Boot Harlingen-Terschelling

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Weet iemand of je een fiets of brommer overtocht moet boeken? (Oftewel hoe formeel is rederij Doeksen) :mrgreen:
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb twee keer mijn Stromer meegenomen naar Terschelling, allebei de keren geboekt als fiets en zonder problemen heen en terug mee aan boord gekregen. Kenteken niet afgeschermd, wel twee Ortlieb achtertassen (en dat is daar zó gangbaar dat ze je direct voor een vakantiefietser aanzien).

Gewoon netjes met je Stromer uitgeschakeld aan de hand met de stroom fietsers meelopen bij het inschepen, aan boord zo ver mogelijk aan de linker zijkant naar achteren lopen en daar je Stromer tegen de zijkant parkeren. Als je eerder stopt terwijl voor je nog heel veel ruimte is (beetje kijken wat er nog achter je aan komt aan fietsers), heb je kans dat ze je gaan "helpen" en dat ze je Stromer met meer belangstelling gaan bekijken.

Het naseizoen is begonnen, de boten zijn niet meer afgeladen vol dus ik verwacht geen gedoe.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je nog een gratis sluip-parkeerplaats voor je auto nodig hebt in Harlingen binnen 10min Stromer-afstand van de haven, stuur me dan even een PB. Ik weet wel wat, is vlakbij waar ik woon.

Ik ga zelf altijd te voet met rugzakje naar de haven als ik de Stromer niet bij me heb, maar lopen met onhandige koffers is wel te ver vanaf die plek.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Super bedankt! We moeten helaas beetje dicht bij de haven parkeren. Mijn echtgenote en onze 2 kindjes hebben helaas geen stromer:)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah ja snap ik. Veel plezier op het eiland, het is mooi daar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Ik zou me ook niet veel zorgen maken, er zijn wel veel fietspaden daar op terschelling, niet dat er veel politie is maar toch.

Mocht je overigens helemaal niet druk willen maken voor het parkeren, hotel zeezicht (recht tegenover terminal) heeft valet parking super relaxt. Wel iets duurder maar altijd plek zelfs tijdens Oerol.
Plaats reactie