Het is gelukt, DIY richtingaanwijzers op mijn ST3
-
- Pro
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41
Mocht het onverhoopt toch misgaan, keert de verzekering dan nog uit? Weet iemand dat?
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww
De toelatingseisen geven de minimale vereisten aan. Toevoegingen hoeven geen enkel probleem te zijn zolang daarmee de eigen veiligheid, veiligheid voor anderen en milieu geen nadelen ondervinden.geelfietsje schreef: ↑11 jul 2020, 14:00 De fiets voldoet niet meer aan de oorspronkelijke keuringsspecificateis RDW?
Mogelijk is dat geen probleem hoor. Ik vroeg het me gewoon af.
Vergelijk het maar met auto's. Daar mag je spoilers, lampen, antennes, lieren, imperials en dergelijke op knutselen zonder dat dit invloed heeft op de toelating. Soms is het wel zo dat extra attributen weer eigen voorwaarden kennen. Zo zal het monteren van extra lampjes wel mogen, maar blijven de algemene richtlijnen voor verlichting van toepassing. Voor richtingaanwijzers is bijvoorbeeld bepaald welke kleur ze mogen hebben. In ieder geval amberkleurig, Mogelijk ook nog rood en wit, maar dat weet ik niet zeker.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Wow, wat veel reacties....
Ik ga mijn best doen op iedereen te reageren
Allereerst de noodzakelijkheid: Deze is persoonlijk, ik vind het lastig mijn hand uit te steken onder drukke, hobbelige, winderige omstandigheden, om een of andere reden liggen snelheidsremmende, zeer gladde wegpunaises altijd vlak bij een kruising; wellicht goed voor auto's maar een uitdaging voor een SP. Bovendien heb ik wisselende diensten, waardoor ik regelmatig in het donker rijd.
Die 13 miljoen fietsers steken overigens echt niet altijd hun hand uit, ik zou graag zien dat ze het vaker deden.
Met betrekking tot de uitvoering: De kleur kan op microniveau worden aangepast, evenals de knipperfrequentie, duur (15 seconden is aanpasbaar naar iets anders) en lichtsterkte. Voor mijn fiets wordt deze laatste, evenals de kleur, nog aangepast. De besturing is eigen ontwerp, bevindt zich in een apart kastje en is programmeerbaar dmv chip.
De garantie: De installatie is niet in een weekje ontworpen en gebouwd, een proefversie zonder fiets is doorgenomen met de leverancier en ook deze is reuze benieuwd naar het eindresultaat. De leverancier heeft samen met mijn man doorgenomen hoe de omni te verwijderen en terug te plaatsen. Voor mijn man is dit project niet zijn eerste, ook aan zijn motor heeft hij soortgelijke systemen gekoppeld.
Als je als autokoper een autoradio inbouwt en de remmen weigeren, zal de fabrikant niet de garantie weigeren. Er is geen causaal verband. Fikt je hele dashboard uit wordt het een ander verhaal denk ik. Mocht mijn verlichting ineens rooksignalen gaan leveren, zou dat eveneens kunnen, maar ik zie de richtingaanwijzers als een legitieme toevoeging, als een autoradio dus. Anders zou je geen tassen kunnen monteren, vanwege aerodynamica en geen extra fietsbel vanwege onbalans aan het stuur. Bovendien is gebruik gemaakt van dezelfde schakelaars en stekkers als die van Stromer. (Die claxonschakelaars zijn niet goedkoop, ca 26 euro per stuk )
De lampjes zitten dicht bij elkaar, dat klopt, maar vanwege de running lights/LED's wordt de juiste richting aangegeven, om die reden hebben we geen kant en klare richtingaanwijzers gekocht, bv bij Louis. Bij onbegrip ziet een medeweggebruiker in ieder geval iets knipperen, waarna hopelijk zijn/haar hersencellen aan een juiste analyse beginnen.
Kortom, ik ben erg blij met mijn richtingaanwijzers en mijn fiets werkt naar behoren.
Ik ga mijn best doen op iedereen te reageren
Allereerst de noodzakelijkheid: Deze is persoonlijk, ik vind het lastig mijn hand uit te steken onder drukke, hobbelige, winderige omstandigheden, om een of andere reden liggen snelheidsremmende, zeer gladde wegpunaises altijd vlak bij een kruising; wellicht goed voor auto's maar een uitdaging voor een SP. Bovendien heb ik wisselende diensten, waardoor ik regelmatig in het donker rijd.
Die 13 miljoen fietsers steken overigens echt niet altijd hun hand uit, ik zou graag zien dat ze het vaker deden.
Met betrekking tot de uitvoering: De kleur kan op microniveau worden aangepast, evenals de knipperfrequentie, duur (15 seconden is aanpasbaar naar iets anders) en lichtsterkte. Voor mijn fiets wordt deze laatste, evenals de kleur, nog aangepast. De besturing is eigen ontwerp, bevindt zich in een apart kastje en is programmeerbaar dmv chip.
De garantie: De installatie is niet in een weekje ontworpen en gebouwd, een proefversie zonder fiets is doorgenomen met de leverancier en ook deze is reuze benieuwd naar het eindresultaat. De leverancier heeft samen met mijn man doorgenomen hoe de omni te verwijderen en terug te plaatsen. Voor mijn man is dit project niet zijn eerste, ook aan zijn motor heeft hij soortgelijke systemen gekoppeld.
Als je als autokoper een autoradio inbouwt en de remmen weigeren, zal de fabrikant niet de garantie weigeren. Er is geen causaal verband. Fikt je hele dashboard uit wordt het een ander verhaal denk ik. Mocht mijn verlichting ineens rooksignalen gaan leveren, zou dat eveneens kunnen, maar ik zie de richtingaanwijzers als een legitieme toevoeging, als een autoradio dus. Anders zou je geen tassen kunnen monteren, vanwege aerodynamica en geen extra fietsbel vanwege onbalans aan het stuur. Bovendien is gebruik gemaakt van dezelfde schakelaars en stekkers als die van Stromer. (Die claxonschakelaars zijn niet goedkoop, ca 26 euro per stuk )
De lampjes zitten dicht bij elkaar, dat klopt, maar vanwege de running lights/LED's wordt de juiste richting aangegeven, om die reden hebben we geen kant en klare richtingaanwijzers gekocht, bv bij Louis. Bij onbegrip ziet een medeweggebruiker in ieder geval iets knipperen, waarna hopelijk zijn/haar hersencellen aan een juiste analyse beginnen.
Kortom, ik ben erg blij met mijn richtingaanwijzers en mijn fiets werkt naar behoren.
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven
Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun!
Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Slim (en handig) om de Stromer dealer hierbij te betrekken. Die kent de ins en outs van de bike, is wél een erkend Stromer monteur en het is gewoon leuk om samen te werken aan zoiets. Ook voor je garantie is dit een goed idee.
We zien hier wel vaker DIY-dingen voorbij komen, maar dit is echt wel een schoolvoorbeeld van hoe je zoiets aanpakt.
We zien hier wel vaker DIY-dingen voorbij komen, maar dit is echt wel een schoolvoorbeeld van hoe je zoiets aanpakt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ik wil dit ook gaan uitvoeren, maar zit alleen nog met de stekkers. Weet iemand waar die voor een redelijke prijs ( en met beetje vlotte levering) te krijgen zijn?
jst jwpf is te vinden op Amazon maar dan of 15 euro verzendkosten en/of levertijden van minimaal een maand. En ook uit China duurt het lang. En vaak moet je de metalen onderdelen los bij bestellen maar die zijn dan weer niet leverbaar. Wie weet nog een leverancier?
jst jwpf is te vinden op Amazon maar dan of 15 euro verzendkosten en/of levertijden van minimaal een maand. En ook uit China duurt het lang. En vaak moet je de metalen onderdelen los bij bestellen maar die zijn dan weer niet leverbaar. Wie weet nog een leverancier?
Valt best wel mee tegenwoordig : alles wat ik de laatste weken bij Ali besteld heb was maximum 14 dagen onderweg naar BE.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Mijn laatste Alie item duurde 9 weken. Ik had het al opgegeven, en toen rolde er een paar weken terug toch ineens iets de bus in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bij Ali wordt bij verschillende stekkers al 11 nov genoemd.
Maar zie er nu een paar die bij grotere bestellingen 15 dagen beloven.
Als ik niets vind dan moet het die worden
Dan moet ik er wel 20 bestellen en heb er 3 nodig. Dan maar voor een volgend project.
Maar zie er nu een paar die bij grotere bestellingen 15 dagen beloven.
Als ik niets vind dan moet het die worden
Dan moet ik er wel 20 bestellen en heb er 3 nodig. Dan maar voor een volgend project.