb hier gelukkig niet van de gladde klinkerwegen in de buurt, die kom je toch vaker tegen in de buitengebieden
ST2 2016 - 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ervaringen met illegaal opgevoerde e-bikes vallen buiten het bereik van het Stromer Forum.

Discussie over persoonlijke overwegingen n.a.v. SP-wetgeving en over de juridische of verzekeringstechnische consequenties daarvan is wel welkom en kan b.v. in onderstaand topic worden voortgezet:

viewtopic.php?f=17&t=2811

Topic afgesloten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten