Ellio, met all wheel drive

Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Leuk nog een Ellio rijder...

ik moet zeggen dat ik jullie beiden toch wel een teleurstelling proef. Wat je vaak bij stromer rijders ziet is een (stromer) smile van proefrit tot bezit.....daarna hebben enkelen wat pech....

Jammer want de techniek van de Ellio is interessant.maar jullie review lezende zie ik behalve het uiterlijk, ook wat rijden betreft niet echt voordelen ten opzichte van een stromer.....maar dat is persoonlijk, ik heb door de Bultaco gemerkt dat ik gewoon een fiets wil waar ik op spring en mij het gevoel geeft dat ik fiets..........die lekker vlot optrekt en met een natuurlijke ondersteuning.....

Maar dit is de eerste serie wie weet hoe het concept zich verder ontwikkelt.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
kilometervreter
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:12

De enige teleurstelling is een beetje mijn eigen domme fout dat ie een beetje te klein is XD. Het is echt wel een powerhouse en de range is ook best goed te noemen. plus de belt drive maakt er een onderhoudsvriendelijk beestje van, iets wat voor mij echt wel hoog op het lijstje staat en bv stromer direct deed afvallen.
verder is het best plezierig rijden, gewoon wat wennen. Ik ben bv wielrenner dus ik verwacht dat harder duwen=harder rijden. Dat is dus niet het geval bij de ellio eenmaal je aan die 45 zit (mss in het algemeen bij s-pedelecs maar ik heb dus geen ervaring daarmee). Maar daar ben ik nu dus wel bijna aan gewend :p
Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Golvas schreef: 23 okt 2020, 20:53
Mistlicht schreef: 23 okt 2020, 19:41 Hoe hoger de bedragen oplopen, hoe nauwkeuriger de expert het betrokken voertuig zal controleren.
Dat maakt niets uit ... ik ben vandaag exact 8 weken werkonbekwaam en dat worden er - voorlopig - al op zijn minst 13 : het voertuig heeft geen enkele expertise ondergaan.
Het, ongelukkige, toeval wil dat ik op 19/11 overhoop gereden ben.
Gisteren, 9/12, is de expert mijn Ellio komen bekijken bij de FM.

Geen zwaar ongeval, geen erg grote kosten aan de SP, ik ben wel nog werkonbekwaam tot op zijn minst 28/12.
Omvergereden door iemand die achterwaarts zijn oprit verliet, dus in fout.

Uw argumenten zijn jammer genoeg al achterhaald...

Veel beterschap trouwens!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Mistlicht schreef: 10 dec 2020, 14:29 Uw argumenten zijn jammer genoeg al achterhaald...
Neen hoor, die zijn nog altijd actueel ... het is de omniumverzekeraar die bepaalt vanaf welk bedrag dat zij een expert aanstellen ... is het cijfertje dat rechts onderaan op het bestek staat lager dan het bedrag dat de verzekeraar als limiet hanteert, dan komt er geen expert aan te pas.

Mogelijk heb jij dus een andere omniumverzekeraar en / of overschreed het begrote bedrag de door de verzekeraar vooropgestelde limiet.
Mistlicht schreef: 10 dec 2020, 14:29 Veel beterschap trouwens!
Dankjewel !

Vandaag is het bij mij exact 16 weken geleden : ik ben ook nog altijd arbeidsongeschikt, zit nog altijd op een paar basic onderdelen te wachten (onvoorstelbaar ! :bu:) en de stapel paperassen, die groeit met de dag ... :mrgreen:

Spoedig herstel en een vlotte afhandeling gewenst ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Krijgen jullie ook die nieuwsbrief van Ellio waar een Ellio rijder gevraagd wordt wat te vertellen over zijn ervaring.

Ik dacht mooi, dan krijg de praktijkervaringen te horen.
Niks is minder waar, als ik Ellio was zou ik juist focussen op rijgedrag, gemiddelde snelheden en actieradius....nu zijn het inhoudelijk echt niks zeggende stukken....die ik gelezen heb dan, gemiste kans...of het is bewust....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 06 feb 2021, 11:20 Krijgen jullie ook die nieuwsbrief van Ellio waar een Ellio rijder gevraagd wordt wat te vertellen over zijn ervaring.
Ja, krijg ik ook en ik vind ze ook niet goed. Het zal wel een marketingstrategie zijn, maar dan is het er niet eentje die bij mij aanslaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

MarcelH schreef: 06 feb 2021, 11:20 Krijgen jullie ook die nieuwsbrief van Ellio waar een Ellio rijder gevraagd wordt wat te vertellen over zijn ervaring.
Niet meer : Unsubscribe Successful. You will no longer receive email marketing from this list.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Gisteren een uurtje de Ellio getest. Niet veel, ik weet het :D

+ : trekt vlot op en 45 km/u met tegenwind, cruise control, trapfrequentie te bepalen

- : op slecht wegdek heb je wel heel weinig comfort, zelfs met de zadelvering. Misschien waren de banden net iets te hard opgepompt, maar mijn Ellio was net een geit met bokkensprongen op slecht wegdek. Maar dan het belangrijkste negatieve punt: het stuurgedrag. Met die kleine banden leek de Ellio net op een traktor qua sturen. Rechtdoor rijden geen probleem en echt genieten, lekker cruisen. Maar eens je in verstedelijkt gebied veel moet draaien en keren, wat een drama.

Ik was eigenlijk van plan om de Ellio aan huis te laten leveren om een volle 2 weken mee te testrijden, maar na 1 ritje wist ik al genoeg: dit is echt geen fiets voor mij. Jammer, want ik vind dat ze wel een mooi staaltje techniek hebben uitgewerkt from scratch.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Wat mij het meest verbaasde, is dat je er gewoon niet meer mee kan fietsen zodra je geen stroom meer hebt. In het verleden al verschillende keren voorgehad dat er (oa door software- en akkuproblemen) geen stroom meer was maar mits stevig doorstampen toch nog thuisgeraakt. Met deze zou dat dus niet kunnen.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Misschien op de Flintstone manier. :lol:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie