Zou je een keer een foto van je fiets met accu erop willen maken? Gewoon voor de beeldvorming zeg maarFreddyH schreef: ↑28 nov 2019, 10:51Graag gedaan!Vlassie1980 schreef: ↑28 nov 2019, 10:32 Denk voor je snelle input
Punt 1 lijkt me niet zo heel spannend. Zolang hij het maar doet.
Punt 2 lijkt mij verder ook een beetje een opmerking van iemand die in eigen parochie spreekt. Alles afkraken waar ze zelf niet op kunnen komen maar misschien valt er wel wat voor te zeggen.
Kan je nog een keer een duidelijke foto maken van de accu? Had ik een keer voorbij zien komen maar kan ik nu niet meer vinden.
Punt 1: inderdaad.
Punt 2: ik heb de opmerkingen met veel interesse gelezen, maar ik vorm pas een mening over zoiets als ik het zelf heb kunnen beoordelen. Ik heb namelijk geen idee wat de technische achtergrond van de persoon is die deze opmerking maakte en heb mijn accu niet van binnen gezien. Los daarvan: ik heb wel foto's gezien van hoe de accu er vanbinnen uitzag voor de modificatie, en dat ziet er ook wel wat rommelig uit (beetje een wirwar van bedrading dat niet echt netjes/strak is weggewerkt). Het zou dus zomaar kunnen dat die persoon daarover valt. Maar nogmaals: ik heb nog geen idee.
De foto's onderaan pagina 1 van dit draadje zijn redelijk duidelijk, maar als je wilt maak ik nog een keer foto's van hoe mijn accu er nu uitziet.
Accu Bulls Green Mover E45 reviseren/uitbreiden
- Vlassie1980
- Pro
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
- Locatie: Waddinxveen
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 2600
-
- Rookie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 nov 2020, 22:21
- Locatie: Amsterdam
- Merk SP: Bulls
- Km-stand: 12000
Beste mensen,
Fijne en duidelijke foto's van de Bulls Greenmover accu. Ik zie daar ook een printplaat zitten. Is dat de software van de fiets, of alleen het batterij management? Indien dat laatste, waar zit de besturingssoftware dan?
Mijn accu (7 jaar oud) heeft een storing. Nu overweeg ik reparatie, en vervanging van de cellen. De accu laadt nog wel op, maar geeft geen spanning af. Ook het display gaat op zwart zodra ik de fiets van zijn plaats rij. Maar stop ik de laadstekker van de oplader er even in (zonder aan de netspanning te zijn) dan zit er weer leven in het display.
Heeft iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken? Wil graag zoveel mogelijk te weten komen alvorens ik een bedrijf benader voor reparatie en vervanging van de cellen.
Beste Pit Bulls,
Ik heb een tijd geleden iets gelijkaardigs gehad. Mijn batterij kon niet meer laden als ze uit mijn fiets genomen was. Wat ik voor had was iets anders of jouw probleem maar het kan wel met hetzelfde te maken hebben. Zowel de connector waar je de lader aansluit als de connector die de connectie tot stand brengt met de fiets bevat naast de positieve en negatieve pin ook twee kleine pinnetjes. Op het moment dat je ofwel de batterij in de fiets steekt of de connector van de lader inplugt maak je een verbinding tussen deze twee kleine pinnetjes. De verbinding tussen deze pinnetjes zorgt ervoor dat de BMS (battery management system) geactiveerd wordt. Als er zich vuil ophoopt in de connector komt de connector niet diep genoeg om de twee kleine pinnetjes te verbinden. Ik heb dit voorgehad met de connector waar ik de oplader inplug. Ik zou zeggen de twee connectoren zowel kant oplader als kant fiets goed reinigen met elektronic clean en een doek. Bij mijn fiets was er vuil aangekoekt aan het connectievlak.
Ik rij ook al enkele jaren met mijn Bulls Greenmover en ben nog steeds heel tevreden. De fiets moet niet onderdoen met de huidige speedbikes. Als je problemen begint te krijgen met de elektronica wordt het natuurlijk moeilijker.
Groeten
Luc
Ik heb een tijd geleden iets gelijkaardigs gehad. Mijn batterij kon niet meer laden als ze uit mijn fiets genomen was. Wat ik voor had was iets anders of jouw probleem maar het kan wel met hetzelfde te maken hebben. Zowel de connector waar je de lader aansluit als de connector die de connectie tot stand brengt met de fiets bevat naast de positieve en negatieve pin ook twee kleine pinnetjes. Op het moment dat je ofwel de batterij in de fiets steekt of de connector van de lader inplugt maak je een verbinding tussen deze twee kleine pinnetjes. De verbinding tussen deze pinnetjes zorgt ervoor dat de BMS (battery management system) geactiveerd wordt. Als er zich vuil ophoopt in de connector komt de connector niet diep genoeg om de twee kleine pinnetjes te verbinden. Ik heb dit voorgehad met de connector waar ik de oplader inplug. Ik zou zeggen de twee connectoren zowel kant oplader als kant fiets goed reinigen met elektronic clean en een doek. Bij mijn fiets was er vuil aangekoekt aan het connectievlak.
Ik rij ook al enkele jaren met mijn Bulls Greenmover en ben nog steeds heel tevreden. De fiets moet niet onderdoen met de huidige speedbikes. Als je problemen begint te krijgen met de elektronica wordt het natuurlijk moeilijker.
Groeten
Luc
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2015
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Aanvullend: er is geen "de" besturingssoftware. Er zijn een aantal functies: motor controller zit in de motor, BMS zit in de batterij. Beiden zetten interessante info voor elkaar op de CANBus, welke door het display gelezen wordt. Daarnaast zet het display het gevraagde ondersteuningsniveau op de CANBus, waar de controller weer naar luistert.
C'est tout.
C'est tout.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
In jouw zoektocht naar het probleem: ik heb hetzelfde gehad. Bij mij was de connector tussen de accu en het frame gaar.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Rookie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05 nov 2020, 22:21
- Locatie: Amsterdam
- Merk SP: Bulls
- Km-stand: 12000
Dank voor de reacties! De twee kleine contacten heb ik regelmatig schoongemaakt met een zachte tandenborstel. Die zien er ook prima en schoon uit.
De connector voor de accu op de fiets kan de oorzaak niet zijn. De accu op een andere fiets gezet, en daar werkte de accu ook niet op.
Probleem zit dus in de accu, en dan mogelijk in de software, of wellicht een slecht contact.
Ik overweeg nu toch een revisie door een bedrijf dat ook het softwareprobleem kan verhelpen.
De connector voor de accu op de fiets kan de oorzaak niet zijn. De accu op een andere fiets gezet, en daar werkte de accu ook niet op.
Probleem zit dus in de accu, en dan mogelijk in de software, of wellicht een slecht contact.
Ik overweeg nu toch een revisie door een bedrijf dat ook het softwareprobleem kan verhelpen.