Gouda (of omliggende dorpen)-Rotterdam

Plaats reactie
tehbolle
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2019, 14:24

Hi allemaal,

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de route tussen Gouda en Rotterdam. Ook mensen die uit omliggende dorpen komen, in ieder geval vanuit het oosten aanrijden naar het centrum van Rotterdam.

Ik ben een ST1x aan het testen deze week en wil die aan gaan schaffen voor woon-werk verkeer, maar loop tegen slechte wegen, amper brom-fietspaden aan. De 's-Gravenweg is de meest recht-to-recht-aan route, maar dat is een 30km/u weg met veel drempels. Alternatieven gaan ofwel dwars door Capelle, of langs de A20, maar die parallelweg wordt heel veel gebruikt door auto's om langs de file te rijden en is smal en druk.

Zodra ik in het centrum van Rotterdam kom (Maasboulevard) is er geen bromfietspad meer te bekennen, en moet ik dus een hele drukke 4-baansweg op.

Ik hoop ontzettend dat iemand hier bij mij in de buurt rondstromert en mij wat tips kan geven over goede routes, want dat is voor mij wel echt een voorwaarde voor de aanschaf van de fiets.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Tsja, 's gravenweg is vrees ik wel de beste optie. Heel bekend ben ik niet in Rotterdam (wel in Gouda) dus alternatieven weet ik zo ook niet. Ik ben wel vaak tot nieuwerkerk gegaan, maar dat is gewoon lekker langs de dijk sjezen, daar zal je probleem niet liggen. Wellicht kan je nog de bermweg proberen? Maar dat zal niet veel verschillen met de 'sgravenweg.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
ocra

Als je aan de oostkant van Gouda woont kan je ook aan de gouderak kant van de ijssel over de dijk naar krimpen en daar er over heen en dan langs de ijssel/maas centrum in. Dit is wel wat langer maar wel goed en makkelijk. Moet wel zeggen dat ik dat al en tijd niet bereden heb. De moordrecht/nieuwerkerk kant van de dijk is stukje ingewikkelder.
Gebruikersavatar
Okkiesenior
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:34
Locatie: Rotterdam

Ligt er aan waar precies vanuit Gouda. Vanuit de noordelijke wijken van Gouda zou je er voor kunnen kiezen om langs de A12 te fietsen, Coenecoopbrug nemen en vanaf daar de keuze om je weg te vervolgen:
1: langs de A20-Europalaan-Hoofdweg (veel stoplichten en klinkers)
2: het het Moerkapellepad (fietssnelweg Gouda - Den Haag) te nemen en dan middels de zuidelijke dwarsweg richting Rotterdam-Nesselande te fietsen. Vanuit Rotterdam - Nesselande genoeg keuze in routes om naar je bestemming te komen.

s' Gravensweg is leuk maar elke 100 m een drempel. Neem de naastgelegen Bermweg.
Langs de IJssel is ook een mooie recreatieve route als je graag extra km's wil maken.
ST1X model 2018 orange
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Ik heb deze route ruim een half jaar genomen, ik had 2 varianten, afhankelijk van het weer, of via Gouderak over de dijk naar Krimpen, of via Moordrecht en dan door het Hitlandbos en dan door Capelle de dijk op. De eerste route is sneller, de tweede korter. De eerste is ook grotendeels in het autoverkeer, wat het een stuk gevaarlijker maakt!
Plaats reactie