Golvas schreef: ↑19 sep 2019, 18:35
Je vertrekt dus vanuit Ranst, is het UZA je eindbestemming ?
Voor mij dus wel
Ik heb ook een tijdje zitten zoeken naar de meest "veilige" weg in die regio. Ik kom van Turnhout via Broechem. Mijn traject vanaf de brug van Viersel:
.... Brug van Viersel - Herentalsebaan - den Oliver - Massenhovensesteenweg - Van Den Nestlaan (terugweg: Abelebaan omwile van werken Van Den Nestlaan) - Broechemsesteenweg - Berthoutstraat (fietspad) - Vremdesesteenweg (fietspad of baan) - Heuvelstraat - Appelkantstraat - Boechoutsesteenweg (zone 30, baan, P verboden op fietspad) - Kapelstraat (zone 30, baan, P verboden op fietspad) - Edegemsestraat (fietspad, 30 km/u) - Hovestraat (fietspad, 30 km/u) - Doelveldstraat (baan, 30 km/u) - Via pleintje Strijderstraat (baan, 30 km/u) naar Drie Eikenstraat (baan, 45 km/u) - Vanaf Prins Boudewijnlaan op fietspad in Drie Eikenstraat (30 km/u)
Wat mag wettelijk gezien niet: Appelkantstraat, Abelebaan (enkel fietsers en Bromfiets A), Berthoutstraat, Vremdesesteenweg (B verboden)
Vooral het traject Berthoutstraat - Vremdesesteenweg is puur met de billen dicht over de baan rijden aan 47.5 en vechtend met de limieten van de motor
Tegenliggers hebben mij ook al enkele keren in de wegversmallingen op de Berthoutstraat in de goot gereden al gesticulerend door hun raampje, wijzend naar het fietspad. Degoutant. Al naargelang de drukte beslis om op de baan of op het fietspad te rijden. In de Appelkantstraat pas ik bijvoorbeeld mijn snelheid gewoon aan. Vanaf Hove probeer ik grotendeels op de baan te rijden of op het fietspad met aangepaste snelheid. Ik redeneer gewoon dat ik niet zozeer tijd verlies door bvb. 30km/u te rijden, maar meer door de verkeerslichten.
Mocht ik een opmerking, sanctie of boete krijgen, dan is mijn werkgever uiterst flexibel en wil die boete zelfs dubbel betalen. Als ik maar veilig en wel aankom op bestemming.
[spoiler]ik ben freelancer
[/spoiler]