Hoe vind ik de beste route (Gent-Brussel)

Plaats reactie
Freyne
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2019, 11:37
Locatie: Gent
Merk SP: ST1X
Km-stand: 11000

Hallo

Ik ben aan het kijken om een SP te kopen om mijn woonwerk verkeer met de fiets te kunnen doen.
Ik woon in Gent en werk in Brussel, is er iemand die hiervoor een goede route kent, of volg ik best de grote baan?

MVG
ST1X-17"-983Wh en 618Wh-Charcoal Comfort-65 km WW enkel- cane creek zadelpen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Enerzijds is er de F2 : https://fietssnelwegen.be/f2

Anderzijds kan je ook zelf gaan puzzelen :

De kortste route loopt alvast via de N9 Brusselse- / Gentsesteenweg naar Aalst en dan via Asse naar Zellik, Sint-Agatha-Berchem, Sint-Jans-Molenbeek naar het centrum van Brussel.

Ik zou beginnen met die eens te testen met een SP en ze nadien te evalueren: waar (te) gevaarlijke situaties / fietspaden liggen kan je dan je route beginnen aanpassen naar een veiliger en een vlotter berijdbaar traject ... het eindresultaat zal dan sowieso een aantal kilometer langer zijn, maar meestal is deze nieuwe route ook sneller en vooral ook beduidend minder risicovol.

Afbeelding

Tal van mogelijkheden dus ... succes !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Wigwegstroom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018, 16:33

Puzzelen, trail and error, uitproberen, ....
Als je strava app installeert, kan je op internet strava routes gebruiken. Daar kan je een route laten uitstippelen aan de hand van de gegevens van alle andere strava gebruikers, de populaire fietsstraten komen er zo uit. Dan checken in google maps, alternatieve routes (knooppunten vb) zoeken voor gevaarlijke punten.
Als je effectief fietst, strava opzetten en later op website eens naar strava flyby kijken. Daar zie je de routes van iedereen die op jouw locaties zijn gepasseerd. Met wat geluk zit daar iemand tussen die ongeveer zelfde traject als jou heeft en de de streek goed kent. Dan kan je die route gewoon overnemen. Warm water niet nog eens uitvinden...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Je zou ook kunnen starten met de bestaande delen van de F2 fietssnelweg Gent - Brussel, en de ontbrekende stukjes zelf invullen
https://fietssnelwegen.be/f2
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie