Spiegel op ST3

Plaats reactie
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

Hoi,

Morgen ochtend ga ik mijn stromer ophalen en was vanavond even langs gelopen bij de fietsenmaker en zag hem al staan.

Nu zag ik dat deze spiegel was gemonteerd:
spiegel 1.jpg
spiegel 1.jpg (882.38 KiB) 4832 keer bekeken
Sorry voor mindere foto, kon niet snel een betere vinden.

En heb ik proefgereden met deze spiegel:
spiegel 3.jpg
spiegel 3.jpg (134.13 KiB) 4829 keer bekeken
Als ik op internet kijk lijkt het erop dat oude stromer ST5 de spiegel hebben, zoals nu gemonteerd. En de nieuwere fietsen de andere spiegel.

Nu is mijn vraag welke van de twee is beter om te hebben, ik vind zelf de spiegel van de proefrit er mooier uit zien. Maar weet niet waar ik goed aan doe.

Sorry als dit eerder al besproken is, heb gezocht op het forum maar kon het niet vinden.
Bijlagen
spiegel 2.jpg
spiegel 2.jpg (145.29 KiB) 4832 keer bekeken
ST3 AE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die laatste spiegel (bestandsnaam "spiegel 2.jpg") wil je niet hebben. Die staat hier bekend als de "koekenpan" en raakt na verloop van tijd lam. Wordt volgens mij ook al twee jaar niet meer geleverd bij Stromers.

Andere twee: maakt in kwaliteit en zicht weinig uit en zijn allebei prima naar wens verstelbaar, behalve dat je spiegel 1 ook naar binnen + onder je stuur kunt plaatsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

Bedankt Stromeur,

Altijd een snelle reactie:).

Ja ik had eerst spiegel2 foto gevonden en begon toen te twijfelen of het niet net iets anders was.

Goed om te weten dat kwaliteit vergelijkbaar is van de beiden spiegels (1 & 3). Ze hebben de spiegel ook gemonteerd onder de handgreep, leek mij lastig kijken?
ST3 AE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Onder de handgreep naar binnen gekeerd kijkt soms lastig. Onder de handgreep naar buiten gekeerd is geen probleem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Afbeelding
Op mijn Harley en ducati heb ik zo’n lanespliter
Voordeel trilt niet , en als je ergens tegenaan rijdt klap je hem in dezelfde stand terug
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Spiegel onder handgreep is mij goed bevallen. Met een lui oog aan de linkerkant kijkt het voor mij veel beter. Verder hoef je de spiegel minder te verstellen omdat ik minder tegen deurposten en dergelijke bots met de spiegel. Mogelijk nadeel is dat je wat smaller oogt waardoor auto's bij het inhalen dichter op je rijden. Ik heb het nog niet gemerkt overgens.
Ik gebruik nu de Ergotec M99, een spiegel met een groot kijkveld. De standaard spiegels die bij de Stromer geleverd worden zijn idd kwalitatief prima.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Probeer het zelf even uit. Sommigen vinden boven het stuur fijner, anderen onder en sommigen maakt het geen biet uit. Ik heb zelf een paar dagen testgereden op een X-Speed met de spiegel onder het stuur: ik kon er niet aan wennen. Als mijn volgende fiets* zo'n spiegel heeft dan gaat die direct vervangen worden :av

*) nog geen plannen, maar zal er vast ooit van gaan komen
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ronald schreef: 24 mei 2020, 09:18 Vind het wel een beetje knullig 11 versnellingen erop, maar 2 laagste en hoogste kun je beter niet gebruiken.
Eens. Op mijn ST2 S kan ik ze wel allemaal gebruiken.

Mocht je trouwens wat meer willen weten over de zoal beschikbare spiegels, daar hebben we eens een zeer uitgebreid topic over gehad:

viewtopic.php?p=126#p126
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

Stromeur schreef: 24 mei 2020, 11:33
Ronald schreef: 24 mei 2020, 09:18 Vind het wel een beetje knullig 11 versnellingen erop, maar 2 laagste en hoogste kun je beter niet gebruiken.
Eens. Op mijn ST2 S kan ik ze wel allemaal gebruiken.

Mocht je trouwens wat meer willen weten over de zoal beschikbare spiegels, daar hebben we eens een zeer uitgebreid topic over gehad:

viewtopic.php?p=126#p126
Dankje, die had ik doorgelezen voor mijn eerste post maar gaf geen waarde oordeel over de verschillende spiegels.

Ik ben blij met de spiegel onder het stuur, dacht dat ik er altijd voor zou zitten maar dat valt hardstikke mee. Maakt de fiets ook stuk smaller.
ST3 AE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Discussie over het scheve stuur afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=24&t=3603
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie