Gokje gewaagd en 104 km gefietst op één batterijlading

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Er zijn hier best veel negatieve ervaringen met Stromers te lezen, daarom deel ik graag even deze positieve.

Vorige week moest ik een essentiële verplaatsing maken van 54km enkel. Het was windstil, lekker warm, dus ideale condities om te fietsen én voor de batterij, dus zag ik af van de auto en waagde ik het gokje. Wetende dat bijladen op locatie niet mogelijk was.

Ik heb bijna de hele rit op stand 2 gereden (meestal tussen 36 à 40 km/u) en toen ik zag dat ik de laatste 15km op weg naar huis nog 20% batterij over had heb ik deze full speed afgelegd. Met nog 3% op de teller kwam ik welgezind thuis. Fijn dat je met mooi weer meer dan 100km uit je fiets kunt persen zonder veel aan snelheid in te boeten!

PS: Gereden op een ST3 met blauwe batterij
PPS: Normaal gezien leg ik nooit meer dan 40km enkel af in stand 3 om dan bij te laden, voor de zekerheid.
Stromer ST3 XL matt black
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Netjes hoor. Nogal een verschil met mijn eerste dag woon-werk van 2x29km waarbij ik de laatste kilometers van 2 naar 1 moest om niet helemaal leeg te rijden. Dat was echter wel in januari en met forse tegenwind.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ruim 100km is Idd mogelijk. Zondag reed ik 92 km op stand 2 instelling standaard en 70% ondersteuning. Thuis zat er nog 20% capaciteit in de accu. In Noord Holland waait het altijd wel iets dus de helft was windkracht 2 tegenwind en dat viel mee. Voor de wind naar huis heeft dan ook niet veel baat.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
mrstrom

Snap niet dat je vind dat er veel negativiteit is op het forum. Volgens mij allemaal blije gebruikers hier.
Een forum is juist om dingen te delen, en dingen die beter kunnen of waar je tegen aan loopt wil je juist delen of horen hoe andere dat oplossen. Maar is niet negatief.
Ik geniet elke dag van mijn ST3, crossend naar het werk, super.

100km is netjes, heb ik zelf nog niet gedaan, maar wil altijd voluit rijden haha. En als ik een lange tocht wil pak ik de racefiets.

Je zou 180km moeten kunnen halen, maar dan zal je wel in standje 1 zitten met gem. 20-25km/u.
Je volgende uitdaging?
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Wij krijgen onze batterij niet plat bij grote ritten . Na 80-90 km altijd 30-40% over. We zijn wel smalle riders en lichtgewichten.
m2ss180
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je actieradius is van vele factoren afhankelijk. Welke? Denk aan je eigen gewicht, de maximum snelheid, de ondersteuning die je zelf levert, de energie die de accu moet leveren (te beïnvloeden via de instellingen in de OMNI), de hoeveelheid bagage, je gebruikte kleding, je houding tijdens het fietsen, de wind en de windrichting, de temperatuur, de route (stadsverkeer, rechte lange stukken zonder kruisingen, heuvels), je materiaal en de onderhoudsstatus van je materiaal, je band en de bandenspanning (en misschien vergeet ik er nog een paar).

Ik kom net terug van een ritje op de ST3. Ik heb de maximum snelheid via de OMNI gelimiteerd op zo'n 38 km/uur. Ook heb ik de ondersteuning teruggedraaid. Eindstand bij thuiskomst: 70,8 km op de teller, 21% aan capaciteit over van de 983Wh. Op de heenweg heb ik met windje in de rug een snelheid aangehouden van 35-38 km/uur.
Mijn gemiddelde snelheid over de hele rit was 31,1 km/uur. De oorzaken voor die flink lagere gemiddelde snelheid:
- Er zat zeker zo'n 15 km stadsverkeer in de route, waarbij ik veel last had van veel stoplichten, waardoor de gemiddelde snelheid flink daalde en het verbruik steeg.
- Ik had op de terugweg in een verlaten weiland last van een stevige wind tegen, wat de snelheid drukte en het verbruik flink deed stijgen. Omdat ik er snel genoeg kreeg van die tegenwind heb ik de laatste 12 km met wind tegen afgeraffeld in stand 3. :d3:

Al met al: ik zou ondanks die 12 km in strakke tegenwind, die ik met 40+ km/uur in standje 3 heb afgelegd, eenvoudig boven de 85 km uit zijn gekomen. Als ik niet doorgeschakeld had naar stand 3 maar in stand 2 de laatste km's had afgelegd, dan zou ik denk ik ook zo'n 100 km hebben kunnen afleggen.

Aan de andere kant heb ik mijn 983 Wh accu ook wel eens leeggereden op slechts 45 km. Zowel heen als terug in standje 3 met een gemiddelde snelheid die lag boven de 42 km/uur en een top die regelmatig tussen de 45-48 km/uur zat ondanks een stevig windje.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

👍
Henry schreef: 16 apr 2020, 13:17 (en misschien vergeet ik er nog een paar)
snelheid erin houden, ook bij bochten, of voor elke scheet in de remmen knijpen
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Kristoftekent schreef: 15 apr 2020, 14:37 Er zijn hier best veel negatieve ervaringen met Stromers te lezen, daarom deel ik graag even deze positieve.

Vorige week moest ik een essentiële verplaatsing maken van 54km enkel. Het was windstil, lekker warm, dus ideale condities om te fietsen én voor de batterij, dus zag ik af van de auto en waagde ik het gokje. Wetende dat bijladen op locatie niet mogelijk was.

Ik heb bijna de hele rit op stand 2 gereden (meestal tussen 36 à 40 km/u) en toen ik zag dat ik de laatste 15km op weg naar huis nog 20% batterij over had heb ik deze full speed afgelegd. Met nog 3% op de teller kwam ik welgezind thuis. Fijn dat je met mooi weer meer dan 100km uit je fiets kunt persen zonder veel aan snelheid in te boeten!

PS: Gereden op een ST3 met blauwe batterij
PPS: Normaal gezien leg ik nooit meer dan 40km enkel af in stand 3 om dan bij te laden, voor de zekerheid.
Doe hem in 2022 nog eens en post dan welk percentage je nog over had.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromboli
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 500

Afgelopen woensdag Eindhoven - Boxmeer tot aan de Maas 102 km 32.5 km/h gemiddeld, kwam ook door de langzamer rijden door Helmond ivm drukte. Heen met wind in de rug een stukje standje 1, 32km/h, rest standje 2 38-40 km/h. Laatste 5 km met de stal in zicht standje 3, 45 km/h. 2% eindstand. Thuis Na een half uur de accu tot 40% opgeladen. De dag voor de volgende rit pas doorgeladen naar 100% om de accu te sparen.
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
peeters
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
Locatie: Wechelderzande
Merk SP: stromer st5 le
Km-stand: 6600

90 km gereden in stand 2 en de laatste 25 km tegen 40 kph gereden
Bijlagen
20200503_114924.jpg
20200503_114924.jpg (2.1 MiB) 3051 keer bekeken
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
Plaats reactie