ST3 opvolger

Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

Maar iemand ervaring met QicQ en service aan huis? Las dat je daar voor 179 ook 5 jaar garantie kan kopen. Weet niet of dat bij lokale fietsenmaker kan
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

QicQ heeft een als mobiele fietswerkplaats ingerichte klusbus, dus service aan huis of op je werk gaat helemaal prima. Ik heb er goede ervaringen mee, ze hebben mensen in dienst die al jaren aan Stromers sleutelen en goed weten wat ze doen. Maar mijn ervaringen niet echt recent en inmiddels is er aardig wat personeel bij gekomen. QicQ kwam destijds gratis langs voor werkzaamheden onder garantie, maar hier rekenen ze inmiddels wel een bedrag voor. Als je precies wil weten hoe dat zit en b.v. ook hoe lang je gemiddeld moet wachten alvorens ze je in kunnen plannen voor bezoek op locatie, dan kun je ze het beste even bellen. Ze hebben veel onderdelen op de plank en gratis leen-Stromers voor als de jouwe stil staat, dus je blijft mobiel. Dat is er prettig.

Mijn idee: áls er een dealer wat verder bij je vandaan zit en je wil toch goede service, dan is QicQ een prima kandidaat. Al zijn er meer dealers die jou goed op afstand kunnen helpen. Je hebt meer aan dit soort dealers, dan eentje om de hoek die een handjevol Stromers per jaar verkoopt, geen onderdelen op voorraad heeft en die te weinig aan Stromers klust om ze écht te begrijpen.

Maar als je om de hoek een ervaren Stromer dealer hebt, met onderdelen op de plank en gratis leen-Stromers, dan zou ik altijd voor een dealer dichterbij kiezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromboli
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 500

Dentista schreef: 21 apr 2020, 16:51
Stromer st3
Mijn lokale fietsenwinkel heeft een demo model staan met 300km op de teller met grote accu,helm,slot,verende zadel en plaat. Deze bied hij aan voor 6990. Geen idee hoe oud deze fiets is.
Ik had mijn nieuwe ST3 een paar weken geleden voor €6600,- bij fietsenwinkel.nl. 700 euro wegrijdkorting
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromboli schreef: 22 apr 2020, 00:03 Ik had mijn nieuwe ST3 een paar weken geleden voor €6600,- bij fietsenwinkel.nl. 700 euro wegrijdkorting
Tja, daar zou ik dan weer wegblijven. Het is gewoon erg reëel dat je aan je nieuwe Stromer service nodig hebt, en dat is nou net wat je bij fw.nl niet krijgt...

Tenzij je het geen probleem vind dat je bij een klein probleem je fiets 6 weken kwijt bent natuurlijk :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zie ook:

viewtopic.php?f=5&t=1124&hilit=fietsenw ... rvice+deur

En aangezien fw.nl op dit moment fors aan het reorganiseren is en ook grote vestigingen sluit, wordt het er voorlopig niet beter op verwacht ik. Zie ook:

viewtopic.php?f=6&t=3504

Soms is de goedkoopste optie niet de slimste optie, zeker niet als je bijna 7k uitgeeft, wat toch geen kattenpis is. Prijzen van deze keten vergelijken met wat een dealer die wel service na verkoop verleent vraagt, dat is bijna appels met peren vergelijken.

Maargoed, "wegrijkorting" zegt het eigenlijk al: succes en tot ooit meer ziens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 22 apr 2020, 00:14 Maargoed, "wegrijkorting" zegt het eigenlijk al: succes en tot ooit meer ziens.
Klinkt inderdaad als garantie tot de deur. Wettelijk moeten ze dan nog het een en ander, maar daarvoor doen ze het minimale waarmee ze wettelijk wegkomen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Deze ST3 is nagelnieuw en kost € 6000.
Dentista schreef: 21 apr 2020, 21:31 Las dat je daar voor 179 ook 5 jaar garantie kan kopen. Weet niet of dat bij lokale fietsenmaker kan
Er zijn tig FM's die zo'n garantieverlenging aanbieden, in dit topic lees je er meer over.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

Vind het echt lastig waar ik goed aan doe.

Bij lokale fietsenmaker
Hij zegt dat fiets 750 heeft gereden.

Of kiezen voor QicQ met thuis service en optie tot kopen van extra garantie.

Dilemma
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Dentista schreef: 22 apr 2020, 13:15 Vind het echt lastig waar ik goed aan doe.

Bij lokale fietsenmaker
Hij zegt dat fiets 750 heeft gereden.

Of kiezen voor QicQ met thuis service en optie tot kopen van extra garantie.

Dilemma
Dit forum staat bol van de problemen die optreden met stromers (en ebikes in het algemeen). Akkoord, er wordt weinig gesproken als mensen tevreden zijn en nul issues hebben (zoals ik), maar jij kan diegene zijn met problemen met je stromer. Als je dan stiefmoederlijk behandeld wordt sta je serieus voor paal. En dan ga je je voor de kop slaan omdat je net die laatste paar honderd euro op zo'n groot bedrag (paar procent) wilde en zou besparen...
Als een aankoop heel duur en service gevoelig is dan is het eigenlijk heel onverstandig om de laagste prijs als beslissingscriterium te hanteren... Want één probleem die je op eigen kosten moet vervangen ipv service of garantie is onmiddellijk een veelvoud van het bedrag dat je oorspronkelijk bespaard had.
ST3 black 983wh
Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

Dat besef ik mij heel erg goed.

Daarom wil ik weten hoe de service is van qicq en dan vooral aan huis. Hoe snel zijn ze bij je als je een probleem hebt. Of is het handiger om langs de lokale fietsenwinkel te gaan. Alhoewel hij niet de mogelijkheid heeft om garantie tot 5 jaar te doen. Hij noemde alleen de mogelijkheid om via stromer zelf een jaar extra te doen
Plaats reactie