Dagtocht Herveld 3-8

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Het was een gezellig evenement bij een de gastvrije familie lomito
Mooi verhaal Barry
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb het betoog van Barry paar keer gelezen en even in laten dalen. Als eerste: ik snap je betoog volledig!
Echter, ik vind het wel bijzonder dat lomito forumuitjes organiseert terwijl hij hier met veel stennis is vertrokken en dat dat vervolgens gedeeld wordt op datzelfde vervloekte forum. Ik zou daar persoonlijk zelf andere keuzes in hebben gemaakt.
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Volgens mij organiseert hij geen forum uitje maar een Stromer uitje.
Dat delen gebeurd ook niet door hem maar door (een) deelnemer(s) van het uitje.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hij heeft meermaals bewezen een uitstekende gastheer te zijn. Dat waarderen Stromerrijders die aan tochten meedoen terecht nog steeds.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Daniel1975 schreef: 05 aug 2019, 21:42 Ik heb het betoog van Barry paar keer gelezen en even in laten dalen. Als eerste: ik snap je betoog volledig!
Mooi :ay
Echter, ik vind het wel bijzonder dat lomito forumuitjes organiseert terwijl hij hier met veel stennis is vertrokken en dat dat vervolgens gedeeld wordt op datzelfde vervloekte forum. Ik zou daar persoonlijk zelf andere keuzes in hebben gemaakt.
Je opmerking intrigeert me oprecht, omdat ik er zelf zó anders naar kijk. Zoals Vincent aangeeft zie ook ik een stromertocht niet per se als een forumuitje dat enkel voorbehouden zou mogen zijn aan forumleden. Iedereen is welkom, ook ex- of niet-forumleden, maar dat is hoe ik er naar kijk. Hoe het ook zij, je mag er uiteraard een andere mening op na houden. Voor mij hooguit de vraag of ik het dan had moeten delen op dit forum.

Of Lomito dit forum nou zo vervloekt is de vraag, maar dat ga ik niet voor hem beantwoorden. Ik geloof dat met een tochtje en een biertje onderlinge aannames en irritaties (beter) te voorkomen c.q. op te lossen zijn dan online op dit forum. Fora hebben het voordeel mensen snel te binden, maar helaas ook snel uit elkaar te drijven.

Wat mij betreft laten we het hierbij en gaan we over tot de orde van dag… :az

Stromergroet
Barry
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Het wordt tijd om de strijdbijl te begraven en dat Stromeur en lomito met elkaar verzoenen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Barry schreef: 05 aug 2019, 23:02 Zoals Vincent aangeeft zie ook ik een stromertocht niet per se als een forumuitje dat enkel voorbehouden zou mogen zijn aan forumleden. Iedereen is welkom, ook ex- of niet-forumleden, maar dat is hoe ik er naar kijk.
Wat mij betreft ook, daarom vind ik het ook wat raar dat dit in stilte georganiseerd werd. Maar zoals je zelf al schreef: dat is aan de organisator.
Barry schreef: 05 aug 2019, 23:02 Wat mij betreft laten we het hierbij en gaan we over tot de orde van dag… :az
Eens. Ik vind het prima dat je het hier deelt. Jammer dat ik niet van de tocht wist (althans, ik wist wel dat er iets georganiseerd werd, maar niet wanneer), maar toch leuk om te lezen wat jullie uitgespookt hebben.

Cheers! :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Barry schreef: 05 aug 2019, 23:02 Of Lomito dit forum nou zo vervloekt is de vraag, maar dat ga ik niet voor hem beantwoorden. Ik geloof dat met een tochtje en een biertje onderlinge aannames en irritaties (beter) te voorkomen c.q. op te lossen zijn dan online op dit forum. Fora hebben het voordeel mensen snel te binden, maar helaas ook snel uit elkaar te drijven.
mboelis schreef: 05 aug 2019, 23:20 Het wordt tijd om de strijdbijl te begraven en dat Stromeur en lomito met elkaar verzoenen.
Deze quotes intrigeren mij dan weer.
Volgens mij is het niet een vete tussen Stromeur en Lomito, maar meer het gevolg van het misdragen en negeren van de forumregels zoals deze zijn opgesteld door Stromeur. In ben absoluut geen voorstander van een totalitair systeem met 1 beslisser, maar feit is gewoon dat dit nog steeds HAAR forum is en zij de regels bepaalt. Als gast zeg ik dan heel simpel: take it or leave it.
Lomito is tot in het oneindige gevraagd om te stoppen met het continue promoten van de Herveldse dealer, had een ontwrichtende werking op de forumsfeer door oa. het continue posten van klimaat leugens, het serieus beledigen van vegetariers en dan niet het fatsoen te hebben om te reageren op vragen of reacties. Bij enig serieus en onderbouwd tegengas ging het mis. Als je uitdeelt moet je ook mans genoeg zijn om te incasseren of je fout toe te geven en sorry te zeggen. Ik durf dan ook de wellicht impopulaire uitspraak wel aan dat de forumsfeer is verbeterd sinds lomito weg is.
Voor de duidelijkheid: ik ben geen vegetarier en heb ook mijn twijfels bij de klimaat-terreur op dit moment.

Disclaimer: ik heb op geen enkele wijze een persoonlijke hekel aan lomito. Bovenstaande is volledig mijn perceptie, gebaseerd op wat ik zie als forumgebruiker die wellicht soms iets teveel het hart op de tong heeft liggen.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Deze tocht was geloof ik initieel begonnen in de Stromer fietstochten app.
Vrij toegankelijke groep waar men initiatief kan nemen tot organiseren en uitnodigen.
Aangezien Chris de initiator is geweest verbaast het mij niet dat deze niet hier is doorgedrongen.
Volgens mij ook nog via de kalender boys app gegaan.
Volgende kalender met Chris, Sylvia, Tap6 en wat Stromers op de cover? :az
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

mboelis schreef: 05 aug 2019, 23:20 Het wordt tijd om de strijdbijl te begraven en dat Stromeur en lomito met elkaar verzoenen.
Lomito heeft er zelf voor gekozen om het forum vaarwel te zeggen.
Maar hij doet dus echt nog wel zijn best om ook van op afstand te blijven stoken, typisch om zijn narcistisch ego te strelen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie