Aankoopadvies speedpedelec

Gebruikersavatar
Mathematic
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2019, 18:14
Locatie: Oost-Vlaanderen

Tomasj schreef: 23 nov 2019, 11:17
De Fuell kopen is volgens mij een absolute gok. We hebben geen enkel idee over hoe die zich zal gedragen en de betrouwbaarheid van de fiets. En ook het onderhoud lijkt me bij die fiets wel een ding (dealers?)
Inderdaad, ook hier zijn net zoals bij de MTB Cycletech Code nog geen gebruikservaringen. Voor beide fietsen geldt dat het een gok is.

Het onderhoud bij zowel de Fuell Flluid 1-S als de MTB cycletech Code is tot een minimum herleid.
Eens per jaar oliewissel van enerzijds de Alfine naaf en anderzijds de Pinion.
Regulier onderhoud zoals schijfremblokken, riem (levensduur tot 30000km) en banden vervangen is ook geen kunst aan ...

Als er problemen zouden zijn met controller/motor of ik wil beroepen op de garantie zal ik de de aangestelde partner contacteren.
In de commentsectie van de indiegogo campagne heeft Fuell laten weten dat oa. ook in de Benelux een partner is geselecteerd. Deze is nog niet vrijgegeven.
Laatst gewijzigd door Mathematic op 23 nov 2019, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mathematic schreef: 23 nov 2019, 12:00 Kijk eens goed naar de specs, jouw verwijzing is naar een 25km/h motor van Neodrives!
De motor van de MTB Cycletech Code is een 45km/h motor, is gloednieuw en is tot nu toe in nog geen andere fiets gebruikt.
De motor is nieuw, de sturing en al de electronika is grotendeels hetzelfde. Dat risico is veel kleiner dan bij jouw Buell.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Over betrouwbaarheid van Stromer, toch ook deze even melden, eentje die aangeeft waar een middenmotor toe in staat is

Een zekere Rolf Menzi heeft ondertussen bijna 74000 km op zijn Stromer ST2
Afbeelding

Die gemiddelde snelheid is wel niet zo hoog
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 23 nov 2019, 22:38 Over betrouwbaarheid van Stromer
Als je het vergelijkt met pakweg 2,5 jaar geleden is het aantal storingen bij Stromer volgens mij sowieso fors afgenomen.

Alleen die eeuwige cosmetische oepsjes bij nieuwe producten van Stromer... Die worden volgens mij veroorzaakt door het feit dat Stromer te snel nieuwe producten de markt op pusht. Daar moeten ze echt wat aan doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pedelec123
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2019, 15:17

De keuze was eigenlijk gemaakt. Ik heb een ST3 gepast en ermee gefietst. De grootte, geometrie etc sprak me allemaal aan. De R&M Charger grootste maat heb ik ook gepast, puur hoe het zou zitten. Deze R&M vind ik toch te rechtop zitten, ik zit liever sportief.
Aan andere merken die op Belgische websites staan, waag ik me liever niet. Ik wil niet naar België voor een onderhoudsbeurt, storing etc.

Maar goed, ik wilde nog één keer naar fietsenmaker met mijn Specialized Vado voor o.a. de claxon. Ik vertelde hem dat ik de storingen eigenlijk wel een beetje zat ben en dat ik eigenlijk gewoon van mijn Vado of wil. De fietsenmaker heeft hiernaar geluisterd, hij heeft contact gezocht met Specialized en ik krijg onder garantie een volledig nieuwe Vado modeljaar 2020 :D :D :D :D

Helemaal top natuurlijk! Scheelt een pak met een geld en daarbij beviel de Vado mij qua houding prima. Ik was eigenlijk van plan een ST3 te kopen, maar dat gaat nu niet door.

Allemaal bedankt voor het meedenken/meezoeken!
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

pedelec123 schreef: 27 nov 2019, 14:40 De keuze was eigenlijk gemaakt. Ik heb een ST3 gepast en ermee gefietst. De grootte, geometrie etc sprak me allemaal aan. De R&M Charger grootste maat heb ik ook gepast, puur hoe het zou zitten. Deze R&M vind ik toch te rechtop zitten, ik zit liever sportief.
Aan andere merken die op Belgische websites staan, waag ik me liever niet. Ik wil niet naar België voor een onderhoudsbeurt, storing etc.

Maar goed, ik wilde nog één keer naar fietsenmaker met mijn Specialized Vado voor o.a. de claxon. Ik vertelde hem dat ik de storingen eigenlijk wel een beetje zat ben en dat ik eigenlijk gewoon van mijn Vado of wil. De fietsenmaker heeft hiernaar geluisterd, hij heeft contact gezocht met Specialized en ik krijg onder garantie een volledig nieuwe Vado modeljaar 2020 :D :D :D :D

Helemaal top natuurlijk! Scheelt een pak met een geld en daarbij beviel de Vado mij qua houding prima. Ik was eigenlijk van plan een ST3 te kopen, maar dat gaat nu niet door.

Allemaal bedankt voor het meedenken/meezoeken!
Dat is dan heel netjes van Specialized. :cool2:
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

pedelec123 schreef: 27 nov 2019, 14:40 De fietsenmaker heeft hiernaar geluisterd, hij heeft contact gezocht met Specialized en ik krijg onder garantie een volledig nieuwe Vado modeljaar 2020 :D :D :D :D
Hoe verloopt de garantie in deze situatie?
Krijg je op deze fiets dan opnieuw 2 jaar fabrieksgarantie? Of word er geteld vanaf aankoop van de oorspronkelijke fiets? bv na 1,5 jaar een vervangende fiets en nog maar half jaar garantie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

pedelec123 schreef: 27 nov 2019, 14:40 De fietsenmaker heeft hiernaar geluisterd, hij heeft contact gezocht met Specialized en ik krijg onder garantie een volledig nieuwe Vado modeljaar 2020
Keurig ! :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
pedelec123
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 nov 2019, 15:17

pedelecer schreef: 28 nov 2019, 21:25
pedelec123 schreef: 27 nov 2019, 14:40 De fietsenmaker heeft hiernaar geluisterd, hij heeft contact gezocht met Specialized en ik krijg onder garantie een volledig nieuwe Vado modeljaar 2020 :D :D :D :D
Hoe verloopt de garantie in deze situatie?
Krijg je op deze fiets dan opnieuw 2 jaar fabrieksgarantie? Of word er geteld vanaf aankoop van de oorspronkelijke fiets? bv na 1,5 jaar een vervangende fiets en nog maar half jaar garantie.
Vandaag de Vado 6.0 opgehaald. Wauw wat een verschil wel (nieuwe Vado 6.0)of geen (oude Vado 5.0)verende voorvork.
Qua garantie heb ik helaas niet opnieuw 2 jaar garantie, maar is dit nog ongeveer een half jaar. De 2 jaar gaan dus niet opnieuw in en is ook niet tegen betaling te verlengen.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Mooi hoor! Enerzijds heel keurige service. Anderzijds hopen dat je na half jaar de fiets niet toch betaalt aan specialized aan onderdelen en herstellingen aangezien je garantie niet opnieuw start.
ST3 black 983wh
Plaats reactie