FUELL Fluid

Trefecta, Bultaco, Gazelle, Grace, FUELL, M1-Sporttechnik, Cube, Koga... kom maar door :-)
ocra

Re: FUELL Fluid

Bericht door ocra »

MarcelH schreef:
13 jul 2020, 16:51
Vandaag is het gebeurd....de Fuell is verkocht en gaat zijn leven verder doorbrengen in Belgie...

Afgelopen zaterdag ben ik naar Herveld geweest, Vietz.
Wat een enorme service ! Ik ging gewoon weer een kijken en voor ik het wist zat ik op een fiets.
Niet 1 maar drie......eerst de ST3...met de normale stuurhoogte....
Wat een genot, de Fuell voelde beste zwaar door de ondersteuning en hiermee schoot ik vooruit.
Maakte niet uit welke kant op,,, 48 km/h op de klok goed te doen en vol te houden en bij tegenwind bleef ik nog op de 45.....heerlijk...ik was het gevoel vergeten maar de lach was er gelijk weer.

Daarna de ST1 ...tja ondersteuning verschil voel je toch wel goed, moest meer moeite doen om ca 44 te rijden.....ook vond ik het algehele gevoel een stuk minder degelijk, schakelen, remmen en hoe de fiets zelf aanvoelde....dit moet ik niet doen dat gaat me tegen staan.

Daarna de ST3 met iets verhoogd stuur....de zit was inderdaad wat comfortabeler, maar heel apart hoe goed je het voelde met fietsen dat je toch meer wind deed vangen.....zelf zou ik dus weer voor het standaard stuur gaan............

Kortom weer wat om over na te denken...al zie ik ook diverse ST5's worden aangeboden met een flinke korting, die zag ik nu voor het eerst in het echt...wat een verschrikkelijk mooie fiets om te zien, ik dacht altijd belachelijk voor dat geld...maar nu slaat de twijfel door die korting toe...................

Ellio, ik denk dat het geen slimme zet is voor mij, ben bang dat ik snel spijt krijg door de looks....misschien ga ik wel proefrijden maar weet het nog niet...ook wil ik snel weer een nieuwe fiets...het is nu fietsweer heerlijk.

Klever...ja toch echt minder mooi en de kleine accu....

Ik heb wat te overdenken in mijn slaap :cool2:
Die vrouw van jou is goed, al na een week zit er datgene aan te komen wat ze verwacht had :ay

Gebruikersavatar Netherlands
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 3444

Bericht door MarcelH »

ocramarco schreef:
13 jul 2020, 17:05

Die vrouw van jou is goed, al na een week zit er datgene aan te komen wat ze verwacht had :ay

tja na 30 jaar :bp:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 :cool2:

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Bericht door Stromeur »

MarcelH schreef:
Vandaag is het gebeurd....de Fuell is verkocht en gaat zijn leven verder doorbrengen in Belgie...
Tjonge, dat is toch rap gegaan voor mijn gevoel. Maar ik snap je keus wel, op basis van wat ik gelezen heb.
MarcelH schreef:
en voor ik het wist zat ik op een fiets.
...en dan ben je verkocht.

Ik ben ooit voor de lol op een ST2 S gezet, kwam ook nooit meer goed :bj
MarcelH schreef:
Daarna de ST3 met iets verhoogd stuur....de zit was inderdaad wat comfortabeler, maar heel apart hoe goed je het voelde met fietsen dat je toch meer wind deed vangen.....zelf zou ik dus weer voor het standaard stuur gaan............
Ik zou de middenweg overwegen: de normale stuurpen plus een stuur met minimale rise en een lichte backsweep, zoals op de Klever X-Speed PINION. Zit echt fijn.
MarcelH schreef:
al zie ik ook diverse ST5's worden aangeboden met een flinke korting, die zag ik nu voor het eerst in het echt...wat een verschrikkelijk mooie fiets om te zien, ik dacht altijd belachelijk voor dat geld...maar nu slaat de twijfel door die korting toe.
Ik heb ze ook voorbij zien komen. En die Vijf is een BEUL van een bike. Mijn ST2 S voor 10k, dat had ik ook nooit gedaan, maar toen de prijs van het verouderde 2017 model zakte naar 7.700 ging ik toch voor de bijl. En die ST5, dat zijn ook nog eens actuele modellen. Tenminste, als je die met een zwart stuur kiest en het Di2-laadpunt in het stuur-eind. Dat zou ik wel doen als ik jou was en het wordt een Vijf.
MarcelH schreef:
Klever...ja toch echt minder mooi en de kleine accu....
True. Maar het is echt waar: als je erop zit dan zie je dat niet en de grotere accu komt eraan. Die 12-bak geeft je meer bruikbare verzetten dan die 8 op de Fuell, plus de PINION veegt de vloer aan met een Alfine naaf. Maargoed, de ST3 en ST5 ondersteunen wel beter dan de X-Speed PINION. Niet qua topsnelheid, de X-Speed is net wat sneller, maar met wind tegen legt de PINION het af tegen de ST3/5.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

MarcelH
Veteraan
Veteraan

Bericht door MarcelH »

Dat zwarte stuur en oplaadpunt in handvat is dat 2020 model ?

Zelf vindt ik juist dat stuur in kleur van de fiets mooi....

Nog meer verschillen als we het over een 2020 tov een 2019 hebben ?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 :cool2:

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur »

Ik zag de ST5 wijzigingen voor het eerst bij een Stromer dealer in augustus 2019:

https://www.stromerforum.nl/viewtopic.p ... 812#p63812

Barry wees ons er later op dat de stuurbuis (de vorkbuis dus) bij dit model rond is in plaats van ovaal. Ook dat is een pré:

https://www.stromerforum.nl/viewtopic.p ... 039#p65039

https://www.stromerforum.nl/viewtopic.p ... 235#p66235

Laat je niks wijsmaken door verkopers die praten over 2019 of 2020 model. Daarmee bedoelen ze alleen het jaar waarin de Stromer op kenteken wordt/is gezet. (Verkoopargumentje dat niks zegt over hoe lang een Stromer al bij hen in de voorraad staat.) Stromer heeft deze wijzigingen nooit als "nieuw model" gepresenteerd, en ook niet specifiek geïntroduceerd van 2019 op 2020.

Vraag specifiek naar bovenstaande kenmerken.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

MarcelH
Veteraan
Veteraan

Bericht door MarcelH »

Stromeur schreef:
13 jul 2020, 21:12
Ik zag de ST5 wijzigingen voor het eerst bij een Stromer dealer in augustus 2019:

https://www.stromerforum.nl/viewtopic.p ... 812#p63812

Barry wees ons er later op dat de stuurbuis (de vorkbuis dus) bij dit model rond is in plaats van ovaal. Ook dat is een pré:

https://www.stromerforum.nl/viewtopic.p ... 039#p65039

https://www.stromerforum.nl/viewtopic.p ... 235#p66235

Laat je niks wijsmaken door verkopers die praten over 2019 of 2020 model. Daarmee bedoelen ze alleen het jaar waarin de Stromer op kenteken wordt/is gezet. (Verkoopargumentje dat niks zegt over hoe lang een Stromer al bij hen in de voorraad staat.) Stromer heeft deze wijzigingen nooit als "nieuw model" gepresenteerd, en ook niet specifiek geïntroduceerd van 2019 op 2020.

Vraag specifiek naar bovenstaande kenmerken.
Ok dank je...ik denk als de prijs goed is ik ook met de oude kan leven :ay

Ik zag trouwens ook nog een nieuwe ST2S - L 2018 te koop staan......

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur »

Oei, lastig!

Ik vind de ST2 S nog steeds de Stromer der Stromers. Ligt er wel een beetje aan wat-ie kost en of je er nog de volle 3 jaar garantie op krijgt.

MarcelH
Veteraan
Veteraan

Bericht door MarcelH »

Stromeur schreef:
14 jul 2020, 09:45
Oei, lastig!

Ik vind de ST2 S nog steeds de Stromer der Stromers. Ligt er wel een beetje aan wat-ie kost en of je er nog de volle 3 jaar garantie op krijgt.
Ik heb er toen ik mijn ST2 aanschafte op proef gereden, maar te lang geleden om te herrineren.
De looks van de ST5 winnen wat mij betreft....rijden kan ik dus niet over oordelen....

Wel heb je dan een model wat al 2 jaar niet meer gemaakt wordt, dat kan nu een voor en een nadeel zijn....ik vindt hem wel mooi. Maar vraagme af als ik volgend jaar voor een nieuwe wil gaan wat dan het slimste was inruil technisch...uiteraard ook afhankelijk van de koopprijs nu :D

Mathematic
Pro
Pro

Bericht door Mathematic »

Even de maximum snelheid eruit geperst ...
... in een afdaling uiteraard ;-)
Bijlagen
DSCI2746.JPG
DSCI2746.JPG (3.24 MiB) 595 keer bekeken

Plaats reactie