Kymco (je weet wel van Klever) gaat elektrische motor maken

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mark78 schreef: 09 nov 2018, 10:00 Ik heb nooit zo goed begrepen waarom er geen standaard accu's zijn voor ev's. Je zou dan bij een benzinepomp (infrastructuur is er toch al) een wissel kunnen doen. Vraagt wat standaardisering maar als een bedrijf als shell zoiets nou eens opzet...
Daar zitten op gebied van design nadelen aan: je moet altijd om die vormfactor heen designen. Bij een auto wellicht wat minder relevant, maar bij een motor of bromfiets/scooter/SP is dat nogal relevant.

Als voorbeeld: een team van de TU/e heeft een paar jaar geleden een reis rond de wereld gedaan met een zelf ontwikkelde elektrische motorfiets, zij werkten met 24 losse "batterij cartridges" die uitwisselbaar waren. Maar dat was dan ook gelijk een deel van het ontwerp:
https://www.storm-eindhoven.com/STORM_Wave

Die 24 accu's zijn trouwens allemaal net ietsjes groter dan een blauwtje :ai
Zou lekker zijn als je in een Stromer (of mijn fiets) 1 tot 3 van deze jongens zou kunnen inpluggen. Eentje als je niet heel ver weg hoeft, 2 of 3 als je een lange tot zeer lange rit wilt maken (of met windkracht 9 tegen alsnog 80 km met volle ondersteuning 35 km/h wilt fietsen op een ST5).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Georgio schreef: 09 nov 2018, 11:04 Dan moet je met nogal wat kilo's slepen steeds als je met deze redelijk bescheiden golf aan komt rijden, en dan zijn er ook nog vele auto's met meer batterijen dan deze golf.
Inderdaad! In een Tesla type S zit een accu pakket van ±700 kg. Zonder heftruck gaat hem dat niet worden :D
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 09 nov 2018, 11:10
Georgio schreef: 09 nov 2018, 11:04 Dan moet je met nogal wat kilo's slepen steeds als je met deze redelijk bescheiden golf aan komt rijden, en dan zijn er ook nog vele auto's met meer batterijen dan deze golf.
Inderdaad! In een Tesla type S zit een accu pakket van ±700 kg. Zonder heftruck gaat hem dat niet worden :D
Toch wel, Tesla heeft dat ontwikkeld, komt geen heftruck aan te pas. Deze ontwikkeling is stopgezet ten voordele van de superchargers.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 09 nov 2018, 13:52 Toch wel, Tesla heeft dat ontwikkeld, komt geen heftruck aan te pas. Deze ontwikkeling is stopgezet ten voordele van de superchargers.
Ok dan: hef-thingie. Principe is hetzelfde :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie