Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Joepie! Mijn Upstreet 6 is vandaag bij de dealer geleverd...deze moet de nodige documenten naar het leasingbedrijf sturen. Met deze documenten vraagt het leasingbedrijf de nummerplaat aan. Wanneer zij de nummerplaat ontvangen hebben, sturen ze die door naar de dealer. Ik ben benieuwd hoeveel weken deze procedure zal duren.
Morgen ga ik de fiets alvast eens bezien.
Boete schreef: ↑19 apr 2021, 20:59
Ik ben benieuwd hoeveel weken deze procedure zal duren.
Morgen ga ik de fiets alvast eens bezien.
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Maar is het niet frustrerend dat als je weet dat ie er is, dat je nog weken moet wachten? Of is die ambtenarij gewoon al geaccepteerd in jullie DNA? Dat moet digitaal toch zo doorgezet kunnen worden in een paar uurtjes?
Ik lees nu het boek "Belgie" van Rolf Falter, wellicht snap ik het straks.
De Upstreet6 is nu 2 weken in mijn bezit, ik heb er de eerste 600 km opgezet.
De fiets oogt goed, beter dan op foto.
De geveerde voorvork biedt een voor mij ongekend comfort, ook het Selle Royal zadel zit lekker, en de stuurpositie is perfect voor mij.
In de twee hoogste standen rijdt de fiets in bijna alle omstandigheden 45 km/u.
Echt uitvoerig getest heb ik dit niet, maar ik schat dat de batterij dit 45-50 km uitzingt.
Ik lever echter graag iets meer persoonlijke krachtinput, en kies daarom uit de twee laagste standen.
Op die manier haal ik kruissnelheden van om en bij de 40 km/u, de batterij houdt dat minstens 60 km vol.
Het info-display, zelfs met GPS- en hartslagfunctie werkt zoals het hoort.
GPS via smartphone en de Komoot-app, hartslagsensor apart aan te kopen, de meeste gekende merken zijn compatibel.
De verlichting is veel beter dan al wat ik tot nu toe gewend was. Belangrijk voor mij, want ik rij elke dag een uur in het pikkedonker door bos en veld op geasfalteerde spoorwegen.
De pedalen heb ik vervangen door SPD-exemplaren, veel veiliger.
Mijn ouwe trouwe Ortlieb frontroller werd niet echt verliefd op de dikke buizen van de bagagedrager, daarom heb ik een New Looxs Varo Dragertas 15L gekocht, die geschikt is voor het kliksysteem van de bagagedrager. Handig !
Bij al deze euforie toch ook twee minpunten :
1) De Continental-banden hebben mij reeds twee maal negatief verrast door een kort slippertje achteraan bij het remmen op nat wegdek.
Niets alarmerends, maar ik ga toch proberen hier iets aan te doen, bandenspanning verlagen, of wat oefenen op de grens van de grip, zodat ik deze grens perfect weet liggen...we zien wel...
Wanneer mijn remblokken aan vervanging toe zijn, kies ik sowieso voor organische exemplaren, die zijn veel beter doseerbaar dan de gesinterde standaardexemplaren van Koolstop. Ik snap trouwens niet waarom de fietsfabrikanten gesinterde exemplaren monteren op fietsen die niet gebruikt worden voor competitie.
2) Fietsen zonder assistentie is echt loodzwaar, het achterwiel biedt enorm veel weerstand in vergelijking met mijn vroegere Bosch-fiets. Ik ga het melden bij de dealer bij het eerste onderhoud, maar vrees dat er niks aan te doen is.
Update binnenkort, wanneer ik wat meer kilometers heb :-)
Laatst gewijzigd door Boete op 12 mei 2021, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Over punt 2 kan ik kort zijn: dat is inherent aan die motor. Daarover had ik bij mijn dealer ook geklaagd. Hij wist daarvan en bevestigde dat dat er nu eenmaal “in” zit.
Gesinterd, goede prestatie en duurzamer dan organisch. Dat zal de hoofdreden zijn.
Doseerbaarheid ligt een beetje aan de remgrepen en klauwen.
Iets minder hard remmen met achter, ca. tweederde moet met de voorremmen gebeuren om goede controle te houden.
Dat is de reden waarom voor vaak grotere schijven zitten dan achter, om slippartijen te voorkomen.