Lader blijft actief bij 100% laadtoestand.

Plaats reactie
vdh123
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 08:46

>Hello,
>Gisteren de nieuwe firmware 4.2.2.2 opgeladen omdat de lader niet automatisch stopt als de batterij
(983wh ST3) volledig is opgeladen. Ik heb de lader 3 uur laten aanliggen om van 80 % naar 100 % te laden.
De 2 groene lampjes blijven pinken en ik voel dat de lader warmte blijft afgeven.
Alles afgesloten en fiets opgestart en de batterij was 100 % opgeladen.
Vervolgens het laadproces opnieuw opgestart en dan detecteert de lader weldegelijk dat de batterij 100 %
geladen is en blijven de beide groene lampjes branden (zonder te pinken). Ik veronderstel hierdoor dat het
software probleem is. Ik heb ook heb ook het probleem dat als ik tijdens het laden de fiets opstart om het
laadproces te volgen, de lader in het rood komt, laadproces stopt en er komt 0 % op de display.
Fiets heropgestart en de 80 % is opnieuw zichtbaar.
Daar maak ik nog geen probleem van omdat ik normaal altijd de fiets laat uitstaan tijdens het laden en er
vanuit ga dat als de groene lampjes stoppen met pinken de fiets 100 % geladen is.
Maar de laatste tijd lukt dit niet meer.
Ik ben wel wat bevreesd wat de gevolgen voor de batterij zijn als het laadproces niet automatisch stopt ?

Heeft er nog iemand het probleem dat de lader actief blijft ?

>mvg
>jo
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik zou dit melden aan de verkoper van je SP (mailtje) en in afwachting van zijn reactie de batterij extern opladen, dus naast de fiets ... ik laad quasi altijd extern op, zonder issues ... mijn ST2 draait op dezelfde FW en heeft dezelfde batterij aan boord welke zowel met een CR190 als met een CR245 lader wordt opgeladen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
vdh123
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 nov 2018, 08:46

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem als ik de batterij extern oplaad. Lichtjes blijven groen pinken, ook als ik de batterij 100 % opgeladen.
De FM is ervan op de hoogte en heeft en de laatste firmware doorgestuurd maar het probleem blijft.
Dus voorlopig afwachten tot er een nieuwe update binnenkomt.
mvg
jo
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 632
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ik heb dit al sinds de aankoop als ik de bat. in de fiets oplaad.... Laad dus altijd uit de fiets op. Gaat wel om een ST2, heeft voor de rest geen invloed op wat dan ook. Fm. heeft ook geen oplossing...Als ik de fiets aanzet(als ik moet opladen in de fiets) dan hoor ik een klik en stopt het pinken van de lichtjes ...100% opgeladen .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

jovdt schreef: 01 apr 2020, 12:40 Gaat wel om een ST2, heeft voor de rest geen invloed op wat dan ook.
Klopt ... we hebben immers dezelfde controller + batterij aan boord en onze SP draait op dezelfde FW.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie