Klever X-Speed PINION Alpha

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op de OMNI kijk je iets naar beneden, op de X-Speed display iets naar links. Ik merk eigenlijk vooral dat ik, omdat ik Stromers gewend ben, steeds naar de bovenbuis van de PINION kijk en dan alleen een grote 'X' + lasrups zie :mrgreen:

Het is maar net wat je gewend bent. Maar boven alles vind ik een display in het midden op de stuurpen (zoals je een Garmin of smartphone op de ST3/5 kwijt kunt) ideaal.

Ik moet wel zeggen dat ik sowieso nauwelijks naar displays kijk. Alleen in 30km-zones wat vaker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 16 dec 2020, 21:56 :?: Ik heb geen ervaring met de omni display van Stromer maar is een display op het stuur niet beter afleesbaar tijdens het rijden. Ik neem aan als je die wilt aflezen dat je dan echt niet op de weg voor je kan kijken.
Je kijkt sowieso naar beneden en focust op een kleine meter afstand, dus de weg zie je niet meer in genoeg detail.

Maar met de OMNI moet je verder naar beneden kijken waardoor je langer niet naar de weg kunt kijken. Ik vind de keuze om de OMNI op de bovenbuis te zetten daarom erg goed bij Stromer passen: ziet er goed uit maar is absoluut niet functioneel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 16 dec 2020, 22:43 erg goed bij Stromer passen: ziet er goed uit maar is absoluut niet functioneel.
:bj :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 16 dec 2020, 22:43 Je kijkt sowieso naar beneden en focust op een kleine meter afstand, dus de weg zie je niet meer in genoeg detail.

Maar met de OMNI moet je verder naar beneden kijken waardoor je langer niet naar de weg kunt kijken.
Ik wil daar wel ook nog iets serieus over kwijt: de monochrome display van de X-Speed (en idem de display van de klassieke ST1) is minder goed afleesbaar dan de OMNI C. De OMNI C heeft een betere beeldkwaliteit, waardoor je sneller focust en - naar mijn gevoel want meten kan ik dat niet - juist sneller weer met je blik ver vooruit op de weg zit.

De kleurendisplay van de PINION Alpha is wel een pak makkelijker afleesbaar dan de monochrome.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zou kunnen. Op mijn fiets zit een oer simpele LCD met backlight. Contrast en helderheid van backlight zijn in te stellen.
Super simpel, super degelijk, uitstekend af te lezen en op een redelijk logische plek (rechts op het stuur, midden was beter geweest). Alleen: het is zeker niet sexy. Wat dat betreft past het uitstekend bij mijn fiets :mrgreen:

Ik heb ondertussen best wat kilometers gemaakt op verschillende Stromers, maar de plek van die OMNI... ik kan er niet aan wennen. Voor mij is dat nog extremer omdat ik bij bijna elke Stromer véél te ver voorover zit (met mijn hoofd boven het stuur) waardoor ik zelfs wat schuin naar achteren moet kijken om te zien hoe snel ik ga...

Elke keer dat ik op een Stromer gereden heb ben ik weer blij dat ik op mijn eigen brik mag stappen. Alleen die krachtigere ondersteuning van de oude ST2(s) of ST3/ST5 die zou ik soms wel willen. Verder: neen, dank u.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 16 dec 2020, 22:55
Ik wil daar wel ook nog iets serieus over kwijt: de monochrome display van de X-Speed (en idem de display van de klassieke ST1) is minder goed afleesbaar dan de OMNI C. De OMNI C heeft een betere beeldkwaliteit, waardoor je sneller focust en - naar mijn gevoel want meten kan ik dat niet - juist sneller weer met je blik ver vooruit op de weg zit.

De kleurendisplay van de PINION Alpha is wel een pak makkelijker afleesbaar dan de monochrome.
De klassieke display van de oude ST1 is inderdaad niet echt duidelijk om snel even te kijken als je rijdt en zeker niet in het donker. Gelukkig dat de omni display al duidelijker afleest.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De OMNI C heeft een dag- en nachtstand. Witte achtergrond, zwarte letters of zwarte achtergrond, witte letters. Kun je via het menu instellen of automatisch laten schakelen. Los daarvan heb je via het menu een in 10 stappen instelbare helderheid. Een wereld van verschil met het bakje op jouw klassieke ST1.

De kleurendisplay van de Klever Alpha heeft een in drie standen instelbare helderheid (via het menu) en een standje automatisch. De kleuren wijzigen daarbij niet, alleen de helderheid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 09 dec 2020, 13:52 In 2021, het streven is in mei maar kan later worden, komt Klever met de X-Speed PINION Alpha.

Feitelijk wordt dit een X-Speed PINION 'on steroids'. De geruchten tot nu toe:

- 800W max motor (versus 600W in de huidige PINION)
- 1,2Kwh accu (versus 850Wh in de huidige PINION)
- Richtingaanwijzers voor en achter. Deze komen op het stuur aan weerszijden van de koplamp, en achter links en rechts van de kentekenplaat. Bediening met de linker duim via knoppen onder de display.
- Kleurendisplay (er zit een prototype op de test-PINION die hier vandaag is afgeleverd, later meer)
- Kleuren: waarschijnlijk Jaguar-achtig grijs en nog een kekke kleur (misschien koper)
- Prijs: ca. 1.000 hoger dan de huidige PINION: E 8199,-

Alles onder voorbehoud.
Naar verluidt krijgt de Klever X-Speed PINION Alpha ook een verstelbare stuurpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb het al begrepen ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik wilde je net een PB sturen. Dit is toch gewoon dé nieuwe SP voor jou? (Als je het nog aandurft met een TDCM motor.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie