Goedemiddag,
Inmiddels ben ik in het bezit van een mooie stromer, finally . Ik Volg het forum ook al een tijdje, twijfelde 2 jaar geleden al, toen is het er niet van gekomen.
Een vraagje, binnen no time zit je aan de 45 km per uur, nu is het zo dat ik soms hele stukken met gemak de 45 km per uur kan vasthouden. Echter sommige stukken lijkt het moeizamer te gaan en moet ik echt wel flink trappen om bij te blijven. Is dit normaal ? maw is het normaal dat je toch nog wel mee moet werken om hoge snelheden te halen.
Ik heb weinig referentie, vandaar.
45 km per uur
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ligt veel aan wind en hoe vlak het is. Als het vals plat omhoog gaat is het een stuk steviger trappen dan vals plat omlaag.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Max Cady
- Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST1LE
- Km-stand: 9600
Een sportieve houding of bijna rechtop zittend scheelt ook enorm met wind tegen.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
-
- Rookie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 jun 2020, 11:11
Ik heb eindelijk de fiets maar eens gekalibreerd (sensor) en o jee wat een wereld van verschil !!!.
Toen ik de fiets kreeg had ik weinig referentie maar vond dat het constant halen van 45km per uur erg zwaar was. Te zwaar naar mijn mening.
Nu na kalibratie lijkt het wel vanzelf te gaan, met gemak zoef ik nu dik 45km , ook met tegenwind. En dat met 2 seconden kalibratie
Toen ik de fiets kreeg had ik weinig referentie maar vond dat het constant halen van 45km per uur erg zwaar was. Te zwaar naar mijn mening.
Nu na kalibratie lijkt het wel vanzelf te gaan, met gemak zoef ik nu dik 45km , ook met tegenwind. En dat met 2 seconden kalibratie
Ik heb hetzelfde probleem. De eerste 1000 km kon ik met gemak 48 km/h halen met mijn st3. Ik rijdt een goede 30 km enkel naar het werk. In de hoogste versnelling kwam ik lichtjes bezweet aan. Nu haal ik deze snelheid niet meer. Maximum 46 km/h. Ik voel het aan de ondersteuning, dat ik harder moet trappen om aan die 46 te geraken. Zelf al eens gekalibreerd. Geen beter resultaat. Nu kom ik heel bezweet aan op het werk. TMM sensor staat op 1,1 Volt en offset ook op 1,1 Volt. Ben daar straks naar de winkel geweest. Ze hebben met momentsleutel de motoras vast gezet. Gekalibreerd. Daarna nog getest maar de 48 haal ik nog steeds niet.
- Bijlagen
-
- 20200822_124206.jpg (2.26 MiB) 3958 keer bekeken
- Max Cady
- Expert
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST1LE
- Km-stand: 9600
Je kunt natuurlijk iets met deze voltages spelen als je dat wilt. Je knie subtiel tegen het achterwiel geeft bij het calibreren andere waardes en dus een ander resultaat. Niet mijn advies maar wel een mogelijkheid dus.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Als ik met niet vergis is de waarde voor de ST3 0.5 - 1.5 dus je zit best mooi rond het midden.
Mijn ST5 zit meestal rond de 0.95 ondersteund prima !
Mijn ST5 zit meestal rond de 0.95 ondersteund prima !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Je Stromer is nieuw dus ik zou er niet mee prutsen. Iets voor je fm is mijn mening. De genoemde waarde is idd prima.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Ik ben eerst naar de winkel geweest. Ik denk door de drukte van de fietsverkoop, hebben ze minder tijd om een goede service te bieden. Hierdoor heb ik dit forum door gelezen. Heb een knietje gegeven aan het achterwiel en hierbij de sensor kunnen aanpassen. Gekalibreerd. Nu rijdt die terug veel beter. Het koppel is terug. Morgen nog een testritje. En maandag ww-verkeer en dan weten we het. Alvast bedankt voor de goede info!