Ebike Das Original: “met de hand gemaakt in Duitsland” en “elke Ebike Das Original wordt op één werkplek met de hand gemaakt voor één constructeur”.
Met gemaakt bedoelen ze dus “geassembleerd”, want die ene constructeur staat echt niet daar in Duitsland frames te lassen.
Maar soit, een nieuwe speler op de Speed Pedelec markt. De SHS002+ is voorzien van riemaandrijving met Enviolo naaf, de Bosch New Performance Line Speed middenmotor, geïntegreerde Bosch Powertube 500Wh accu (voor 1000 euro extra een 500Wh Bosch tankje op het frame) en – jahawel: ABS! De ABS module is dat zorgvuldig niet weggewerkte zwarte bakje vooraan het stuur. Zo te zien aan de ringen in het wiel heeft deze SP ABS voor en achter.
Verder is de Ebike Das Original SHS002+ van 28” wielen, leverbaar in de maten 50, 55 en 58. De schijfremmen zijn van Magura (maar ze geven niet op welke) en de bike heeft een Suntour Mobi E45 geveerde voorvork.
Op de accu wordt 4 jaar garantie gegeven. Wat deze garantie precies inhoudt specificeren ze niet.
Op het frame zit 30 jaar garantie.
Prijs met 500Wh accu: E 5499,- (E 6499,- voor 1000Wh)
Ebike Das Original SHS002+
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Of ze hebben de rotatiesnelheid van het achterwiel nodig voor de werking van het voorwiel ABS, dat kan ook. De ST5 heeft dat niet nodig omdat de motor en controller samen exact weten hoe snel het wiel draait. Bij een middenmotor is dat anders.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
De rotatiesnelheid van het achterwiel wordt bij Bosch gemeten via de snelheidssensor op de liggende achterbrug en een spaakmagneet ... vermoedelijk werken ze bewust met gescheiden signalen ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- TomSP
- Expert
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
- Merk SP: Stromer ST3 Pinion
- Km-stand: 23276
Volgens mij zijn er al fabrikanten welke een magneet in/bij de remschijf verwerkt hebben zitten en niet met een losse spaaksensor werken.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Een magneet die elke omwenteling wordt opgepikt is natuurlijk niet genoeg om een abs aan te sturen, de snelheidsverschillen tussen voor- en achter moeten continu worden gemeten en vergeleken.
Magneten in de remschijf komen bij motoren al (lang) voor, maar die remschijven zijn veel steviger en dus makkelijker om iets aan te bevestigen. Neemt niet weg dat het wel veel eleganter is dan zo'n lomp ding aan je spaak.
Magneten in de remschijf komen bij motoren al (lang) voor, maar die remschijven zijn veel steviger en dus makkelijker om iets aan te bevestigen. Neemt niet weg dat het wel veel eleganter is dan zo'n lomp ding aan je spaak.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...