M1-Sporttechnik

Dave1880
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2019, 20:35

Stromeur schreef: 21 aug 2019, 21:16 Snelle slijtage aan de drivetrain verbaast met niet, aangezien jouw bike een middenmotor heeft. Maar balen is het wel.

Hield te motor ermee op toen je ketting het begaf, of is dat puur toeval? Als het toeval is en er is geen sprake van een gebruikersfout, dan zou ik wel uitgaan van garantie.

Laat je ons even weten hoe de dealer hiermee omgaat? Altijd interessant voor belangstellenden, en zoveel M1's zijn er niet in omloop.
Volgens de dealer waar ik de mijne heb gekocht, zijn er bij hen maar 4 exemplaren verkocht.
De ketting is eergisteren gebroken door slijtage en was al redelijk uitgetrokken.
Er komt nu een sterkere in de plaats.
De motor is vandaag plots beginnen ratelen en een paar seconden erna had ik geen ondersteuning meer ondanks dat de motor nog wel draaide.
Ik heb toen de batterij uit gezet en ben zonder ondersteuning terug gereden.
Zonder ondersteuning wad het geratel voorbij.
Ik vrees dat er binnen in de motor iets afgebroken is.
Aangezien de relatief lage kilometerstand veronderstel ik dat het onder garantie valt.
Morgen neem ik contact op met de dealer en hoop ik meer te weten over hoe dit opgelost zal worden.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dave1880 schreef: 22 aug 2019, 01:32 De motor is vandaag plots beginnen ratelen en een paar seconden erna had ik geen ondersteuning meer ondanks dat de motor nog wel draaide.
Aangezien de relatief lage kilometerstand veronderstel ik dat het onder garantie valt.
Morgen neem ik contact op met de dealer en hoop ik meer te weten over hoe dit opgelost zal worden.
Ik zie niet in waarom dit niet onder garantie zou vallen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Wel balen dat je motor nu al stuk is.

Nooit gevallen of een klap tegen de crank gehad?
Of de SP op een ouderwetse Twinny Load vervoerd die je vastzet met de crank?
Ik heb op die manier namelijk 2 Kalkhof middenmotoren aan gruis gehad een paar maanden na het voorval.
Ik ben wel benieuwd hoeveel langer de ketting is geworden na jouw 2600 km. Als een ketting breekt door slijtage komt dat m.i. Doordat de pennen zo ver doorslijten dat ze te dun worden om de krachten over te brengen. Dan is de ketting te ver over de slijtagelimiet gegaan.
Ik ben benieuwd waarmee je smeerde en hoe vaak.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dave1880 schreef: 22 aug 2019, 01:32 De ketting is eergisteren gebroken door slijtage en was al redelijk uitgetrokken.
Welk merk ligt er momenteel op ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Dave1880 schreef: 21 aug 2019, 21:08 6 maanden ver en ik had niet te klagen over de M1. Tot nu dus....
Na 2600km tandwielen versleten, ketting versleten en gisteren in 2 gebroken en vandaag de motor kapot :bu: hij kraakte serieus en had opeens geen overbrenging meer naar de trapper.
Waarschijnlijk intern een tandwiel gebarsten/tandjes eraf. Zijn meestal van nylon owv het geluid.
Dave1880
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2019, 20:35

De fiets is reeds 2 weken in de winkel :?
De motor is eronderuit gehaald en opgestuurd naar de fabriek in Duitsland.
Verder heb ik er geen info meer over en de dealer weet ook van niets.
Hopelijk snel nieuws of hij te herstellen is en of ze een nieuwe motor terug sturen.
Maar duurt wel redelijk lang imo :bh:

@Golvas : de ketting is een Shimano XT en volgens de dealer wat aan de lichte kant. Ik heb gevraagd om er een sterker exemplaar op te leggen samen met een nieuwe cassette.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dave1880 schreef: 13 sep 2019, 01:40 een sterker exemplaar op te leggen
Kijk eens bij Wippermann Connex en dan specifiek naar de SX en SE.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
HHV
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 sep 2019, 16:37
Merk SP: Stromer ST3

Lees het stuks over deze fiets. Hoe is het probleem met de kapotte motor nu uiteindelijk opgelost en wat was het probleem?
Plaats reactie