Gazelle Ultimate C380 Hmb Speed (Belt)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bijvoorbeeld mensen die rond de 2m lang zijn en voor wie veel merken geen geschikte frames in het assortiment hebben?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Deze kan ik niet echt mooi noemen. Je vindt gelijkaardige modellen bij bijv Riese & Müller waarbij beide accu’s in het frame verwerkt zijn (oa dacht ik aan de new charger) en die je ook met riemaandrijving kan krijgen. Daarbij heb je een optie met Nuvinci en eentje met een Rohloff. De Nuvinci heb ik een keertje getest en werd er niet direkt wild van (onduidelijk schakelen, die leek me ook minder efficiënt/snel). Een Rohloff met riem wil ik mettertijd (als de ST3 mag worden vervangen) nog wel een keertje testen.
Maar bovenstaande is misschien erg persoonlijk.
Succes met je keuze.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik vind hem ook niet geweldig, maar smaken verschillen. Het grootste probleem van de fiets vind ik overigens niet het uiterlijk. De keuzes voor Enviolo en 350W middenmotor vind ik veel erger.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind 'm spuuglelijk. Inderdaad een kwestie van smaak, al denk ik dat de doorsnee-liefhebber van het Stromer design dit niet geweldig gaat vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

En weer ben ik blij dat ik destijds voor de ST3 heb gekozen. :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Free2be schreef: 23 jun 2019, 10:07 En weer ben ik blij dat ik destijds voor de ST3 heb gekozen. :mrgreen:
Destijds was deze fiets ook niet beschikbaar :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Kees de Grote schreef: 22 jun 2019, 18:35 Ik ben mezelf aan het oriënteren op een SP, vanwege woon-werk verkeer vanaf augustus. Heb reeds een proefrit gemaakt op een ST1X en dit gaat hem zeer waarschijnlijk worden. Ben in de tussentijd nog wel aan het kijken naar een andere SP die wat onderhoudsvrijer is en een hogere framemaat heeft (ben zelf 2.01m).
Kees, ik weet niet wat jouw budget is. Met een laag budget moet je inderdaad zeker uitkijken naar andere merken dan stromer. En ik weet niet of jij op de ST1X past. Heb daar nooit mee testgereden.

Echter, zelf ben ik 1m97 en kan je wel vertellen dat ik ongelofelijk getwijfeld heb of ik wel de stromer zou nemen gegeven de veel te kleine framemaat (55cm ipv de 62cm die ik heb op koersfiets).
Echter, ik heb voor de ST3 gekozen met urban comfort stuurpen, waardoor het stuur veel hoger komt dan op de standaard ST3. Ben hier ongelofelijk tevreden van en kan niet meer zeggen dat ik met een te kleine fiets rijdt. Dit was wel het geval op de testrit met de gewone ST3. Meer nog, ik zit zelfs heel comfortabel. Hoger is ook niet wenselijk want dan pak je enorm veel wind (zoals op mijn vorige fiets, met serieuze gevolgen voor oorsuizingen, accuverbruik en topsnelheid).

Enkel als ik lange ritten doe met mijn vriendin aan 25km/u heb ik de neiging om zonder handen te rijden om mijn lichaam wat te strekken. Maar aan de hoge snelheden stoort mijn rug of nek of polsen mij nooit.

Dus is het overwegen waard als je de meerprijs kan/wil neerleggen.

Verder kan ik je uit mijn zoektocht al vertellen dat de concurrentie dun gezaaid is als je snelheid, kracht en bereik belangrijk vindt... Altijd wel schoot een concurrerend merk zwaar tekort op één van die onderdelen... De enige die echt in mijn consideration set naast stromer kwam was de R&M supercharger. Maar die uiteindelijk tekort op alle vlakken: snelheid, prijs, en eveneens beperkte framemaat..

Als je in Nederland woont is de speedped misschien wel het overwegen waard. Maar zeker testrijden, want heel weinig mensen op dit forum kunnen hun ervaringen hierover delen...
ST3 black 983wh
Kees de Grote
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2019, 19:23

Bram Roose schreef: 24 jun 2019, 09:39
Kees, ik weet niet wat jouw budget is. Met een laag budget moet je inderdaad zeker uitkijken naar andere merken dan stromer. En ik weet niet of jij op de ST1X past. Heb daar nooit mee testgereden.

Echter, zelf ben ik 1m97 en kan je wel vertellen dat ik ongelofelijk getwijfeld heb of ik wel de stromer zou nemen gegeven de veel te kleine framemaat (55cm ipv de 62cm die ik heb op koersfiets).
Echter, ik heb voor de ST3 gekozen met urban comfort stuurpen, waardoor het stuur veel hoger komt dan op de standaard ST3. Ben hier ongelofelijk tevreden van en kan niet meer zeggen dat ik met een te kleine fiets rijdt. Dit was wel het geval op de testrit met de gewone ST3. Meer nog, ik zit zelfs heel comfortabel. Hoger is ook niet wenselijk want dan pak je enorm veel wind (zoals op mijn vorige fiets, met serieuze gevolgen voor oorsuizingen, accuverbruik en topsnelheid).

Enkel als ik lange ritten doe met mijn vriendin aan 25km/u heb ik de neiging om zonder handen te rijden om mijn lichaam wat te strekken. Maar aan de hoge snelheden stoort mijn rug of nek of polsen mij nooit.

Dus is het overwegen waard als je de meerprijs kan/wil neerleggen.

Verder kan ik je uit mijn zoektocht al vertellen dat de concurrentie dun gezaaid is als je snelheid, kracht en bereik belangrijk vindt... Altijd wel schoot een concurrerend merk zwaar tekort op één van die onderdelen... De enige die echt in mijn consideration set naast stromer kwam was de R&M supercharger. Maar die uiteindelijk tekort op alle vlakken: snelheid, prijs, en eveneens beperkte framemaat..

Als je in Nederland woont is de speedped misschien wel het overwegen waard. Maar zeker testrijden, want heel weinig mensen op dit forum kunnen hun ervaringen hierover delen...
Mijn budget is max 5-6k. Ik heb uitgebreid gekeken naar alternatieven voor de Stromer maar niks gevonden waarvan ik denk 'dit is hem'. Voor lange mensen is er gewoon erg weinig keuze. Een R&M leek mij nog een goed alternatief, alleen de FM verzekerde mij dat zelfs de hoogste maat te klein voor mij zou zijn. Heb jij deze nog proefgereden?

De Stromer waarop ik proefgereden heb zat ondanks dat hij wat aan de lage kant was prima. De fietsenmaker wil er zelfs kosteloos een verhoogde stuurpen op monteren. Als dat mogelijk is, denk ik dat het prima te doen is.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Zeker!
Nee, ik heb de R&M niet getest omdat ik al op papier doorhad dat ik niet hoger ging zitten dan een stromer, maar wel evenveel geld zou uitgeven voor een iets minder goede fiets... (ben helemaal afgeknapt op middenmotoren).

Met de urban comfort stuurpen zit ik omzeggens perfect. Maar dat kan enkel op de ST3 en dan ben je minimum 7k kwijt. (er komen nog andere kosten bij zoals verzekeringen, nummerplaat, goed slot, fietszakken, kledij,... dat loopt ook wel op)...
Niet testgereden met de ST1X maar het zou goed kunnen dat de verhoogde stuurpen daar hetzelfde comfort zal geven als op de ST3.

PS: Klever X speed ook overwogen, dat is het alternatief die dichtst in de buurt komt van stromer, heb daarmee ook testrit gedaan, super fiets. Maar dat kader is nog kleiner dan Stromer...

Ik weet ook niet hoeveel geduld je hebt, maar het ander draadje over de nieuwe Qwic Rspeed zou wel eens ideaal kunnen zijn als alternatief.... zelfde motor als ST3, kwalitatieve componenten, grote frames en een ongelofelijk scherpe prijs.
viewtopic.php?f=23&t=1872
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kees de Grote schreef: 25 jun 2019, 20:05 De Stromer waarop ik proefgereden heb zat ondanks dat hij wat aan de lage kant was prima. De fietsenmaker wil er zelfs kosteloos een verhoogde stuurpen op monteren. Als dat mogelijk is, denk ik dat het prima te doen is.
Dan ben ik benieuwd wat voor verhoogde stuurpen dat gaat zijn. Ik heb er tot nu toe geen gevonden die officieel geschikt is voor een speed pedelec...
(dus bij mij zit er ook eentje op die niet officieel geschikt is, hetgeen dus niet helemaal zonder gevaar is... Nu schat ik zelf in dat het gevaar niet zo heel groot is, maar maak die afweging vooral ook zelf!)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie