Einde van de Brose motor? (Bulls Lacuba E45)

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Golvas schreef: 31 jan 2020, 19:38
Polling schreef: 31 jan 2020, 10:16 Ik blijf wel twijfelen over een nieuwe, of ophouden met de SP en een deel met de gewone fiets te doen. Dan nog doe ik 30 km per dag, voldoende beweging en training. Het kost me dan 140 euro aan trein, maar ik krijg 180 euro reiskostenvergoeding.
Deze SP heeft me nu totaal in drie jaar het volgende gekost:
3500 aanschaf;
600 ‘normaal’ onderhoud
100 tweede lader
375 tweede accu (de helft van de aanschafwaarde, de rest via loopbaanbudget van het werk)
200 helm
400 nieuwe motor (zie tweede accu, goede regeling dus)
Totaal ruim 5000 euro.
Ik kreeg het eerste jaar 70 euro reiskostenvergoeding per maand, daarna 180 euro (verhuizing werkplek).
Dus totaal ook ruim 5000 euro. Ondanks alle problemen kostenneutraal.
Die drie jaar waren in september 2019 voorbij. Daarna kreeg ik 180 euro en betaalde de trein, 140 euro per maand. Met normaal onderhoud van normale fiets houd ik daar dus iets van over.
Als je hem buiten trapt dan kan je ook dat bedrag in rekening brengen. ;)
Als ik wat buiten trap? De SP?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie