Stromer-ontmoetingen in het wild

mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Vanmorgen een stukje samen gefietst. Jij op je ST1 Relaunch, ik op ST1x Oranje. We fietsten door Tiel vanaf kruispunt van der Valk tot aan het ziekenhuis waar ik afsloeg. Je hebt een prachtige rit over die Waalbandijk!

St1x (2017) en ST1 Relaunch gaan mooi samen op qua snelheid. Wel leuk om te zien dat jij, ondanks de claxon, ook een Spurcycle bel hebt.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mhuibers schreef: 09 okt 2019, 08:44 St1x (2017) en ST1 Relaunch gaan mooi samen op qua snelheid.
Grappig, dat gevoel had ik inderdaad ook, dat de prestaties van deze twee modellen (dus specifiek de ST1 X 2017) redelijk vergelijkbaar zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Het was ook nog eens heel leuk om een keer met z'n tweeën door Tiel heen te rijden. Je voelt je veel veiliger op de weg omdat je de hele rijbaan inneemt. Wanneer je alleen fietst ben je toch altijd wel aan het opletten dat je niet wordt ingehaald op plaatsen waar dat niet veilig kan.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Alleen wel oppassen: volgens de wet mogen 2 bromfietsers niet naast elkaar rijden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Wij wel! :aq

"Vanmorgen een stukje samen gefietst. Jij op je ST1 Relaunch, ik op ST1x Oranje. We fietsten door Tiel vanaf kruispunt van der Valk tot aan het ziekenhuis waar ik afsloeg. Je hebt een prachtige rit over die Waalbandijk!"

Die tweede was ik dus :cool2:


Ik voelde me vanavond, op de terugweg juist onveilig op de west kanaaldijk in Nijmegen, bij Weurt. Daar moet ik de weg op, alleen rijdt het verkeer hard en haalt direct in, mij aan de kant duwend. Naast veel personen autos ook busjes en vrachtwagens. De weg loopt langs een industriegebied. De enige remedie is links op de rechterrijbaan. Het illigale alternatief is het smalle fietspad. Ik weet het nog niet. Als iemand een goed advies heeft? (En zeker welkom wanneer zij/hij de situatie ter plaatse kent)
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Vanmorgen stond ik stil onder de Waalbrug op de Waaldijk bij Andelst, ff handschoenen wisselen. Er kwam een Stromer over de dijk richting Oosterhout. Ik dacht een witte ST2 / ST3, in ieder geval dagrijverlichting. Ik riep: Mogge!

Iemand van hier?
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Peerke1960 schreef: 09 okt 2019, 21:34 Wij wel! :aq
Mooie rit heb je. Hoeveel km? 35 ongeveer?

Vanmorgen heb ik 54 km gedaan i.v.m. 10 jaar Stromer. Kesteren => Randwijk => Andelst => Tiel. Hierbij over de Waaldijk, erg mooie route.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

41 kilometer via sluizen tiel binnendoor naar de alexanderbrug, leeuwen in, over de dijk langs druten , deesd, winssen naar weurt. Vandaar via de vermaledijde westkanaalweg naar lindenholt/nijmegen
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

De waaldijk ten noorden van de waal is sneller dan de zuidkant. Iets minder afwisselend daardoor. De lekzijde ken ik minder. Moet ik maar eens rijden.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Een hele week als test op de Stromer en ik zie geen een andere SP.

Vanochtend ritje op m'n eigen ST1x, en gelijk raak.

Vanochtend +/- 08.40 gok ik, bij het begin - of eind - van de Verlgende Voetangelweg. Ik stond te prutsen met m'n nieuwe Abus Ace helm en hoe ik de raincover er op zou moeten doen, jij kwam voorbij stormen op een zwarte Stromer (gok ik). Funky geel jasje.

En nog geen 5 minuten later op het bromfietspad naast de Holterbergweg staat een witte Stromer voor me bij het stoplicht. Ik kon de laatste 500m even achter je blijven hangen maar denk niet dat je me gezien hebt voordat ik moest afslaan.

En dan kom ik de fietsenstalling binnen van het kantoorgebouw, en dan stat daar opeens een middenmotor-SP op 'mijn' plek. Zodra het weer een _beetje_ opklaart komen de SPs opeens overal weer te voorschijn hier in regio Amsterdam :P.
Plaats reactie