Zo wat van alles ..... om gek van te worden.

Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Oeps, te laat voor mij. Ik heb de sensor wel schoongemaakt toen ik de casette ging vervangen. De originele sticker was toen al aardig weggesleten:
20191109_134236.jpg
20191109_134236.jpg (71.01 KiB) 3319 keer bekeken
En heb ik zelf weer een mooi stukje tape teruggeplaatst:
20191109_144907.jpg
20191109_144907.jpg (63.44 KiB) 3319 keer bekeken
Na deze operatie geen verschil in de werking van de sensor waargenomen.
Nadien is de fiets weg geweest voor een beurt en heeft de FM weer een andere sticker geplaatst. Daar heb ik dan weer geen foto van helaas.

Ik zal er voortaan van afblijven...…. :geek:
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Originele stickers zijn te bestellen bij je dealer :
Mocht je echt een nieuwe sticker willen hebben, dan kan het Service Centre van Stromer via jouw Stromer dealer een nieuwe sticker zonder QR-code leveren.
Bron : mail IDbike.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Gelukkig kon ik men ST3 binnenbrengen bij men dealer in Maasmechelen die gelukkig beschikbaar is voor dringende herstellingen 👍. Al fietsend, gewoon even van ST3 verwisseld (men defecte ST3 voor een vervang ST3),
Wat me onmiddellijk opvalt bij het naar huis fietsen met de vervangfiets is dat die naar mijn aanvoelen (ben intussen aan men vierde stromer toe) meer en beter (sneller) ondersteuning biedt. Geen haperingen, geen tegenwerking (soort remmen) en geen scherm dat af en toe uitvalt. Ik merk wel dat de banden harder opgepompt zijn bij deze vervangfiets wat misschien een klein verschil in beleving qua ondersteuning kan veroorzaken.
Vreemd, maar bij de vervangfiets heb ik minder last van men (slechte) heup. Onlangs verwisselde ik het originele ST3 stuur voor een riser stuur. Daardoor zit ik wel meer rechtop wat een verschil maakt voor de nekspieren bij langere ritten.
Maar vandaag merkte ik op de bloesemroute in Haspengouw, zo’n 55 km, dat ik merkelijk minder last had van heup- en zadelpijn.
Misschien toch maar terug gaan naar het originele stuur 🤔?.
Nu maar hopen dat men dealer erin slaagt om alle problemen op te lossen.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Misschien is het een idee om de exacte maten van je zadelpositie en stuur op te meten. Scheelt je kosten van een bikefitter.
Witte ST3 van maart 2019
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Zoals Henri zegt, staat je zadel exact gelijk? Indien niet kan het ook gewoon zijn dat die zadelpositie van de vervangstromer toevallig beter is voor je, en heeft het met het stuur niets te maken.
Je kan vb je zadel dermate hoog zetten dat je riser stuur lager komt dan het originele stuur met een lager ingesteld zadel...
ST3 black 983wh
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Bij mij lag die sticker er na een week al af.. Geen probleem volgens de dealer.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Ja, hoor.
Zelfde kinekt zadel, identiek ingesteld qua gevoeligheid en op de verst mogelijke stand, hoogte zadelpen op 6,5 (is naar ervaring de beste instelling voor mijn beenlengte), beide fietsen L-maat, ...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Veel mensen zoeken de oplossing van rug-, nek- en schouderproblemen op de fiets in rechter op zitten, terwijl dit meestal helemaal niet de oplossing is. Je voorkomt er alleen mee dat er minder gewicht op bep. lichaamsdelen rust, maar vaak is dat slechts symptoombestrijding en neemt het de werkelijke oorzaak (verkeerde fietshouding i.c.m. een specifiek lichamelijk probleem) niet weg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

GeertHasselt schreef: 06 apr 2020, 15:04 Zelfde kinekt zadel
Kinekt verkoopt geen zadels.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Euuhh ... 🤔
yep. Een kinekt verende stuurpen met het originele ST3 zadel op beide fietsen. 😅
Plaats reactie