Na 'Fietsen door het water' ook 'Fietsen door de bomen' in Belgisch Limburg!

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Tomasj schreef: 14 jun 2019, 20:46 Wanneer ze dat geld nu eens zouden investeren in veilige functionele fietspaden in plaats van dit project. Het toont duidelijk aan wat het probleem is: fietsen wordt beschouwd al een vrijetijdsactiviteit, niet als een verplaatsingsmiddel.
En dus vind je in dezelfde gemeente dit fietspad wanneer mensen zich van de kern van de gemeente willen begeven naar de stad die er vlak bij ligt :
https://www.google.com/maps/@51.183217, ... 312!8i6656
Het zou een 'en' 'en' verhaal moeten zijn Tomasj... De fiets wordt gewoon populairder zowel als vervoersmiddel functioneel als als vrije tijdsactiviteit... Dus daar moeten overheidsinvesteringen tegenover staan. Niet het één of het ander, maar de beiden.

Ik woon heel erg ver daar vandaan, maar zal dit toch eens bezoeken.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bram Roose schreef: 20 jun 2019, 14:36
Het zou een 'en' 'en' verhaal moeten zijn Tomasj... De fiets wordt gewoon populairder zowel als vervoersmiddel functioneel als als vrije tijdsactiviteit... Dus daar moeten overheidsinvesteringen tegenover staan. Niet het één of het ander, maar de beiden.

Ik woon heel erg ver daar vandaan, maar zal dit toch eens bezoeken.
Tja, met een begrotingstekort van 12 miljard EUR, over de volgende jaren nog eens 10 miljard EUR extra kosten door de vergrijzing én nog eens 5 miljard EUR uitgaven om onze militaire investeringen te realiseren, is dat én-én verhaal echt aan de orde.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Tijdens mijn reis door Ierland blijkt hoe gelukkig we ons mogen prijzen met fietspaden. Hier rijden fietsers zonder speciale plek op wegvakken waar Ieren 100 mogen rijden. Ze houden zich hier wel goed aan de snelheid, dat dan weer wel.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromend, en waar is dat "Hier"?
Witte ST3 van maart 2019
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Henry schreef: 20 jun 2019, 17:13 Stromend, en waar is dat "Hier"?
Dublin, Radtrum, Kilkenny, killarney, Cahersiveen, Limerick, Doolin en Galway in Ierland.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromend schreef: 20 jun 2019, 17:08 Tijdens mijn reis door Ierland blijkt hoe gelukkig we ons mogen prijzen met fietspaden. Hier rijden fietsers zonder speciale plek op wegvakken waar Ieren 100 mogen rijden. Ze houden zich hier wel goed aan de snelheid, dat dan weer wel.
Da's in Engeland ook zo. Op wegen waar men 60 mph mag (96 km/h) moet je als fietser gewoon gezellig aan de linkerkant gaan rijden. Compleet debiel, maar na een aantal maanden (heb 6 maanden in Bristol gewoond) was ik er wel aan gewend... Alleen hoe vaak ik daar noodstoppen heb moeten maken omdat automobilisten daar gewoon echt geen rekening hielden met fietsers... (is wel al lang geleden, hopelijk is het ondertussen verbeterd).

Ik zag daar toen ook elke dag een vrouw fietsen met zo ongeveer een compleet harnas aan (scheen-, knie- en elleboogbeschermers, helm, ...) Ik vraag me nog steeds af wie nou verstandiger was: zij of ik. Ik neig ernaar te denken dat ik verlies.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ik was dit jaar in Londen. Veel fietsers en gewoon in/tussen/door het verkeer. Dat verkeer staat dan wel hoofdzakelijk stil :ay.
Winters
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2018, 21:46
Locatie: Hechtel-BE

Ik heb het geluk dat mijn woon/werk traject hier passeert. ik zelf woon hier 5 km vanaf.
Al enkele dagen maak ik na het werk het rondje door de bomen:-)Lucky me:-)
Bij het vallen van de duisternis is het heerlijk om even bovenop te stoppen en te genieten van de stilte.


Vlakbij liggen 2 fietscafés: De zoete Kempen en de Groenen hoek.

Als er iets wordt ineengestoken wil ik gerust helpen voor lokale hulp:-)
ST1X 2018
Fietsnaam: Zwèrten Duvel
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Het lijkt me een goed plan om een route samen te rijden zo ergens tweede helft augustus bijvoorbeeld.
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Jins schreef: 21 jun 2019, 10:05 Ik was dit jaar in Londen. Veel fietsers en gewoon in/tussen/door het verkeer. Dat verkeer staat dan wel hoofdzakelijk stil :ay.
London is er hard aan aan het werken, maar het is heel moeilijk want het staat al allemaal volgebouwd en de auto's weren vinden ze ook geen optie. Het word wel een steeds belangrijker deel van verkeerstechnische aanpassingen.
Maar ze hebben daardoor wel wegen zoals dit, hartje London: https://www.google.com/maps/@51.4851761 ... 56!5m1!1e3 waar ruime fietspaden zijn (blauw, want rood was geloof ik al gekozen als buslijn in een deel van de UK.)

Via een ander forum kende ik iemand die fervent fietser en wegenbouwkundig ingenieur was in London.
Plaats reactie